Posted: Sun 03 Dec 2006, 20:39 Post subject: Sigma 400 mm 1:5.6 APO
Ik kan op dit moment een Sigma 400 mm APO kopen voor op mijn Pentax ist*D's. Het is een manual focus lens. Heeft iemand ervaring met een soortgelijke combinatie oude lens op DSLr?
Posted: Mon 04 Dec 2006, 9:28 Post subject: Sigma 400mm APO
Hoi Ljv,
Weet je zeker dat dit een manual focus lens is? De enige 400mm APO lenzen die ik ken van Sigma zijn gewoon Autofocus. Ik heb er een (autofocus) gehad op mijn Minolta 7D. Zijn prima lenzen (zowel de oude als de nieuwe versie) zolang je maar de APO versie hebt. Er is ook een niet-APO versie maar die kan je beter maar negeren... Zeer slechte waardes gehaald in fototesten.
De lenzen die ik bedoel zijn:
Oude autofocus APO versie(=goede lens, scherp):
Nieuwe autofocus versie(=beter dan oude versie+macro):
Gender: Male Age: 47 Joined: 04 Oct 2004 Posts: 124 Location: Herkenbosch
Posted: Mon 04 Dec 2006, 13:47 Post subject: sigma 400
Ik heb de eerstgenoemde versie al jaren in mn bezit eerst op analoog canon nu sinds enkele jaren op mijn 10D. Werkt naar tevredenheid maar helaas niet meer ' om te chippen', gevolg diafragmeren niet mogelijk, daarom af en toe lastig (met name met groepjes).
Verder ben ik toch behoorlijk tevreden over de lens. Probleem is eigenlijk juist dat deze lens toch te goed is om te vervangen....
maja....
succes _________________ Canon 40D, Sigma 50-500 EX DG, Sigma APO 400 mm f5.6, Sigma 18-125 DG, SLIK-master-statief
Ik weet zeker dat het een Manual Focus lens is , zal dus best wel gauw een jaar of 10 tot 12 jaar oud zijn. Maakt mij niet zoveel uit, als ik de foto's zie genomen met de Pentax M 200 mm f4 welke een jaren zeventig lens is ben ik van oud glas niet bang. En omdat het APO glas is denk ik dat het wel goed zit.
ljv _________________ Pentax K10D |Pentax 16-45 mm 1:4| Pentax DA 35 mm f2.8 Ltd |Pentax DA 50-135 mm f2.8 ED(IF) | SMC A 50 mm f 1.7
Pentax SMC A 70 - 210 mm f4 | Pentax SMC F*300 mm f4,5 ED(IF) |
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum