Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Fotorugzak 500mm-lens en in het algemeen

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 08 Sep 2006, 15:35    Post subject: Fotorugzak 500mm-lens en in het algemeen
Beste mensen,

twee vragen: ik zag op het Vogelfestival diverse mensen met een rugzak rondlopen waar een 500mmf4 plus body in bleek te zitten. Het was een Lowe, maar ik ben mijn aantekening met de precieze omschrijving kwijt...wie kan helpen?
Daarnaast barst mijn oude rugzak sowieso uit zijn voegen, dus als iemand tips heeft over een groot formaat fotorugzak, graag! Iets waar bijvoorbeeld een vier lenzen, een converter en een body tegelijk in kunnen (waaronder een 300mm). Waterafstotend is ook een vereiste. Alvast bedankt!

Luc
Back to top
Reply with quote

JMKimstra

PostPosted: Fri 08 Sep 2006, 15:53    Post subject:
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Fri 08 Sep 2006, 15:57    Post subject:
er is een (qua profilering grappig) australisch merk - crumpler - dat met haar "top"-model - top in de zin van groot - voldoende lijkt voor een 500 F4. Een kekke tas. Brian's Hottub, ca 220 euri bij Foto Patent aan de lijnmarkt te Utrecht.

In januari ben ik jarig, oh nee, ik ben al jarig geweest Embarassed

Bij de konijnen zag ik laatst een tassenmerk Tenba. Lijkt me ook wel wat. Daarnaast is er natuurlijk Tamrac.
Hoe je bij konijnenberg moet zoeken tussen de ettelijke pagina's naar de geschikte tas? nog niet uitgevonden, toch wat gedaan voor je.

* Lowepro Pro Trekker AW II Black (t/m 600 F4) ca 420 euro!!!
* Tenba Long Lens Bag LL600 ca 200 euro (een soort paraattas voor een camera met je standaardlens 600F4 met zonnekap)
* Tenba Shootout Backpack - Large - ca 270 euro (tot en met 500 F4)
* Crumbler Brian's Hottub, - hottest bag around -, ca 220 euro (volgens mij groot genoeg voor 500 F4, maar check zelf)
Back to top
Reply with quote

Hans Gerhardt

PostPosted: Fri 08 Sep 2006, 19:17    Post subject:
Ook handig om op te letten is dat het formaat rugzak ook als handbagage in een vliegtuig mee mag. De afmetingen zijn wel haalbaar, alleen het totale gewicht met inhoud is waarschijnlijk te hoog. Mij is het tot nu toe gelukt. Ik zou er niet aan moeten denken dat de rugzak het vrachtruim in zou moeten. Ik ben wel goed verzekerd, maar toch. Rolling Eyes

Doodles

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 08 Sep 2006, 20:07    Post subject:
De Lowepro Pro Trekker wil je niet, daar wil je echt niet mee slepen...
Het is de grootste rugzak die ze maken en zo groot dat niet meer legaal als handbagage in het vliegtuig mee mag.

Zelf heb ik de Photo Trekker, de Lowepro tas die precies de maximaal toegestande afmetingen voor handbagage heeft. De 500/4 past er prima in, hoewel de zonnekap iets boven de pads uitsteekt. Maar vergis je niet, ook deze tas is erg groot en weegt zelfs leeg al redelijk veel.

Mocht je hem als handbagage willen meenemen, let er dan op dat je doet alsof de tas niets weegt, anders kon je wel eens problemen krijgen met het maximum gewicht voor handbagage. Mij kostte het nogal wat moeite om ombezweet door de poortjes te zeulen en vooral te blijven lachen...

Ik kan hem je wel aanraden, en hij is redelijk waterdicht, zij het niet gemaakt voor onderdompelen. Van de andere merken heb ik nooit tassen gehad, dus die zou je een moeten proberen. Tamrac staat ook goed aangeschreven.

Succes!
Back to top
Reply with quote

JMKimstra

PostPosted: Sat 09 Sep 2006, 14:03    Post subject:
wat Peter Wijn zegt over Crumpler is helemaal waar. Op de oude Gracht. (ter hoogte van Kathmandu, ik weet niet meer er voor of er vlak na, stad uit gerekend) zit een hele Crumpler winkel. Ik heb er een gewone dagelijks-gebruik-schoudertas gekocht waar ik al een jaar erg blij mee ben (is heel wat voor een tassen-fetishist als ik). Is waterdicht en gewoon handig zonder overal minivakjes en ritsjes waar je alleen maar spullen in kwijtraakt.

Janneke
Back to top
Reply with quote

JDoest

PostPosted: Sat 09 Sep 2006, 15:38    Post subject:
Je bedoelt waarschijnlijk de Lens Trekker 600 AW

De Lens Trekker 600 is de veiligste tas om een body met aangekoppelde 600mm objectief te vervoeren.
Reply with quote

Hans Gerhardt

PostPosted: Sun 10 Sep 2006, 9:33    Post subject:
Mijn Lowepro Photo Trekker heeft een interne lengte van zo'n 45 cm. Ik heb er de aan mijn kamera gekoppelde 300 mm + 2x converter + zonnekap in. Er is nog een aantal centimeters ruimte over. Hoeveel je erin kunt stoppen heeft te maken met hoe je het erin stopt. Bij deze Photo Trekker kun je de draagriemen in de rug wegstoppen. Wat ik al eerder schreef let op het gewicht. Ik gebruik inmiddels een onderstel van een boodschappenwagentje (grote wielen) om de uitrusting te kunnen vervoeren (niet in het vliegtuig).

R. P. McMurphy

PostPosted: Tue 12 Sep 2006, 6:22    Post subject:
Bedankt voor de reacties, de lens trekker 600AW was inderdaad degene die ik bedoelde! De gewone rugzak zal een iets langere zoektocht worden, denk dat ik gewoon met mijn oude zak plus spullen naar een zaak moet om daar de tassen live te testen. Zowel lowe als tamrac hebben een interessante collectie.

Luc
Back to top
Reply with quote

martino
Guest

PostPosted: Wed 13 Sep 2006, 11:06    Post subject:
...het was de 600AW van Lowepro(http://www.cameranu.nl/artikelen/7/166/841/Lens_Trekker_600AW.html), die je bij mij zag; je zou ook eens kunnen kijken naar de Tamrac Expedition 7 of 8 (http://www.intro2020.co.uk/pages/tamrac17.htm), alhoewel je met zo'n alles-in-één oplossing wellicht in de WAO terecht kan komen Very Happy
Back to top
Reply with quote

R. P. McMurphy

PostPosted: Wed 13 Sep 2006, 11:14    Post subject:
martino wrote:
...het was de 600AW van Lowepro(http://www.cameranu.nl/artikelen/7/166/841/Lens_Trekker_600AW.html), die je bij mij zag; je zou ook eens kunnen kijken naar de Tamrac Expedition 7 of 8 (http://www.intro2020.co.uk/pages/tamrac17.htm), alhoewel je met zo'n alles-in-één oplossing wellicht in de WAO terecht kan komen Very Happy

Die heb ik gezien ja, echt een lel van een ding! Prijskaartje lag wel iets hoger dan die van de 600Aw. Ik had inderdaad de jouwe gezien op het vogelfestival Cool
Back to top
Reply with quote

Hendrik van Kampen
Moderator
Moderator

PostPosted: Wed 13 Sep 2006, 11:20    Post subject:
Leuk, dat plaatje met al die fotorolletjes in de achterklep!

Jacob

PostPosted: Thu 14 Sep 2006, 11:55    Post subject:
Ik wil ook een duid in het 'crumpler' zakje doen. Zeer goed afgewerkt met mooie materialen maar ook een ander pluspunt is dat het niet meteen op een fototas lijkt en dus de inhoud van duizenden euries verraadt.

Ik zou in ieder geval even kijken, hun site is ook wat minder druk geworden en daardoor duidelijker. In Amsterdam zit de winkel op de Haarlemmerdijk. Ik heb een schouderfototas maar die is wel wat zwaar als alles en een laptop erin zitten.

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum