Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking


Eigen fotoboek...
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Corneel




Joined: 23 Jan 2007
Posts: 3

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 01 Feb 2007, 17:33    Post subject: Re: Fotoboek maken op Apple Macintosh
Jeroenski wrote:
Ik wil ook al enige tijd een fotoboek maken, maar het probleem is dat ik op een Apple Macintosh werk, en praktish alle software voor PC's gemaakt is, en ik er dus niks mee kan doen.
Heeft iemand van jullie toevallig een (internet)-adres waar ik software kan downloaden, of op een andere manier mijn fotoboek kan laten maken dat wel voor de mac geschikt is?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Mvg,

Jeroen Stel


Hoi Jeroen
Voor de albums van www.meinbildkalender.de hoef je geen software te downloaden, en de kwaliteit van de albums is geweldig!
Ze hebben sinds kort ook internationale sites (NL/B): moet je onderaan de homepage even verder kijken.

Groetjes
Back to top
Reply with quote
 
Karel Mauer




Joined: 10 Aug 2004
Posts: 421
Location: Almere
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Feb 2007, 21:26    Post subject:
Ook ik wil een fotoalbum bij de HEMA laten maken, en heb hier een vraag bij. Misschien hebben HEMA-ervaarders een antwoord voor mij (antwoord van HEMA zelf blijft nog steeds vraagtekens bij mij oproepen).
In de voorbeelden die HEMA laat zien, begint de eerste bladzijde aan de linkerkant en ligt bladzijde 2 er tegenover. Lijkt me vrij logisch als je uitgaat van 50 bladzijden, en weet dat het aantal bladzijden uit een veelvoud van 4 moet bestaan (dus 52 bladzijden waarvan in feite dus bladzijde 1 en 52 onbedrukt tegen de omslag zijn geplakt).
Het programma (en de reactie van HEMA nadat ik ze een mail had gestuurd) geeft echter aan dat bladzijde 1 aan de rechterkant begint, en bladzijde 2 en 3 tegenover elkaar liggen. Dat zou betekenen (behalve dan dat het afwijkt van hun eigen voorbeelden) dat het album uit 56 blazijden bestaat, waarvan het eerste en laatste blad (in feite dus bladzijde 1 en 56) tegen de omslag zijn geplakt, en het tweede (of een na laatste) blad er onbedrukt tussen zit.
Wie helpt mij uit de brand ?
_________________
Karel Mauer
Canon spullen
Back to top
Reply with quote
 
Aad Verkuijl


Gender: Male
Age: 70
Joined: 10 Jan 2005
Posts: 806
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Feb 2007, 22:17    Post subject:
In de drukkerijwereld is dit 52 pagina's + omslag. Binnenzijde omslag blanco.
Oneven pagina's beginnen uiteraard altijd rechts.
_________________
Canon 7D - Sigma 120-300 2.8 +tc 1.4 - 2.0
Back to top
Reply with quote
 
Karel Mauer




Joined: 10 Aug 2004
Posts: 421
Location: Almere
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Feb 2007, 22:27    Post subject:
Natuurlijk weet ik hoe het eigenlijk zou moeten zijn, Aad. Maar voorbeeld dat de HEMA geeft is tegenstrijdig met wat het programma laat zien. Uitgaand van het programma en het aantal van 52 pagina's, én het gegeven dat het fotoalbum 50 fotopagina's telt, roept dit bij mij dus vraagtekens op.
_________________
Karel Mauer
Canon spullen
Back to top
Reply with quote
 
Seraf van der Putten


Gender: Male
Age: 63
Joined: 30 Dec 2005
Posts: 1198
Location: Almere
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 02 Feb 2007, 11:27    Post subject:
Hoi Karel,
Misschien moet je even bij Ton gaan kijken. Hij heeft onlangs 2 boeken bij de Hema laten maken. Zelf heb ik alleen ervaring met AH; boek van 56 pagina's (telkens een uitbreiding van 8 pagina's dus 40, 48, 56, 64 etc.).
Groeten
Seraf
_________________
Canon EOS5DMark III, 7dMarkII,, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 USM L ISii, Canon EF 500 mm F4 L IS USM, Canon EF 1.4 II en 2.0 II extender, Manfrotto statief en eenpoot.
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Blom


Gender: Male
Age: 67
Joined: 05 Feb 2006
Posts: 174
Location: Best
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 02 Feb 2007, 11:52    Post subject:
Quote:
Misschien moet je even bij Ton gaan kijken


Dit is duidelijk een onderwerp wat een hoop mensen bezighoudt. Als die allemaal bij Ton op de koffie komen dan blijft Ton niet blij.
Wellicht is het een idee om eens wat van dit soort werk te laten zien op bijvoorbeeld het Vogelfestival, als een extraatje bij de BP-stand.
_________________
Canon EOS 7DII
17-85 mm IS USM en
300 mm F4 IS USM, ext. 1.4x
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 02 Feb 2007, 12:24    Post subject:
jepickx wrote:
Wellicht is het een idee om eens wat van dit soort werk te laten zien op bijvoorbeeld het Vogelfestival, als een extraatje bij de BP-stand.


Nog makkelijker, neem het mee naar het seminar de 24e. Dan hoeven we ook niet zo lang te wachten, en hebben we weer een goede reden om te komen.

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Doodles



Age: 46
Joined: 18 Aug 2005
Posts: 651
Location: Valkenswaard
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 02 Feb 2007, 14:44    Post subject:
Bij HEMA en Albumprinter (zelfde) zit pagina één aan de rechterkant en pagina 50 aan de linkerkant. De binnenkant van de kaft blijft onbedrukt. In de oude versie van de software die op alle fronten beter was kon je wel de juiste preview zien.
Back to top
Reply with quote
 
Jacob


Gender: Male
Age: 42
Joined: 01 Jan 2004
Posts: 248
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 02 Feb 2007, 16:50    Post subject:
Jeroenski
Quote:
Ik wil ook al enige tijd een fotoboek maken, maar het probleem is dat ik op een Apple Macintosh werk, en praktish alle software voor PC's gemaakt is, en ik er dus niks mee kan doen.
Heeft iemand van jullie toevallig een (internet)-adres waar ik software kan downloaden, of op een andere manier mijn fotoboek kan laten maken dat wel voor de mac geschikt is?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!


Ik zat de hele tijd tijdens het lezen van dit topic te denken, wat is apple dan toch weer makkelijk... Bij het programma iPhoto zit de optie fotoboek. Op strakke en gebruiksvriendelijke wijze stel je zo een album samen. Je hebt veel keuze mogelijkheden mbt afrdukmogelijkheden. Super simpel, goeie kwaliteit en ziet er (zoals het Apple betaamt) zeer goed uit!
_________________
Nikon D200 met AF-S 300mm f4 en 1.4 converter
Back to top
Reply with quote
 
Michael Van Bosch


Gender: Male
Age: 42
Joined: 03 Feb 2005
Posts: 48
Location: Houtem, Belgïe
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 11 Feb 2007, 13:03    Post subject:
Bevinding "hetfotoalbum":

Op t'eerste zicht (en bij tonen aan kennissen) niks dan positieve commentaren...van dichtbij vallen echter soms strepen op (dit valt uiteraard vooral op in egale stukken - vooral luchten)

Ik probeer dus nog es een andere...
_________________
Canon 1D MK3// Canon 5DMK3// Canon 17-40 F4 L USM// Canon 24-105mm F4 L USM // Canon EF100mm F2.8 USM Macro // Canon EF70-300mm F4 L IS USM // Canon EF500mm F4 IS USM & TC1.4III & 2II. // Canon Speedlite EX580 & MT-24.
Back to top
Reply with quote
 
Andries Pen


Gender: Male
Age: 67
Joined: 26 Mar 2005
Posts: 13
Location: Oosterhout
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 11 Feb 2007, 14:45    Post subject: Eigen fotoboek...
Voor de MAC gebruikers onder ons: www.myphotobook.nl.
Ik heb er een boek laten maken van mijn laatste vakantie naar The Gambia en ben er erg tevreden over. De software is voor PC en MAC te downloaden.

Razz Cool Wink Andries
_________________
Nikon D2X, Sigma APO 300-800 mm F5.6 EX DG HSM
Back to top
Reply with quote
 
albertfries
Guest







PostPosted: Fri 26 Oct 2007, 16:05    Post subject: Fotoboeken van Pixum
Het meest tevreden ben ik met:
www.pixum.nl/fotoboek.html
Back to top
Reply with quote
 
Isabelle


Gender: Female
Age: 56
Joined: 02 Jul 2007
Posts: 7
Location: Meijel
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 26 Oct 2007, 20:50    Post subject:
Ik maak mijn boeken bij www.pixbook.be Goede service ook. hebben ook posters, kalenders en sinds kort agenda's.
_________________
Pentax istD Pentax lens 80-320
Back to top
Reply with quote
 
HJDT



Age: 48
Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1763
Location: Vleuten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 29 Oct 2007, 22:58    Post subject:
Heb van onze laatste reis twee fotoboeken samengesteld bij photoproduct4u. De kwaliteit is uitstekend op 2 plaatjes (van de ca. 230) na. Dat vind ik een acceptabele score. De kwaliteit van het papier is zeer goed en de drukkwaliteit even zo. Een boek van 56 pagina's kost rond de 36 euro. Bij een aantal testen die we op internet vonden kwam deze als beste uit de test.
Doet er uw voordeel mee !!!

Groeten Michel
_________________
Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Back to top
Reply with quote
 
R. P. McMurphy


Gender: Male

Joined: 05 Mar 2005
Posts: 546

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 30 Oct 2007, 8:08    Post subject:
Goed om al deze reacties te lezen, ik moet binnenkort ook aan de slag met een paar boeken...
Een paar vragen: de foto's die je aanlevert, hebben die als kleurprofiel AdobeRGB of sRGB? Logischerwijs zou je denken dat het die eerste is, maar wellicht is de software van de grote albummakers op sRGB afgesteld? En hoe zit het met verscherpen: precies goed, of nét over het randje om verlies in scherpte door druk te voorkomen?
Ben benieuwd!

Luc
Back to top
Reply with quote
 
Jeroenski
Guest







PostPosted: Tue 30 Oct 2007, 8:20    Post subject:
Hallo,

Ik heb inmiddels voor een bruiloft een fotoboek laten maken via I-photo op de Apple Macintosh. Helaas het resultaat (nog) niet kunnen bekijken omdat het bruidspaar in Italie woont en ik het boek direct daarheen heb laten versturen.
Naar verluid is het wel erg mooi geworden, maar dat is uiteraard van hren zeggen..
Ik vond het boek overigens wel erg duur geworden... (ongeveer 120 Euro voor 90 bladen).

Wellicht dat ik nog eens ga kijken wat er bij www.meinbildkalender.de of bij onlinefotoservices van komt.

Dank voor jullie adviezen zover!

Mvg,

Jeroen Stel
Back to top
Reply with quote
 
JMKimstra


Gender: Female
Age: 57
Joined: 31 Oct 2003
Posts: 400
Location: Bilthoven
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 30 Oct 2007, 13:16    Post subject:
Ik heb het album van mijn vakantie in Slovenië ook door AH laten afdrukken en krijg niets dan lovende kritieken van iedereen die het inkijkt. Heb gekozen voor de zachte kaft met foto, maar dat is natuurlijk geheel naar eigen smaak. Het vorige album dat ik bestelde heb ik via Blokker gedaan, en ook dat vond ik mooi, maar dat is alweer 2 jaar geleden en de techniek heeft intussen niet stilgestaan... Een voordeel van AH vind ik dat je eventueel meerdere exemplaren kan laten maken van het zelfde album (weet overigens niet hoe dat bij anderen is). Er waren twee reisgenoten die dermate onder de indruk waren dat ze het zelf ook voor hun bibliotheek wilden hebben. Ik heb voor hun een CD gebrand en ze hebben het zelf bij hun eigen Appie besteld.
Back to top
Reply with quote
 
HJDT



Age: 48
Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1763
Location: Vleuten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 1:05    Post subject:
Hoi Luc,

Hieronder antwoord op je vragen. Ik kan alleen iets zinnigs zeggen over fotoproduct4u.....

Luc Hoogenstein wrote:
De foto's die je aanlevert, hebben die als kleurprofiel AdobeRGB of sRGB?Luc

- Ik schiet al mijn foto's in sRGB en heb daar voor het album niks aan veranderd. De kleuren zijn helemaal goed, ik zie geen verschil met wat ik op mijn scherm zie.

Luc Hoogenstein wrote:
En hoe zit het met verscherpen: precies goed, of nét over het randje om verlies in scherpte door druk te voorkomen?

- Ik heb verscherpt voor weergave op mijn scherm. Op twee foto's na (die extreem veel ruis hebben) is dat precies goed. Ik weet niet in hoeverre er nog nabewerking plaatsvindt maar als dat al gedaan wordt is dat (logischerwijs) niet ten koste gegaan van de kwaliteit van de foto.
Hoop dat je hier iets aan hebt !!

Groeten Michel
_________________
Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Back to top
Reply with quote
 
R. P. McMurphy


Gender: Male

Joined: 05 Mar 2005
Posts: 546

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 7:37    Post subject:
Thanks Michel, ik ga er binnenkort mee aan de gang dus dan zal ik meer kunnen vertellen! Ik heb ondertussen verschillende verhalen over AdobeRGB en sRGB genoemd, en het kleurverschil lijkt bij de grote fotocentrales vrij minimaal te zijn.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 7:49    Post subject:
Luc Hoogenstein wrote:
Thanks Michel, ik ga er binnenkort mee aan de gang dus dan zal ik meer kunnen vertellen! Ik heb ondertussen verschillende verhalen over AdobeRGB en sRGB genoemd, en het kleurverschil lijkt bij de grote fotocentrales vrij minimaal te zijn.


Zou je ergens mogen verwachten als ze aan kleurmanagement doen. RGB heeft natuurlijk wel een grotere omvang, maar niet alle printers kunnen dat aan. (ik ga er eigenlijk vanuit dat het een printproces is, en niet een drukproces ivm met vermoedelijke aantallen fotoboeken.)

Lijkt me wel eens leuk zo'n fotoboek te zien Michel (is ook vast de bedoeling) Neem je het mee naar de RAW-dag?
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis



Age: 64
Joined: 07 Dec 2004
Posts: 1406
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 8:42    Post subject:
peter wijn wrote:
Lijkt me wel eens leuk zo'n fotoboek te zien Michel (is ook vast de bedoeling) Neem je het mee naar de RAW-dag?
Lijkt me sowieso leuk als mensen daar wat eigen producten mee nemen. Vorige keer een inspirerende blik mogen werpen in het Lesbos boek van Karel. Zelf zal ik een Hema product meenemen waar ik niet ontevreden mee ben.
Groet,
Jaap
_________________
cps Jaaps foto's op het web
Back to top
Reply with quote
 
HJDT



Age: 48
Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1763
Location: Vleuten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 22:18    Post subject:
peter wijn wrote:
Luc Hoogenstein wrote:
Thanks Michel, ik ga er binnenkort mee aan de gang dus dan zal ik meer kunnen vertellen! Ik heb ondertussen verschillende verhalen over AdobeRGB en sRGB genoemd, en het kleurverschil lijkt bij de grote fotocentrales vrij minimaal te zijn.


Zou je ergens mogen verwachten als ze aan kleurmanagement doen. RGB heeft natuurlijk wel een grotere omvang, maar niet alle printers kunnen dat aan. (ik ga er eigenlijk vanuit dat het een printproces is, en niet een drukproces ivm met vermoedelijke aantallen fotoboeken.)

Lijkt me wel eens leuk zo'n fotoboek te zien Michel (is ook vast de bedoeling) Neem je het mee naar de RAW-dag?


Ja dat is een goed idee Peter. Hij is al door zoveel handen gegaan dat hij er toch niet meer uitziet Twisted Evil Twisted Evil
Nee zonder gekheid: ik ben er best trots op dus ik neem hem graag mee !!
_________________
Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Back to top
Reply with quote
 
Corneel




Joined: 23 Jan 2007
Posts: 3

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 01 Nov 2007, 10:00    Post subject:
Wellicht een tip voor iedereen die niet uitkomt met het maximaal aantal pagina's in de fotoboeken van alle eerder genoemde aanbieders:

Ik laat mijn albums tegenwoordig drukken bij www.fotobuch.de.
Max. aantal pagina's is 152 (EUR 104,90), en sinds een aantal weken kan je zelfs A3 albums laten drukken!

Ik ben bovendien héél erg tevreden over de kwaliteit!

groet
C
Back to top
Reply with quote
 
Jeffrey van Houten


Gender: Male
Age: 28
Joined: 22 Oct 2008
Posts: 606
Location: Lunteren
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 13 Jul 2011, 13:46    Post subject:
Ook ik heb een fotoboek afgedrukt. Leuk om je werk is te bekijken. Ik deed het bij kruitvat. De large horizontaal. Erg mooi geworden. Goede drukkwaliteit. Die van mij kostte totaal 40euro voor 42 pagina's. Heb degene met een harde kaft dus.

gr Jeffrey
_________________
--> http://www.jeffphotography.nl - http://www.facebook.com/jeffphoto96
Back to top
Reply with quote
 
Joël Monster


Gender: Male
Age: 40
Joined: 20 Mar 2007
Posts: 93
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 14 Jul 2011, 10:59    Post subject:
Geen idee ofdat het al genoemd is (ben te lui om alle reacties te lezen), maar hier heb ik goede ervaringen mee:

http://www.profotonet.nl/t7.asp?path=g5ywjmfw

gr. Joel
_________________
5DMKII | 7D || 24 F1.4 II | 24-105 F4 | 70-200 F2.8 II | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 500 F4 | 1.4x II | 2.0x III
http://www.joelmonster.com | http://www.twitter.com/joelmonster
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 2 of 3


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum