Age: 47 Joined: 18 Aug 2005 Posts: 651 Location: Valkenswaard
Posted: Tue 17 Oct 2006, 19:37 Post subject:
Hoi,
Als je de crop tool hebt geselecteerd kun je de verhoudingen invullen in de balk bovenaan. Pas alleen op dat je niet alleen een getal invult, PS maakt er dan vanzelf pixels van en dan hou je niets over. De oplossing is om een eenheid toe te voegen, zoals in (inch). De resolutie laat je dan open.
Age: 55 Joined: 24 May 2005 Posts: 18 Location: Middelburg
Posted: Wed 18 Oct 2006, 1:12 Post subject:
Met crop-tool eerst de hele afbeelding selecteren (gaat makkelijk als je zorgt dat de afbeelding kleiner is dan het venster) druk daarna de SHIFT-toets in en sleep met 1 van de hoeken.
Gender: Male Age: 59 Joined: 11 Aug 2003 Posts: 886 Location: Hof van Twente
Posted: Wed 18 Oct 2006, 18:30 Post subject:
Ik moet zeggen dat ik deze materie ook nog niet goed onder de knie kan krijgen. Waar ik tegen aan loop is dat als je bijvoorbeeld 2 x 3 inch ingeeft je dan qua centimeters nauwelijk nog wat van je foto over houdt. Er staan zoveel presets zoals A4 maar waarom dan niet een van het meest gangbare 2 x 3 verhouding? :?
Hoop dat de oplossing hier naar boven komt drijven. _________________ Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
Age: 65 Joined: 07 Dec 2004 Posts: 1406 Location: Leeuwarden
Posted: Wed 18 Oct 2006, 18:51 Post subject:
Weet niet hoe het in PS2 werkt, maar in PSelements 2.0 heb je een handige functie/knop "front image" (rechts in het crop-taakbalkje). Daarmee krijgt je crop automatische de afmetingen van het origineel.
Groet,
Jaap _________________ cps Jaaps foto's op het web
Gender: Male Age: 59 Joined: 11 Aug 2003 Posts: 886 Location: Hof van Twente
Posted: Wed 18 Oct 2006, 19:30 Post subject:
Oke, is dat de betekenis van Front image!!! Dat zou het hele probleem op hebben gelost want ook CS2 heeft die functie.
Zeer bedankt! _________________ Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
Met crop-tool eerst de hele afbeelding selecteren (gaat makkelijk als je zorgt dat de afbeelding kleiner is dan het venster) druk daarna de SHIFT-toets in en sleep met 1 van de hoeken.
Groet, Mario
Mario,
bedankt voor je tip! Dit is idd wat ik zoek.
groetjes,
Jelger _________________ D70 18-70 en 70-300, Sig 50-500
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum