Posted: Wed 28 Jun 2006, 7:35 Post subject: Canon herstellingsdienst
Ik had graag eens van jullie gehoord wat je ervaringen zijn met de herstellingsdienst van Canon. Mijn lens zit nu al een maand binnen voor herstelling en ik heb nog niets van hen gehoord. De fotograaf die de lens voor mij naar de herstellingsdienst heeft gestuurd verzekert mij dat hij alles doet wat hij kan.
Binnenkort vertrek ik op reis dus ik had mijn lens wel erg graag terug gehad.
Kan ik zelf nog meer doen? :evil: _________________ Canon EOS D30 - Sigma 150mm 2.8 macro - Canon EF 400mm 5.6 - Canon EF 17-40mm 4.0 - Canon 1,4 TC
Gender: Male Age: 54 Joined: 28 May 2006 Posts: 67 Location: Oud Beijerland
Posted: Wed 28 Jun 2006, 8:09 Post subject:
Ik heb zelf geen ervaringen, de ervaringen van mijn vader en een vriend met ETB zijn niet goed.
Bij een vriend van mij is men een 100-400L kwijt geraakt ! Hij heeft uiteindelijk een nieuwe lens gekregen, al met al heeft dit vele maanden geduurd. Zijn EOS 1D MK2N gaf na 1500 opnamen de geest, ook dit heeft bijna 6 maanden retour. De camera eerst eerts terug gestuurd zonder dat deze was gerepareerd.
Mijn vader zijn analoog EOS is ook meerdere keren heen en weer gestuurd voordat deze was hersteld, ook hier duurde het enkele maanden.
Je kunt vragen aan de fotozaak of je zelf mag bellen, en zo wat druk op de ketel zeten. _________________ Groet,
zelf bellen of de fotozaak laten bellen werkt meestal wel iets, maar je zit in een hele ongunstige periode: de zomer. Dan werken daar minder mensen en neemt de wachttijd toe (heb ik vorig jaar begrepen, toen mijn lens ook in de reparatie ging). Ik ben destijds mijn lens, waar de zonnekap van was blijven steken, twee maanden kwijt geweest. Sterkte!
Age: 49 Joined: 04 Aug 2003 Posts: 1763 Location: Vleuten
Posted: Wed 28 Jun 2006, 22:03 Post subject:
Zoals Luc al aangeeft is dit onderwerp al eens langs gekomen en hebben een aantal gedupeerden (waaronder ook inzelf) hun verhaal gedaan. Als je zoekt op ETB heb je het zo gevonden.
Groeten Michel _________________ Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Gender: Male Age: 58 Joined: 13 Jan 2006 Posts: 21 Location: Alkmaar
Posted: Thu 06 Jul 2006, 7:22 Post subject:
Ook ik zit waarschijnlijk in het spreekwoordelijke bootje:-(( Camera inclusief lens 5 weken geleden ingeleverd, maar tot op heden nog geen geluidje vernomen. Winkel gebeld maar een wachttijd van 6 weken is op dit moment minimaal.
Begin langzaam een zenuwtrekje aan mijn wijsvinger te krijgen, heb niets te klikken.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum