Hallo allemaal, Ik lees hier al even mee en bekijk elke dag de nieuwe foto's. Nu heb ik een vraag over mijn oude Canon A1. Hij lag al een tijd ongebruikt in de kast en nu heb ik hem toch weer eens tevoorschijn gehaald. De batterij is leeg en ik kan echt niet vinden waar die zit. Wie kan mij helpen?
Ik had het idee om de telelens die erbij zit eens op mijn Nikon D50 te proberen Weet iemand of daar een adapter voor is? Ik heb hongsien kwee al gemaild maar hij kan me er niet aan helpen.
Het gaat om een Canon A1 met Canon 50mm/1.8
Kiron 80-200 F4 zoomlens en een Vivitar 28mm F2.8 groothoek
Posted: Mon 17 Apr 2006, 17:14 Post subject: Canon A1
Hallo,
De batterij van een Canon A1 zit verstopt onder het actie greepje wat onder de letters A1 zit. verwijder dit kapje en je kunt de battery deksel openen.Battery is van het type PX28 6 volt.
Wat betreft de vraag van de tele lens moet ik je het antwoord schuldig blijven.
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Mon 17 Apr 2006, 20:42 Post subject:
hi kashmar,
Het lijkt me dat een adapter relatief duur is ten opzichte van wat je allemaal tweedehands kunt kopen wat zeker past.
Let wel, bij nikon d70/d50/d100 kun je niet lichtmeten als er geen chip in de lens zit. Het komt er op neer dat alleen lenzen die voor nikon autofocus camera's zijn gemaakt echt makkelijk bruikbaar zijn. Bij de oudere lenzen moet je een beetje gokken en achter op het schermpje kijken of je het goed hebt gedaan.
Hallo Peter,
Ik had het idee om eens te kijken hoe een 200mm er nou uit ziet op een dig reflex. Ik denk dat het het beste is om het hele idee maar te laten varen en bij de zaak waar ik mijn Nikon gekocht heb eens een paar lenzen te proberen
Bedankt voor je antwoord,
Marc _________________ Nikon
www.vogelrijk.nl
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum