UnderAttack wrote: |
Is dit wat ?
http://www.digicamshop.be/product/29936/canon-eos-400d-kit-18-55mm-lens-zwart.html?gclid=CNj2ipzi34cCFR8kQgod_iH-mA |
tvorsouw wrote: |
Ik merk altijd dat maar weinig mensen het met mij eens zijn, maar ik koop bijna alles 2ehands via fotoapparatuur.nl of marktplaats.nl. Ik ga altijd naar de verkoper toe, test uitvoerig en bekijk of de verkoper het product kan showen, zodat je weet dat het (waarschijnlijk) niet gestolen is. Dus nooit geld overmaken en de camera op laten sturen. Je houdt niet voor mogelijk wat er allemaal te koop is, mensen switchen zo snel als er een nieuwe camera uit komt, ze moeten het nieuwste van het nieuwste hebben, dus veel aanbod, dus relatief lage prijzen. Wel opletten met bodies want ook nieuwe dalen snel in prijs. Altijd vergelijken met Foto Konijnenberg. Ik moet zeggen de enige lens die niet goed was, kwam van een professionele fotograaf, voor de rest geen problemen.
Zo heb ik mijn 1D mk II en vorige week mijn 600 mm F4 ook 2de- of 3dehands gekocht. Vooral als je nog niet prcies weet wat je wilt, lijkt 2dehands mij nog meer voor de hand liggen. Een Canon 350 met een lens van Sigma of Tamron kom je een heel eind. Of en 70-300 van Canon. Misschien een ervaren fotograaf meenemen als je je niet helemaal zeker voelt. |
Nu heb ik zelf nog een vraag: Als ik vogels wil gaan fotograferen dan gaat dit verzeker niet lukken met een standaar 18-55mm lens, welke lens zou hierbij goed zijn? Telelens 75-300mm? |
- Canon EOS 400D: daar was hij niet zo enthousiast van, omdat er niet veel veranderd is in vergelijking met de 350D. Zijn antwoord: " Ben niet zo laaiend enthousiast van dit toestel, het groter scherm is niet echt nodig omdat je hier toch niet doorkijkt om te fotograferen. Plus het antistof systeem zit er niet ingebouwd wat Oympus wel heeft". |