Het onderwerp is zeker leuk, Michel!
En om maar direct aan je vraag te voldoen.
Zoals jij, maar de rest waarschijnlijk niet, weet had ik eerst het idee naar Z-Afrika te gaan. Wegens het afmelden van mijn reisgenoot is dat niet doorgegaan. Zodoende op zoek naar iets kleiners.
GAMBIA, was ook direct mijn eerste gedachte. Maar, liever niet 'maar' 1 week. Heb redelijk wat Afrika-ervaring, en mijn belangrijkste ervaring (voor mij zelf) is dat je er de tijd voor moet nemen. Dus mijn Gambia-wens beslaat minstens een 2 weken. Daar komt bij dat ik in de periode dat ik zou kunnen, (weliswaar even snel) gekeken heb naar de vluchtmogelijkheden - maar dat alles vol zat. De tickets die over zijn, zijn onbetaalbaar.
Dus niet verder nagedacht over dat; vervolgens kwam EGYPTE naar voren. Minimale reisduur eigenlijk 11 dagen (om een beetje leuk alle hotspots - buiten de sinai - te zien) en als ik alle reisverslagen lees moet je daar vooral in oktober/begin november zijn. Schijnt dan echt spectaculair te zijn. Tuurlijk zal het in december ook leuk zijn, maar topic geplaatst om de opties in beeld te brengen die mogelijk beter zijn voor die periode.
Geld maakt mij in die zin niets uit, dat het wel in relatie moet zijn met de tijdsduur. Kijk een week naar Hawaii voor iets onder de 10.000,- valt af. Het mag best wat kosten, maar niet extreem.
Als ik de opties zo hoor klinken de Canarische Eilanden en Extremadura nog steeds erg leuk. Zal me hier eens een klein beetje in inlezen. Een optie die mij bij die eilanden direct ook door het hoofd schiet is Corsica. Iemand daar ervaring mee in de winter???
Groet,
Rick
P.S. Allen bedankt voor deze leuke wisseling van ervaringen!!!