Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

converter 1.4

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 23 Apr 2006, 21:58    Post subject: converter 1.4
Hallo Birdpixbezoekers Question

Sinds kort probeer ik ook vogels te fotograferen. Mede door deze site heb ik er veel plezier in. Ik heb al een canon 350D gekocht en heb hierop een Sigma 28-300 lens. Als beginner denk je dat je het dan helemaal voor elkaar hebt maar helaas. Graag zou ik meer willen en de vogels wat groter in beeld zien. Daarom zou ik er wel een converter van 1.4 bij willen aanschaffen. Heeft iemand ervaring met deze combinatie en welk type converter moet ik dan aanschaffen?

Groeten Johan Hanko

peter wijn

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 24 Apr 2006, 7:27    Post subject:
dag johanko,

De zoomlens die je gebruikt perst met 28-300 mm al een hele hoop bereik in 1 lens. Dat betekent dat er al grenzen opgezocht moeten zijn bij het optisch ontwerp. Waarschijnlijk kun je er wel een tamron, sigma of soligor convertor bij vinden, maar of dat tot betere resultaten leidt dan snijden in je foto (croppen) is zeer de vraag. In feite bevat de lens al een heel aantal convertors. succes en plezier.
Back to top
Reply with quote

baas

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 26 Apr 2006, 11:09    Post subject: Teleconverters
Ben zelf sinds kort aan het oriënteren met mijn oude Canon Eos 650 camera met zoomlens 75-300mm. Ook kom ik vele meters te kort en overweeg om eens met een teleconverter te gaan experimenteren. Het is inderdaad niet zo eenvoudig om vogels te fotograferen met deze middelen. Alleen een ijzeren geduld om foto’s van dichtbij maken werkt. Behalve dan de vogels in de achtertuin die zijn een stuk minder schuw. Kom net een test tegen van teleconverters misschien de moeite waard om dit ook te lezen zie link.
http://www.nikonlinks.com/articles_teleconverter_review.htm

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum