Gender: Male Age: 48 Joined: 06 Dec 2004 Posts: 2329 Location: Groningen
Posted: Wed 12 Apr 2006, 14:45 Post subject:
Hoi
Ik zou zo geen plaatsen weten, maar volgens mij worden vrij veel roofvogelfoto's gemaakt vanuit een auto. Ik weet niet of je zelf auto kunt rijden, maar anders is het misschien mogelijk om een keer met iemand mee te gaan ofzo. Ik denk dat bosvogels lastig wordt, hier zijn vaak geen schuilhutten en die zul je toch moeten bekijken vanaf bospaadjes. En die lijken me geen pretje met een rolstoel.
Er is één centrale site waar je gegevens kunt vinden over bereikbaarheid van schuilhutten en uitkijkpunten en dat is www.vogelkijkhut.nl. Daar kan je zelfs selecteren op "bereikbaarheid voor rolstoelgebruikers."
Het is ook mogelijk aldaar een OV2- bestand op te halen waarmee je alle observatiepunten in je navigator (TomTom) kunt laden!
Als aan die info iets niet klopt hoort beheerder Pim Julsing dat graag .. het is juist voor minder validen (zoals mijn vrouw) van belang dat deze info ook de werkelijkheid weergeeft!
Groet, Hans
Gender: Male Age: 42 Joined: 14 Dec 2004 Posts: 630 Location: Limburg
Posted: Mon 17 Apr 2006, 9:20 Post subject:
Dag Roel,
Mocht je nog eens naar de lepelaarsplassen gaan, dan is de nabijgelegen oostvaardersplassen een optie: vogelkijkhut de kluut heeft een mooi plankier naar de hut toe zonder obstakels of verhogingen. Je vindt deze hut nabij het bezoekerscentrum van Staatsbosbeheer aan de Knardijk buiten Lelystad. De hut is in ieder geval zeer in trek bij sommige birdpixers welke daar ook vele mooie platen hebben weten te maken.
Nog veel succes en plezier toegewenst in het veld! _________________ Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum