Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

Bynolyt Target 12-60 x 60 scope (ervaring gevraagd!)

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 14 Sep 2006, 12:06    Post subject: Bynolyt Target 12-60 x 60 scope (ervaring gevraagd!)
Goedendag,
Ben net nieuw hier. Wij zijn altijd al geintresseerd in de natuur en hadden een goedkope kijker. Een paar weken terug zijn we naar het Vogelfestival geweest en hebben een rondtour met een gids gemaakt. Veel mooie en voor ons nieuwe vogels gezien.
In het bezoekercentrum een nieuwe kijker aangeschaft. Niets bijzonders, maar is voor ons al een geweldige verbetering. Bresser 8x42.
Nu moet je daar vanaf zo'n grote afstand kijken naar de vogels (zijn er later nl al nog een keer geweest) en dan zie je de vogels wel, maar je zou ze graag wat dichterbij halen.
Nu dachten wij dus aan een telescope. Wij zijn echt van die toerischtische vogelaars en zullen dit ook nooit serieus vaak gaan doen. Gewoon af en toe gezellig dit doen en willen er dan ook niet al te veel geld aan uit geven.
Wij kwamen dan uit op de Bynolyt Target 12-60x60. Dit is een mooi bedrag en niet al te zwaar. Maar het belangrijkste is wel: Heb je hier wat aan als je gewoon af en toe wilt vogelen? Of is de kwaliteit zo slecht dat je met de vergroting niets meer ziet?
Wie heeft ervaring met deze kijker? Of weet voor een ong zelfde prijs een betere?
Alvast bedankt!
Back to top
Reply with quote

Hans Gerhardt

PostPosted: Thu 14 Sep 2006, 12:45    Post subject:
Ik heb op het Vogelfestival door deze telescoop gekeken en was onder de indruk. Het is ook geen topproduct, maar voor het doel een vogel op afstand bekijken lijkt hij voldoende. Handig klein en weinig gewicht. Er wordt alleen een tafelstatief bij geleverd. De prijs bij Kamera-Express is EUR 170,--, dus geen geld. Ik denk er over om er een te kopen.

arianne

PostPosted: Thu 14 Sep 2006, 13:58    Post subject:
alvast bedankt voor het antwoord. Toen hebben wij er niet naar gekeken....alleen even naar verrekijkers.
Als je dit type op Marktplaats intikt, kom je bij deze winkel Sanden Sports Superstore BV, en die lever hem voor 161.46 incl verzendkosten.
Wij hebben nog wel een statief, dus daar zou hij denk ik ook wel op kunnen.
Back to top
Reply with quote

b.jaspers

PostPosted: Tue 19 Sep 2006, 22:43    Post subject:
hallo, misschien is het een idee om eens bij een goed bekend staande fotozaak langs te gaan.
Heb toen ik mijn verrekijker ging kopen via via het adres van foto rooijmans uit Budel gekregen en dat heeft mij toen erg veel geholpen.
Hebben een erg breed aanbod, en van wat ik tot nog toe op internet tegen ben gekomen echt de best prijzen.... zal echter op de goedkopere kijkers ook weer niet dusdanig veel uitmaken. wat vooral prettig was, was het kundige advies wat mij uiteindelijk tot mijn keuze bracht.
groetjes, Bart.
Back to top
Reply with quote

arianne

PostPosted: Wed 20 Sep 2006, 20:12    Post subject:
He, bedankt! Wij hadden op het Vogelfestival hiervan een folder meegenonen. Het ligt alleen niet zo dicht bij ons, maar als nu de service goed blijkt te zijn toch maar eens die kant op.
Heeft hij trouwens ook duurdere merken tweedehands?
Reply with quote

zilverrug

PostPosted: Tue 07 Nov 2006, 16:40    Post subject: to koop bij correct
De target 12 is tekoop bij correct op de ceintuurbaan te rotterdam voor 118 euro incl btw, misschien een goede tip

m.vr.gr ronald
Back to top
Reply with quote

Joep Tomlow

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 07 Nov 2006, 20:41    Post subject:
arianne wrote:
He, bedankt! Wij hadden op het Vogelfestival hiervan een folder meegenonen. Het ligt alleen niet zo dicht bij ons, maar als nu de service goed blijkt te zijn toch maar eens die kant op.
Heeft hij trouwens ook duurdere merken tweedehands?

Sporadisch heeft Rooijmans wel tweedehands scoops in de aanbieding; ken 2 vogelaars die daar hun oude telescopen hadden ingeruild bij de aanschaf van een nieuwe (resp. leica televid 77 voor APO televid 77 & APO televid 62 voor Swarovski ATS 65 HD) . Ik zou, als je daar op doelt, voor de zekerheid even bellen voor je er naar toe gaat: 0495-494890 (of www.fotorooijmans.nl )
Wat betreft je Target; heb zelf een oud model namelijk een 15-45x60 mm. Ik werk er inmiddels 8 jaar mee en ik moet zeggen voor dat geld is het een fijn telescoopje. Ik vind de scherpte op 45 x echter dermate 'soft' dat ik daar alleen onder hele gunstige omstandigheden mee kan werken, ik kijk meestal tot maximaal 35 x. De scherpte van een dergelijke scoop zal nooit die van leica, kowa of swarovski halen maar dat is natuurlijk geen vergelijk.
O ja, vergeet niet een stevig statief te kopen want ondanks het lage gewicht van deze scoop moet je er wel trillingvrij door kunnen kijken, anders hou je helemaal geen bruikbaar beeld over.

Succes met de aanschaf!

Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum