Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

papierkeuze Epson r800 en r1800

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 10 Dec 2006, 9:06    Post subject: papierkeuze Epson r800 en r1800
Hallo
Is er iem. die deze printer heeft.
Ik wil wat ervaringen uitwisselingen wat betreft papierkeuze

Groet
Jeroen
Back to top
Reply with quote

Ed Agter

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 26 Dec 2006, 15:53    Post subject: Re: papierkeuze Epson r800 en r1800
Jeroen Gense wrote:
Hallo
Is er iem. die deze printer heeft.
Ik wil wat ervaringen uitwisselingen wat betreft papierkeuze

Groet
Jeroen

Dag Jeroen,

Heb beide printers en wat wil je weten? Je kunt me privé een mailtje sturen dan geef ik je mijn e-mail.

Golf-man
Reply with quote

yola de lusenet

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 27 Dec 2006, 15:33    Post subject: r800
dag jeroen, ik heb sinds een jaar ofzo een epson r800. papier maakt in mijn ervaring erg veel uit, vanwege de kosten heb ik wel eens goede kwaliteit van vreemde merken gebruikt maar dat werkte niet, onvoorspelbaar en vaak totaal mislukt. door experimenteren met profiel en instellingen is het natuurlijk beter te krijgen, maar kost ook veel papier en tijd en ergernis. dus gebruik ik de epson profielen (gedownload van hun site) met epson (meestal fotoglans)papier met glansversterker en hun cartridges, en het resultaat komt dan dicht bij wat ik zie op mijn imac scherm in PS. wel worden moeilijke schaduwpartijen soms 'drabbig' grijsbruin maar dat zie je in de PS softproof. vanuit andere programma's (iPhoto bv) print ik niet meer want dan werd het ook weer anders.
eerlijk gezegd vind ik printen een redelijk frustrerende bezigheid, als ik iets aan mijn route verander krijg ik telkens een of ander kleurzweem of andere helderheid/verzadiging. onlangs bijv. mijn printerprofiel 'verbeterd' met PrintFix Plus, bleek grote sprong achterwaarts.
ik heb er veel tijd in gestoken maar kies nu eieren voor mijn geld en laat epson het voor me uitzoeken. wel duur maar ik print alleen een enkele losse foto zelf.
succes, Yola
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum