Posted: Fri 07 Apr 2006, 18:45 Post subject: Sigma APO 80-400mm F4.5-5.6 EX OS
Wie heeft er ervaring met bovenstaande lens in combinatie met een Canon EOS D300 Digital Rebel. Wie heeft er ervaringen in het algemeen met deze lens? Gaarne jullie reacties. Met dank. Martin
Gender: Male Age: 40 Joined: 14 Mar 2006 Posts: 12 Location: Groningen
Posted: Tue 11 Apr 2006, 13:56 Post subject: Re: Sigma APO 80-400mm F4.5-5.6 EX OS
Martin Werker wrote:
Wie heeft er ervaring met bovenstaande lens in combinatie met een Canon EOS D300 Digital Rebel. Wie heeft er ervaringen in het algemeen met deze lens? Gaarne jullie reacties. Met dank. Martin
Hoi Martin Ik heb de Sigma 80-400 EX OS nu anderhalve maand in bezit, en kan niet anders zeggen dat ik meer dan tevreden ben!!!! De lens maakt zeer scherpe foto's en de kleur is prima.
Over jou vraag:
De OS van de lens kreeg ik in eerste instantie niet aan de praat. Na wat rond geneusd te hebben op internet kwam ik er achter dat de Canon EOS 300D te weinig stroom levert om de stabilisator te voeden.
Op een andere site las ik dat iemand met een EOS 10D zeer tevreden was met deze lens en ook geen problemen had.
Een tijd geleden had ik al eens her en der gehoord dat er een soort van gekraakte 10D firmware beschikbaar was voor de EOS 300D.
Ik heb besloten deze op mijn Camera te zetten om te kijken of dit zou werken. Dit was inderdaad de oplossing! De 300D body heeft nu de zelfde opties als de 10D en levert nu voldoende stroom om de lens optimaal te gebruiken.
(meer info over de firmware) http://digitalrebel.lingbeek.com/firmware.html
Toen de OS zijn werk deed kwam ik er pas echt achter hoe goed deze lens is, op 400mm kun je op 1/30 goed uit de hand fotograferen!!! (probeer dat maar eens met de Canon 100-400) Dit levert verrassend scherpe foto's op.
Hieronder staat een foto van een Knobbelzwaan om even de kwaliteit te laten zien. Daaronder staat een link naar de afbeelding op ware grote.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum