Jacob wrote: |
Ik heb ook een monopod van Manfrotto 680B is een degelijk ding. Niet bepaald licht wel stevig. Ik merkte dat ik hem onbruikbaar vond zonder een een kop waardoor je ook kon kantelen. Die kop is 234RC ook van Manfrotto.
|
jhemelrijk wrote: |
Ook ik heb, zoals velen, een manfrotto monopod. Ik ben echter tot de conclusie gekomen dat het uitstekend werkt tot 300mm. Je ziet met het WK niets anders langs de lijnen staan.
Met mijn 400 mm en 1.7x TC kwam ik er achter dat er toch altijd iets bewegingonscherpte waar te nemen bleef. Toen weer terug naar de driepoot. Maar daar stuitte ik op het probleem van het balhoofd. Na 2 fluid head miskopen uiteindelijk besloten door de zure appel heen te bijten en een Wimberley aan te schaffen. Bij de afrekening moest ik een tabletje innemen, maar voor de rest is dit fenomenaal. De lens hangt als het ware gewichtloos in een cardanische ophanging. Op 650 mm kun je met één hand de camera bedienen en afdrukken. Zie ook www.tripodhead.com De enige leverancier in Nederland is Konijnenberg. |