Age: 62 Joined: 31 Dec 2003 Posts: 4620 Location: Zoetermeer
Posted: Wed 28 Jun 2006, 22:46 Post subject: vulkaaneifel
Uiteindelijk heb ik met mijn gezin een compromis bereikt voor de vakantie van dit jaar. We komen terecht ergens in de buurt van de vulkaaneifel. Ik denk dat het in zijn algemeenheid wel een interessant gebied is, maar weet iemand of er ook voor vogelaars en vogelfotografen nog wat te beleven valt? Erg veel informatie heb ik nog niet kunnen vinden.
Marcel _________________ Leica APO Televid zoom 25-50 met Olympus OM D-E M10 mark iii 14-42 mm pancake lens en 45 mm lens.
Olymous OM D-E M1 mark iii Zuiko 300mm F4 met 1.4 converter.
Posted: Thu 29 Jun 2006, 7:08 Post subject:
Hoi Marcel, Is dat niet in de buurt van de Bittburger brouwerij....
Ik ben wel eens daar in de buurt geweest voor een werkweek. Ik kan me alleen herinneren dat ik daar ontzettend veel plantensoorten heb gezien, waaronder bladgroenloze orchideen. De enige twee vogelsoorten die zijn blijven hangen zijn Kwartel en Rode Wouw, maar dat zijn beide niet echt digiscope soorten. Verder moet daar toch wel voldoende te zien zijn.
Misschien kunnen anderen je wel helpen.
Gender: Male Age: 43 Joined: 28 Jan 2006 Posts: 11 Location: Ede
Posted: Thu 29 Jun 2006, 8:25 Post subject:
Hoi marcel, ik ben er van de winter een weekend geweest met mijn vrouw, wat mij toen opviel is dat er ontzettend weinig vogels te zien en te horen was. wel erg veel roofvogels (Buizerd ca 150 exx in 2,5 dag rode wouw ca 20 exx.) misschien is het nu anders, ander seizoen. Wat vogels betreft viel het mij een beetje tegen, maar het gebied is geweldig mooi!! groet erik _________________ Nikon D70s
AF 70-300mm f/1:4-5,6G
Gender: Male Age: 38 Joined: 03 Nov 2004 Posts: 75 Location: Ugchelen
Posted: Mon 03 Jul 2006, 8:58 Post subject:
Ik had van de winter ook nog enkele waterspreeuwen en vrij veel zwarte spechten daar. _________________ Canon 30d
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum