Er is een enorm aanbod aan spottinscopes en de prijzen zijn zeer variabel gezien dit voor mij een nieuwe uitdaging is wil ik eerst eens wat proberen.
is een Spottingscope 15-45x60 Luxon een goed begin om met deze hobby kennis te maken de prijs is zeer schappelijk mogelijkheden beperkt geen camera aansluiting mogelijk. Wie heeft een leuk advies.
mvg
Henk _________________ Canon EOS 650 met 75-300 (4) 35-70 (3)
Gender: Male Age: 66 Joined: 29 Mar 2006 Posts: 27 Location: Apeldoorn
Posted: Fri 07 Apr 2006, 0:15 Post subject:
Je zou wat kunnen uit proberen bij de Vogelbescherming in Driebergen.Ze hebben daar een behoorlijk aantal soorten die je in hun achtertuin kunt proberen.Luxon lijkt me geen goed idee. _________________ 2 Canon's 30 met Canon 300/4 L IS USM
Canon 1,4x Extender,
28-70 Tamron
12-24 Tokina
90 Macro Tamron SP
Gender: Male Age: 42 Joined: 14 Dec 2004 Posts: 630 Location: Limburg
Posted: Fri 07 Apr 2006, 8:20 Post subject:
idd is luxon geen kwaliteitsmerk te noemen, kijk maar eens voor de lol hoeveel mensen er vanaf willen op marktplaats.
Kowa heeft een aantal leuke scoops vanaf 400 euro (TSN660 serie), en verder zijn er nog de Bynolyt Spacelyt scoops (H66, H70 en T80 ED) welke voor de prijzen prima presteren (vanaf 350 eurie dacht ik). O ja, de genoemde prijzen komen van Foto Rooijmans (Budel, Noord Brabant), bij vogelbescherming kom je duurder uit (maar je kunt idd wel veel merken bekijken - testen). Rooijmans heeft nog andere goedkope scoops (weet even het merk niet) die prima presteren. Verder heb je meer van dit soort fotozaken die goedkoper zijn dan vogelbescherming, weet even niet welke dit precies zijn (wellicht kunnen anderen ze wel noemen).
zie: www.fotorooijmans.nl (prijzen en info kun je via mail-telefoon opvragen) _________________ Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
Als je wilt gaan digiscopen lijkt mij die Luxon niets. Je stelt zelf al dat de mogelijkheden beperkt zijn en dat er geen camera op kan worden aangesloten. Dan kun je het scopen wel vergeten.
Wanneer je uitsluitend wilt 'spotten' dan zal die wellicht voldoen ?!
Ik wijs je nog even op mijn 'samenstelling': http://www.birdpix.nl/viewtopic.php?t=1426
Ik ben tevreden over mijn Kowa, maar er zijn meer goede (en duurdere) telescopen.
Ik heb nog ergens een oude Luxon 15-45x60 liggen.
Dit ding heb ik vroeger gebruikt toen we de Kowa nog niet in huis hadden. Hij spot redelijk, hoewel het beeld vrij donker is en er bij mij nu allemaal stofjes op/in zitten. Niet de beste keus om te spotten eigenlijk.
Fotograferen is dan helemaal een ramp. Hiermee kun je geen goeie platen maken. Voor digiscopen moet je een duurder ding hebben, Leica's met 77mm lenzen, of Kowa's met 80mm lenzen, of Swarovski's met 80mm lenzen bijvoorbeeld. Swarovski is erg duur, maar perfect. Leica is ook nog vrij duur, en Kowa begint vanaf de 750 euro een begin voor het digiscopen te worden. Natuurlijk moet je dan een redelijke/goeie camera hebben, een statief en eventueel een adapter(wel heel handig). Ik denk dat de telescopen die hier boven genoemd worden ook wel digiscopen(Bynolyt ben ik niet zeker van) maar zolang je geen 80mm lens hebt is er minder licht om te gebruiken, en dat is toch lastig. _________________ Jos Welbedacht
Groningen
Posted: Mon 17 Apr 2006, 16:09 Post subject: Zeer leerzaam
Bedankt voor de respons, heb de afgelopen tijd wat rond gekeken op deze mooie site. In eerste instantie wil ik eerst wat vogels (dieren) spotten op de oostvaarders plassen.
Foto's (digiscopen) lijkt mij prettiger met een spiegelreflex camera. Bezit momenteel een Canon EOS 650 met twee EF telelenzen 35-70 (3.5) en 75-300 (4) Geduld is dan wel een schone zaak.
Fotograferen is iets waar ik later verder mee ga. Heb dus nog wel het een en ander nodig te beginnen met een digitale camera zoals de EOS 350d hier kan ik mijn oude lenzen in ieder geval weer gebruiken.
De vele foto’s op deze site geven in ieder geval een indicatie na wat speurwerk wat er zoal gebruikt word.
Hier in de polder is in ieder geval meer dan genoeg te zien op vogel gebied variatie meer dan waar ik me bewust van was. Kan dus nog even duren voordat de eerst foto’s geschoten zijn. _________________ Canon EOS 650 met 75-300 (4) 35-70 (3)
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum