Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Bass-Rock.

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Paul Cools


Gender: Male
Age: 40
Joined: 18 Jan 2004
Posts: 91
Location: Tilburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 16 Jun 2006, 19:49    Post subject: Bass-Rock.
Hallo allemaal

Volgende week tijdens mijn paar dagen op Groot Brittanie, wil ik ook nog naar het Bass-Rock waar de grote Jan van Genten kolonie te vinden is.
Maar ik heb het idee gekregen dat je dit niet meer kunt bezoeken, weet iemand hoe dit zit en of het toch nog mogelijk is om dit te bezoeken?

Paul
_________________
Canon Eos Mark 1D IV en Canon Eos 5D Mark II met de lensen: Canon 500mm F/4.0 en de Canon 300mm F/4.5 L IS , en de converters: Canon ef 1.4x II en 2x II extender.
Back to top
Reply with quote
 
R. P. McMurphy


Gender: Male

Joined: 05 Mar 2005
Posts: 546

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 17 Jun 2006, 7:55    Post subject:
Voor als niemand reageert: wij hebben dat destijds gewoon bij de vvv van Edinborough geregelt, ter plaatse (serieus!). Die hebben in ieder geval de meest up-to-date informatie. Hopelijk lukt het je daar te komen, fantastische plek!
Back to top
Reply with quote
 
Hans Bossenbroek



Age: 41
Joined: 28 Aug 2003
Posts: 46
Location: Zwijndrecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 17 Jun 2006, 13:52    Post subject:
Hoi Paul,

In 2001 ben ik samen met mijn broer Jan-Kees met zo'n toeristenboot meegevaren. Alleen een rondje om de rots zelf (duurt zo'n 2 uur). Recentere info heb ik niet. Het was iig een geweldige ervaring.

groet,
Hans
_________________
Fotografeer nog analoog. En vrijwel nooit vogels, de enige uitzonderingen daarop zijn Bass Rock, een Morinelletje bij Hargen en een Huisgors in Marokko (op de plek waar gefilmd is voor de Gladiator). Ik schrijf echter en dat maakt alles goed.
Back to top
Reply with quote
 
Jan-Kees Bossenbroek



Age: 43
Joined: 25 Mar 2005
Posts: 23
Location: Zwijndrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 17 Jun 2006, 15:42    Post subject:
Hoi Paul, In 2001 ben ik er met mijn broer Hans geweest Wink Wij hebben vanuit Edinburgh de trein naar North Berwick gepakt en daar ter plaatse geinformeerd. Vanuit de haven vertrok die dag twee keer een boot. We moesten wel een beetje op tijd aanwezig zijn, het was wie het eerst komt wie het eerst maalt. Recentere informatie heb ik niet.

Jan-Kees
_________________
Nikon D70 + 18-70/3.5-4.5 afs + 300/4.0 afs + TC Soligor PRO 1,4x
Back to top
Reply with quote
 
Digibird




Joined: 10 Aug 2003
Posts: 415

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 18 Jun 2006, 6:49    Post subject: Bootje varen
Ha Paul,

Ben er in juni 2003 geweest. Er vaarde naar Bass Rock speciaal voor de vogels slechts 1 maatschappij, hadden we vernomen. Gezien de rij-afstand hadden we een telefoonnummer opgezocht. Ondanks dat we daags ervoor hebben gebeld, bleek het bootje helaas niet te varen vanwege te harde wind. Erg onvriendelijke eigenaar ook overigens.
Anyways, in de haven konden we echter probleemloos met een vissersboot mee die voor dezelfde prijs; de schipper heeft speciaal voor ons gevaren en had een groter bootje dan die andere maatschappij waardoor we absoluut geen last hadden van de wind. Extra voordeel ervan was dat we met zijn 4en een mooie prive-trip hebben gemaakt. Je mocht toen niet aan land (beschermd gebied).

Vlakbij Bass-rock is trouwens nog een eiland met oa. Papegaaiduikers waar we ook langs zijn gevaren. Zitten ook veel Kuifalie's.

In Noord-engeland is trouwens nog een eilandje (naam even vergeten, sorry) waar ruim 50 paar Douglas-sterns broeden. Met een bootje kun je er omheen varen, maar dat is meer voor de zeehonden dan voor de vogels (want de meeste mensen die meevaren zijn niet zo geinteresseerd in vogels; je zit er met ca. 20 mensen op). We hadden die dag echter mazzel dat er 2 onderzoekers aan land moesten waardoor we de Sterns van redelijk nabij konden zien (ik mocht bij wijze van uitzondering vanaf de voorkant van de boot wat plaatjes schieten).

Veel plezier alvast en ben benieuwd naar je foto's.
Phil
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Frank van der Wielen


Gender: Male
Age: 53
Joined: 21 Dec 2005
Posts: 2
Location: Emmen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 19 Jun 2006, 12:07    Post subject:
Toen ik 8 jaar was (1979), ben ik er met een bootje omheen gevaren en dat heeft toen heel veel indruk gemaakt. Ik zag daar voor het eerst Jan van Genten, alken, zeekoeten, papegaaiduikers, kuifaalscholvers en een rotsduif. Heel leuk om er weer eens wat over te lezen. We zijn in diezelfde vakantie ook naar het eiland Mull geweest. Ik kan me herinneren dat dat ook geweldig was. Ik heb daar toen iig steenarend, zwarte zeekoet en volgens mij parel- en roodkeelduikers gezien.

Je zult waarschijnlijk weinig aan mijn bijdrage hebben (beetje gedateerd), maar ik kon het (uit nostalgie) niet laten te reageren.
Back to top
Reply with quote
 
R. P. McMurphy


Gender: Male

Joined: 05 Mar 2005
Posts: 546

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 19 Jun 2006, 14:22    Post subject:
Heb het nog ff nagezocht: ik ben er in 2001 geweest, en toen kon je er nog op.
Back to top
Reply with quote
 
Jasper Slokker


Gender: Male
Age: 51
Joined: 21 Dec 2005
Posts: 32
Location: Harderwijk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 21 Jun 2006, 16:23    Post subject:
Ik heb even gegoogled en dit kwam ik tegen, gave plek.
http://www.north-berwick.co.uk/bassRock.asp

En volgens mij staat ergens in de Outdoor Photography een heel stuk over maar ik weet niet meer welke Embarassed

Veel plezier daar, ben benieuwd naar de platen.
_________________
Canon 5DII, Canon 7D, 17-40 F4L,100 F2.8 Macro, 70-200 F4.0 L, 300 F4L, 500 F4.0 IS L USM en 1.4 II
Back to top
Reply with quote
 
Paul Cools


Gender: Male
Age: 40
Joined: 18 Jan 2004
Posts: 91
Location: Tilburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 21 Jun 2006, 16:33    Post subject:
Iederéén bedankt voor de tips!.

De groeten
Paul
_________________
Canon Eos Mark 1D IV en Canon Eos 5D Mark II met de lensen: Canon 500mm F/4.0 en de Canon 300mm F/4.5 L IS , en de converters: Canon ef 1.4x II en 2x II extender.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum