Gender: Male Age: 52 Joined: 21 Dec 2005 Posts: 32 Location: Harderwijk
Posted: Wed 19 Apr 2006, 19:54 Post subject: Grevelingen
Van het weekend ga ik (met gezin) een paar dagen naar Port Zelande en nu vroeg ik me af waar ik goed een paar uurtjes kan vogelen?
ik heb al even gekeken op Vogelbescherming.nl maar wie weet zijn er meer plekken.
Hartelijk dank alvast.
Gr,
Jasper _________________ Canon 5DII, Canon 7D, 17-40 F4L,100 F2.8 Macro, 70-200 F4.0 L, 300 F4L, 500 F4.0 IS L USM en 1.4 II
Als je uit het park rijdt dan ga je rechts af, over de hoofdweg of over de ventweg. De eerste afslag rechts nemen en je bent in een prachtig gebied!
Volg de bordjes: bezoekerscentrum de Punt. Daar is een ruim parkeerterrein. Je kunt daar door de duinen wandelen of door het bos en er is ook een vogelkijkhut aanwezig. Absoluut de moeite waard.
Gender: Male Age: 74 Joined: 19 Aug 2005 Posts: 13 Location: Rotterdam
Posted: Thu 20 Apr 2006, 12:27 Post subject:
Ga over de grote weg naar het Noordzeestrand en kijk zowel links als rechts op de Brouwersdam naar kustvogels.
Een andere plek is bijvoorbeeld de Kop van Goeree waar een zevental fraaie gebieden te vinden zijn, zoals Preekhilpolder, Kiekgat, Scheelhoek, Schurvelingen en Kwade Hoek om er enkele te noemen.
Iets verder, maar zeker de moeite waard zijn de Slikken van Flakkee. Ga richting Stellendam en vervolgens over de ventweg naar Melissant. De tweede weg rechts geeft toegang tot dit gebied.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum