Posted: Sat 20 May 2006, 8:54 Post subject: leicalens op Canon 5D
Hoi beste mensen
Ik heb een vraag . ik wil een canon 5D kopen en daar mijn Leica Apo telyts middels een verloop adapter van leica naar canon op zetten , zijn er mensen die zo wel met de canon 5D als met het werken met een verloop adapter ervaring mee hebben ? .
Gender: Male Age: 42 Joined: 14 Dec 2004 Posts: 630 Location: Limburg
Posted: Sat 20 May 2006, 12:27 Post subject:
Hoi Leo,
Ik werk zelf sinds maart 2006 met een telyt 560 mm f6.8 op een 350D, hetzij via de novoflexsnelinstelgreep waarop vrijwel alle cameramerken zijn aan te sluiten zijn. Ik ben zeker tevreden over de resultaten; ondanks het ontbreken van electronica kan ik ook het diafragma voorkeuze programma (Av) gebruiken (ben ik sinds kort achtergekomen).
Op mijn site vind je de eerste resultaten met deze combi, mail anders maar als je nog meer vragen hebt.
Enig nadeel is dat de scherpstelvlakjes niet werken, je bent dus puur afhankelijk van de kwaliteit van je ogen bij het scherpstellen. De 5D heeft echter een ruim- en daardoor een helder zoekerbeeld waardoor ik verwacht dat dat geen (groot) probleem zal worden.
Ik zou wel rekening houden dat je niet op oneindig kan scherpstellen bij dit soort adapters, lees daarvoor: http://photonotes.org/articles/eos-manual-lenses/ _________________ Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum