Gender: Male Age: 30 Joined: 17 Oct 2005 Posts: 52 Location: wijchen
Posted: Sun 25 Jun 2006, 19:07 Post subject: nikon D70s of canon eos 350d
Weten jullie mis chien welken ik het beste kan kopen, een tweedehandse (bijna niet gebruikt door mijn vader) van zoon 500-600 euro of een nieuwe canon eos 350d.
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Sun 25 Jun 2006, 19:24 Post subject:
hi sam,
kan je die d70(s) niet even blijven lenen?
scheelt jouw toch een enorme hoop geld.
ik zou je niet kunnen helpen met je keuze, de ene camera is goed op een heel aantal punten, de andere op andere punten. het is maar net wat je prettig en belangrijk vindt.
groet, peter
Gender: Male Age: 54 Joined: 28 May 2006 Posts: 67 Location: Oud Beijerland
Posted: Mon 26 Jun 2006, 18:38 Post subject:
Een ander nadeel is natuurlijk dat je bij aanschaf van een Canon ook andere lenzen nodig hebt !
Op dpreview kun je beide camera's vergelijken, ik heb met beide zelf geen ervaring. _________________ Groet,
Gender: Male Age: 48 Joined: 06 Dec 2004 Posts: 2329 Location: Groningen
Posted: Mon 26 Jun 2006, 20:06 Post subject:
Ik heb een tijdje geleden voor dezelfe keuze gestaan. Uit verschillende tests komt de 350D geloof ik een heel klein beetje beter naar voren als de D70s. Maar ik heb ergens gelezen dat dat verschil zo klein is, dat het niet de moeite is van het nieuw moeten kopen van lenzen. Dus als je al nikon lenzen hebt, blijf daar dan vooral bij.
Gender: Male Age: 74 Joined: 25 Oct 2005 Posts: 18 Location: Alkmaar
Posted: Mon 26 Jun 2006, 22:22 Post subject:
Beste (vader van) Sam,