Gender: Male Age: 62 Joined: 04 Oct 2004 Posts: 55 Location: Oss
Posted: Tue 06 Jun 2006, 12:25 Post subject: welke compact flash card?
Ik heb nu Sandisk type I kaarten. Ze worden steeds goedkoper, maar er komen ook steeds meer merken.
Vragen:
- welke merken zijn net zo goed als Sandisk type II?
- zijn er overzichten mbt de snelheid?
- waar moet je bij de aanschaf nog meer opletten?
Groeten
Theo _________________ Olympus
Last edited by Theo van Orsouw on Tue 06 Jun 2006, 23:56; edited 1 time in total
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Tue 06 Jun 2006, 13:35 Post subject:
hier een klein stukje antwoord:
via www.nikonians.com, het forum, ben ik er achter gekomen dat de camera voor veel typen de snelheid van wegschrijven naar de kaart beperkt. Voor bijvoorbeeld de d200 is de sandisk ultra (II) effectief net zo snel als de sandisk extreme (III), terwijl de III op zich sneller is. Er is op deze site een lijstje met snelheden van kaarten (waarschijnlijk bovenaan bij de behandeling van de d200.
De vraag is of je alleen voor het uitlezen van de kaart een hogere snelheid nodig hebt. Het verschil tussen type I en II (ultra dus) heb ik niet bekeken.
succes
Theo, kijk eens in de CF database van de site van Rob Galbraith. Even je camera opsporen en je ziet wat de snelste kaart voor je camera is. _________________ Canon 20D, Canon 1D Mk.II, Canon 1D Mk.III, Canon 17-40L USM, Canon 17-85 IS USM, Canon 28-105 USM, Canon 100-400L IS USM, Canon 500/4L IS USM, Sigma 150/2.8 EX HSM macro, Gitzo 1325 Mk.2
Ik heb altijd kaarten van Transcend. Ze bevallen mij uitstekend en in de laatste test van "Zoom" kwamen ze als beste uit de test. Weliswaar zijn de kaarten iets minder snel dan de ultrasnelle kaarten, maar zoals Peter Wijn al aangeeft kan je camera daar meestal toch niets mee. De kaarten van Transcend zijn over het algemeen ook nog te snel voor je camera en toch stukken goedkoper.
Kijk maar eens op de pricewatch van tweakers.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum