Gender: Male Age: 58 Joined: 25 Jun 2007 Posts: 15 Location: Almere
Posted: Tue 26 Jun 2007, 15:18 Post subject: Welke supertele-zoom is het beste ?
Veel besproken Topic : welke supertele-zoom is het beste ?
Ik wil kiezen tussen de Nikkor VR 80-400 ( 1515 euro ), Sigma 80-400 met OS ( 1119 euro ), en de Sigma Apo 50-500 ( 1059 euro )
Is er iemand onder jullie die met deze lenzen gewerkt heeft, wellicht vergelijkende scherptetesten heeft gedaan, en die mij kan vertellen welke de scherpste details geeft ?
De Nikkor is ruim 400 euro duurder dan de Sigma's, maar zie ik dat in de scherpte van mijn foto's ook terug ? _________________ Nikon D200 - Nikon VR 18-200 F3.5/5.6 - Sigma 50-500 F4/6.3 Sigma 10-20 mm F4/5.6 Nikon SB-800 speedlight - Velbon statief + Monopod
Je bent nogal wat aan kwaliteit gewend, toch?
Ik zou daarom overwegen of ik genoemde objectieven zou willen om ergernis achteraf voor te zijn, hetgeen eveneens helemaal af hangt wat je ermee wilt.
Peter Wijn bood kortgeleden nog een 2e hands nikon 80-400 aan hier op BP; misschien is dat wat? Zwaarste argument "tegen" dit type objectief is: traag (geen AF-S).
Met Sigma moet je gewoon een beetje mazzel hebben is mijn indruk, kan prima uitpakken maar ook anders (zie de uiteenlopende ervaringen).
Gezien het feit dat je reeds een 18-200 bezit, zou ik kiezen voor nikon 200-400 AF-S VR als het een zoom moet zijn voor het aangegeven bereik. Ja, dan gaat het om meer geld. Bekend fenomeen.... _________________ Nikonian; Gitzo
http://home.wanadoo.nl/egonkraak/foto/
Ik heb een sigma 50-500 met nikonvatting, nog geen jaar oud, zit nog garantie op, te koop vanwege overgang naar een prime.
De lens lijkt zo uit de verpakking te komen, geen enkel gebruiksspoor.
PB me maar bij interesse.
Groet,
Jan _________________ Een fototoestel van Japanse makelij met accessoires
Gender: Male Age: 75 Joined: 23 Mar 2006 Posts: 16 Location: Zoetermeer
Posted: Tue 26 Jun 2007, 21:22 Post subject:
Zelf heb ik ruim een jaar met de Sigma 80-400 gewerkt, leuke foto's mee gemaakt, behoorlijk lichtsterk maar voor het maken van vliegbeelden erg traag. De scherpte viel mij erg tegen. Toen maar doorgespaard en heb sinds kort de Sigma 500, een wereld van verschil, qua snelheid maar natuurlijk ook in prijs.
Groeten Simon. _________________ Nikon Z6 / Nikon 500
Gender: Male Age: 43 Joined: 21 Jun 2007 Posts: 9 Location: Zandhoven Belgie
Posted: Tue 26 Jun 2007, 23:18 Post subject:
Hey paul,
Ikzelf heb een andere optie gekozen, en ben voor de Sigma 100-300 F4 gegaan met een 1.4 TC en ben zeer tevreden over deze combinatie.
Heb deze nu sinds anderhalve maand en al mooie foto's mee genomen. Een van de grote voordelen vind ik persoonlijk is dat de Sigma 100-300 interne zoom en focus heeft. hierdoor blijft de lens altijd vrij compact.
Maar moest ik nu het budget hebben zou ik toch overschakelen op een Sigma 300 F2.8 gecombineerd met 1.4 of 2.0 TC.
Mvg
Willem _________________ Nikon D70s Sigma 100-300mm f4 Sigma 1.4TC
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum