Posted: Wed 13 Jun 2007, 19:54 Post subject: MARK III , de AF-uitdaging
De Mark III heb ik nu enige tijd kunnen uitproberen in uiteenlopende omstandigheden maar dat heeft nog niet een alles overheersend gevoel van grote teveredenheid opgeleverd. Enerzijds voldoet de Mark III aan vrijwel alles wat je mag verwachten op basis van de informatie rond gevoeligheid (tot 800 ISO vrijwel geen ruis, daarboven met een beetje ruisreductie ook mooie resultaten) , snelheid (10fps), etc ik noem ze niet allen op (zie internet). Echter mijn interesse was gericht naast gevoeligheid (meer dan tevreden) met name op de nieuwe auto-focusing opties om het maken van vliegbeelden te verbeteren. Bij het testen erg wisselende resultaten. Zo uit de doos is er niet zomaar mee te fotograferen op een manier zoals de Mark II uit de doos kwam. In eerste instantie heb ik dat verbonden met mijn onwennigheid en de vele persoonlijk instelopties voor AF. Soms prachtige resultaten , maar evenzo ineens slechte resulaten waar ik met de Mark II nooit mee gefaald zou hebben. Na een Users Guide Mark III (20$) van Arthur Morris aangeschafd te hebben, op enkele punten kunnen verbeteren en meer inzicht gekregen, maar toch niet tevreden. Arthur belooft snel een update. De setting voor AI servo tracking sensitivity, focus search etc geven soms prima resultaat maar soms valt de focus weg of is bij recht op de fotograaf afvliegende vogels de scherpte niet te handhaven. Op het internet is recent een enorme discussie ontstaan rond dit probleem, waar ik op attent werd gemaakt zie:
Kortom ik voel me niet meer alleen in deze uitdaging, maar stel het op prijs om andere meningen en oplossingen te vernemen van BP-ers, in ieder geval blij dat ik de Mark II nog als reserve heb aangehouden,
groeten,
Jan _________________ Canon 1D Mark IV, Canon 1 Ds Mark III,
Canon 16-35, macro 100mm 70-200, 300, 500 mm F4L IS USM, ext 1.4 en 2.0
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum