Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking


Aanschaf auto: waar moet je op letten?
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Theovv




Joined: 01 Feb 2008
Posts: 122

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 15:16    Post subject: Aanschaf auto: waar moet je op letten?
Ik sta op het punt een nieuwe auto te kopen en omdat ik veel uit de auto film en fotografeer vroeg ik me ineens af, laten vogels zich nog afschrikken door autokleur? Ik heb nu een zilverblauwe auto en denk niet dat er veel verschil zit in alle gedekte tinten, maar ik heb een knalrode auto op het oog en vraag me af of deze misschien sneller de aandacht trekt van vogels.

Iemand die hier feiten over kent of zelf ervaring hier mee heeft? Ik zou er erg mee geholpen zijn.
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 15:37    Post subject: Re: gekke vraag
Theovv wrote:
Ik sta op het punt een nieuwe auto te kopen en omdat ik veel uit de auto film en fotografeer vroeg ik me ineens af, laten vogels zich nog afschrikken door autokleur? Ik heb nu een zilverblauwe auto en denk niet dat er veel verschil zit in alle gedekte tinten, maar ik heb een knalrode auto op het oog en vraag me af of deze misschien sneller de aandacht trekt van vogels.

Iemand die hier feiten over kent of zelf ervaring hier mee heeft? Ik zou er erg mee geholpen zijn.


Lees het allemaal in het Praktijkboek Vogelfotografie!!
http://www.birdpix.nl/fotoboek8.php

De onderstaande tekst is door Peter Wijn geschreven voor het hoofdstuk "Comfort & Accessoires", maar de tekst is niet in het boek gekomen, daarom deel ik het hier.

Welke auto...
Met welke auto kun je het beste op stap gaan? De meeste vogelfotografen denken hier niet over na en stappen gewoon in de auto die ze voor de deur hebben staan. Het zou ook wel een erg dure hobby worden als je er een speciale auto voor aanschaft. Toch is er wel iets te zeggen over waar de ideale auto aan voldoet.

Kleur. Je hoeft niet te denken dat de vogels een groene auto in een groene weide niet zullen zien. Vogels vliegen minder snel weg voor auto’s dan voor voetgangers en fietsers, omdat ze er minder gevaar in herkennen. Toch is het slim om een nieuwe auto niet in signaalrood te kiezen maar in een gedekte, rustgevende kleur. De modder die je naar hoge waarschijnlijkheid de auto binnenloopt valt in een rustig natuurlijk ogend interieur ook minder op dan in helder wit leder. Wit leder is daarentegen makkelijker te reinigen dan de gebruikelijke stoffering.

Snelheid en wendbaarheid. De snelheid is alleen van belang om op tijd thuis te zijn om de kinderen van school te halen, iets wat in Nederland toch uiteindelijk meer door de verkeersdrukte wordt bepaalt. Het is prettig als de auto een korte draaicirkel heeft, zodat je op smalle weggetjes kunt keren en niet enorme einden achteruit hoeft te rijden.

Motorvermogen, aandrijving en koppeling. Idealiter kan je auto ieder terrein aan, dus heeft ie vierwielaandrijving en een sterke motor waarmee je de auto los kan trekken in de modder. In de praktijk mag je in Nederland niet komen op plekken waar je iets hebt aan deze karakteristieken. Koop dus een simpele auto en laat hem zo veel mogelijk met één aangedreven wiel op een enigszins stevige ondergrond staan. De andere wielen moeten niet vastgezogen raken. Meidt geploegde akkers. De boer trekt je vrij voor een tarief dat begint bij 50 euro, maar het wil ook wel eens een veelvoud worden.

Ramen. De ideale vogelfotografenauto heeft ook voor de achterpassagiers ramen die volledig naar beneden kunnen. Het is prettig als je met meerdere personen op stap bent, en je kunt met twee personen tegelijkertijd aan dezelfde kant fotograferen. Handbediende ramen zijn prettiger dan die met een motortje, omdat je ze preciezer in hoogte kunt verstellen als je rijstzak iets hoger moet liggen. Van de meest ideale auto kan ook de achterruit open en liefst zelfs nog de voorruit... Een open dak is ideaal om op ooghoogte te zingende grasmussen te kunnen fotograferen. Een cabriolet is daarentegen te open en onttrekt de passagiers te weinig aan het vogelzicht.

Windgevoeligheid en gewicht. Het is prettig als de auto niet direct gaat schudden als je bijrijder moet hoesten, of er een windje opsteekt. Een zware auto met een beperkte hoogte is in het voordeel.

Stoelen. Het is prettig als de stoelen in hoogte verstelbaar zijn, zodat je onder de lens kunt kruipen als de vogel boven je zit, en boven de lens als de vogel op de grond zit. Dit kun je ook met een kussen oplossen.

De winnaar is... Een auto met ten minste deels elektrische aandrijving is in het voordeel omdat je deze vrijwel geruisloos kunt verplaatsen als het standpunt niet ideaal was. Rijdt als natuurliefhebber in ieder geval in een milieuvriendelijke, zuinige auto.

Welke auto je ook kiest, laat je niet door de vogels afleiden van het overige verkeer. Veiligheid eerst.
Back to top
Reply with quote
 
Theovv




Joined: 01 Feb 2008
Posts: 122

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 15:41    Post subject:
Hoi,
bedankt voor de uitgebreide info. Rood zou dan dus afvallen, maar is dit echt bewezen of ervaren? Het lijkt logisch, maar ik weet niet of vogels op die manier "denken"/beslissen. Ik hoor ook van iemand die vanuit verschillende kleuren auto's heeft gefotografeerd dat ie geen verschil merkte, dus ik twijfel.
Back to top
Reply with quote
 
Chris van Rijswijk


Gender: Male

Joined: 18 Sep 2004
Posts: 81
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 15:42    Post subject:
Ik ken geen feiten, maar mijn gevoel zegt dat felle kleuren minder geschikt zijn.

Belangrijker vind ik dat je een auto hebt waarbij de lampen niet automatisch aangaan. Ik heb nu een wagen (VW Polo) waarbij altijd aan de voorkant 2 lampjes blijven branden. Daar ben ik minder blij mee en ik heb geen idee hoe ik dit uit kan zetten...

Vr gr Chris
_________________
Canon diverse

http://www.birdshooting.nl/
Back to top
Reply with quote
 
Henk Baptist
Editor


Gender: Male
Age: 77
Joined: 03 Oct 2007
Posts: 393
Location: Oud Gastel / Diever
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 15:45    Post subject:
Je praat hier over kleurbeleving en dat is feitelijk een proces in de hersenen. Van vogels weten we dat ze kleuren in ieder geval anders waarnemen dan wij mensen. Het grootste verschil is dat zij een deel van het UV-spectrum in hun zien betrekken.
Als je dit ietwat menselijk wil beleven moet je kijken naar zogenaamde false-color foto's, die bijvoorbeeld worden gebruikt om de kwaliteiten van bomen en andere vegetaties te beoordelen.
Mijn ervaring is dat de kleur sec niet zo belangrijk is voor vogels, maar wel de helderheid. Felrood kan dan te helder zijn, dieprood is geen probleem. Suggestie, maak een zwart-wit foto en beoordeel dan de kleur.
_________________
Canon R spullen
Back to top
Reply with quote
 
Theovv




Joined: 01 Feb 2008
Posts: 122

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 15:49    Post subject:
Chris van Rijswijk wrote:
Ik ken geen feiten, maar mijn gevoel zegt dat felle kleuren minder geschikt zijn.

Belangrijker vind ik dat je een auto hebt waarbij de lampen niet automatisch aangaan. Ik heb nu een wagen (VW Polo) waarbij altijd aan de voorkant 2 lampjes blijven branden. Daar ben ik minder blij mee en ik heb geen idee hoe ik dit uit kan zetten...

Vr gr Chris
Daar kwam ik gister ook achter. Ik stond naar een Klapekster te kijken die daarna langs de weg op een paaltje ging zitten! Ik alles van een afstandje voorbereiden en zo zachtjes mogelijk die kant op rollen, maar toch vloog de vogel een paar keer een paaltje verder en toen naar een boompje. Later besefte ik dat ik mn koplampen aan had staan en dat dat misschien wel de reden was, zonde...

@Henk: Maar dan zou een witte of lichte auto dus net zo ongeschikt of zelfs nog minder geschikt zijn dan een felle kleur auto.

Ik kan er niet echt daadwerkelijke feiten of vergelijken in vinden, en daar ben ik juist zo nieuwsgierig naar. Maar misschien moet ik de gezaaide twijfel serieus nemen en rood gewoon links laten liggen, jammer, want het was een mooie auto Very Happy


Last edited by Theovv on Wed 29 Feb 2012, 15:49; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Inge van der Wulp


Gender: Female
Age: 50
Joined: 14 Jan 2008
Posts: 7037

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 15:49    Post subject:
Ik heb een kleine (donkere) Toyota Rav4. Ideale auto maar als ik de sleutel in het contact laat zitten en ik open de deur gaat er een vreselijke harde piep Wink Zachtjes uit de auto op de grond laten glijden is er voor mij dus niet bij als de sleuteltjes nog in het contactslot zitten want dan heeft de vogel al de kuierlatten genomen Wink
_________________
Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.

http://www.ingevanderwulp.nl
Back to top
Reply with quote
 
Theovv




Joined: 01 Feb 2008
Posts: 122

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 15:52    Post subject:
Dit is overigens de kleur waar het om gaat:

Back to top
Reply with quote
 
Ruud van Veenschoten


Gender: Male
Age: 64
Joined: 01 Nov 2005
Posts: 765
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 15:54    Post subject:
Leuk topic...
Ik heb een gele en een zilvermetallic kleur gehad en nu een witte auto. Mij ervaring is dat het niet uit maakt, maar dat de vogels eerder schrikken van onverhoedse bewegingen, starten van de motor etc.
Ultieme kleur: camouflage, maar dan voor de polder, strand en winter aparte schakeringen. Soort kameleon dus.....
Of dat realiseerbaar is....betwijfel het.
@Chris: zit er op je hendeltje van de verlichting geen stand "Off".
Heb zo`n zelfde systeem in de Suzuki Swift zitten, maar die kan je gewoon uit zetten.

Groet,
Ruud
_________________
Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van Kammen


Gender: Male
Age: 40
Joined: 07 Nov 2006
Posts: 802
Location: Noardbergum
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 16:03    Post subject:
Rood moet je zowiezo nooit doen,die raak je aan de straatstenen niet meer kwijt. Wink
_________________
Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl

Nikon Camera en wat lensjes.
Back to top
Reply with quote
 
Theovv




Joined: 01 Feb 2008
Posts: 122

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 16:04    Post subject:
Ruud van Veenschoten wrote:
Leuk topic...
Ik heb een gele en een zilvermetallic kleur gehad en nu een witte auto. Mij ervaring is dat het niet uit maakt, maar dat de vogels eerder schrikken van onverhoedse bewegingen, starten van de motor etc.
Ultieme kleur: camouflage, maar dan voor de polder, strand en winter aparte schakeringen. Soort kameleon dus.....
Of dat realiseerbaar is....betwijfel het.
@Chris: zit er op je hendeltje van de verlichting geen stand "Off".
Heb zo`n zelfde systeem in de Suzuki Swift zitten, maar die kan je gewoon uit zetten.

Groet,
Ruud
in dat geval zou rood dus prima kunnen als je het vergelijkt met de felheid/opvallendheid van geel of de helderheid van wit. Je hebt dus nooit gehad of het is je iig niet opgevallen dat je in de zilveren auto makkelijker/beter in de buurt bij vogels kwam dan met andere zonder dat daar andere oorzaken voor waren?
Back to top
Reply with quote
 
jwchess
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 14 Jul 2003
Posts: 1119

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 16:04    Post subject:
Chris van Rijswijk wrote:
Belangrijker vind ik dat je een auto hebt waarbij de lampen niet automatisch aangaan. Ik heb nu een wagen (VW Polo) waarbij altijd aan de voorkant 2 lampjes blijven branden. Daar ben ik minder blij mee en ik heb geen idee hoe ik dit uit kan zetten...

Volgens mij kun je dat als volgt uitzetten. Met contact uit (en licht in stand 0(=uit)). De grootlichtschakelaar naar je toe halen en dan contact aanzetten.
Staat ook wel in de handleiding als het goed is.
_________________
Nikon D50 met Nikkor 18-200 VR
Back to top
Reply with quote
 
Theovv




Joined: 01 Feb 2008
Posts: 122

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 16:05    Post subject:
Marcel van Kammen wrote:
Rood moet je zowiezo nooit doen,die raak je aan de straatstenen niet meer kwijt. Wink
1, dat maakt me niet uit, ik koop hem voor mezelf, niet om hem weer goed te kunnen verkopen, in waarde dalen doen ze toch extreem Wink en 2, dat vraag ik me af, rood is hate it or love it, maar of ze minder snel verkocht worden weet ik niet, heb geen verkoopcijfers daarvan.
Back to top
Reply with quote
 
Inge van der Wulp


Gender: Female
Age: 50
Joined: 14 Jan 2008
Posts: 7037

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 16:12    Post subject:
Theovv wrote:
Marcel van Kammen wrote:
Rood moet je zowiezo nooit doen,die raak je aan de straatstenen niet meer kwijt. Wink
1, dat maakt me niet uit, ik koop hem voor mezelf, niet om hem weer goed te kunnen verkopen, in waarde dalen doen ze toch extreem Wink en 2, dat vraag ik me af, rood is hate it or love it, maar of ze minder snel verkocht worden weet ik niet, heb geen verkoopcijfers daarvan.


Ik heb jarenlang zo'n rode Volkswagen Golf gehad. Heerlijke auto. Ik heb er in de 8 jaar dat ik erin heb gereden 11 aanrijdingen mee gehad. Eénmaal was het mijn eigen schuld alle andere keren reed er iemand buiten mijn schuld om tegen mij aan. De laatste keer zelfs een vrachtwagentje en toen was ie loss. Voor mij nooit meer een rode auto. Al gaan de vogels er massaal bovenop zitten Laughing

Maar nu dwalen we af Wink
_________________
Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.

http://www.ingevanderwulp.nl
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van Kammen


Gender: Male
Age: 40
Joined: 07 Nov 2006
Posts: 802
Location: Noardbergum
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 16:15    Post subject:
@Inge: die 10 waren dus van de afdeling" hate it" Wink
_________________
Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl

Nikon Camera en wat lensjes.
Back to top
Reply with quote
 
Inge van der Wulp


Gender: Female
Age: 50
Joined: 14 Jan 2008
Posts: 7037

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 16:34    Post subject:
Marcel van Kammen wrote:
@Inge: die 10 waren dus van de afdeling" hate it" Wink


Dat moet wel Wink Kan me nog herinneren dat ik voor een grote grijze Mercedes stopte die van rechts kwam. Ze moest mijn kant op, zag dat ik stopte en reed zonder met haar ogen te knipperen zo frontaal tegen mijn auto aan. Ik ontplofte bijna van boosheid en de vrouw schrok zich een hoedje want ik leek wel een opgeblazen boze pad want ik was zeer hoogzwanger en echt mega dik Wink en het heel erg zat dat ik blijkbaar in een auto reed met onzichtbaarheid mantel. (iedereen die zich hier een levendige voorstelling bij kan maken.... jullie hebben gelijk... zo was het.... en nu stoppen met lachen Wink)

Overigens is de tip van een electrice auto wel een echte goede. Zij maken bij het starten nauwelijks geluid wat een heel groot voordeel kan zijn bij het benaderen van vogels. Vaak vliegen ze toch weg als jij je motor start om iets dichterbij te komen. Of de kleur voor vogels echt uitmaakt weet ik niet. Ik denk het eigenlijk niet. Misschien moeten we daar eens een proefje mee doen? Variatie genoeg op de site denk ik.
_________________
Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.

http://www.ingevanderwulp.nl
Back to top
Reply with quote
 
Ruud van Veenschoten


Gender: Male
Age: 64
Joined: 01 Nov 2005
Posts: 765
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 16:57    Post subject:
@Theo: nooit iets bewust gemerkt dat ze voor de 1 of ander kleur op de wieken gingen. Sterker nog. Op het zangvogelplekje waar ik altijd kom zitten ze al te wachten als ik aan kom rijden, in welke kleur auto dan ook.

@Inge: zal stoppen met lachen, zie het wel helemaal voor me......

Groet,
Ruud
_________________
Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Back to top
Reply with quote
 
Aad Verkuijl


Gender: Male
Age: 70
Joined: 10 Jan 2005
Posts: 806
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 16:57    Post subject:
Waarom zou je daarvoor een auto kopen.
De meeste foto's hier op BP worden gemaakt vanuit een rijdende of mobiele schuilhut. Laughing

Ik weet niet wat zo'n ding kost ten opzichte van een auto?


Nu Serieus; Er is een aantal jaren geleden eens een topic voor gestart. Zoek eens in het forum.
Ik heb zelf overigens een Tonic-blauwe auto, maar toch vliegen alle vogels weg. Confused
_________________
Canon 7D - Sigma 120-300 2.8 +tc 1.4 - 2.0
Back to top
Reply with quote
 
Theovv




Joined: 01 Feb 2008
Posts: 122

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 17:02    Post subject:
Je bedoelt deze denk ik? http://www.birdpix.nl/viewtopic.php?t=430&highlight=kleur+auto

Ik denk dat ik rood dan idd maar moet laten. Wel apart dat mensen bijv. ook met groen problemen hadden, juist omdat dat auto's zijn die door jagers gebruikt worden Wink Zou je ook niet verwachten.
Back to top
Reply with quote
 
jan Luit
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 65
Joined: 29 May 2005
Posts: 1112
Location: Murillo,Ontario,Canada
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 17:04    Post subject:
Ik zou voor een witte auto kiezen.
Dat trekt Barmsijzen aan Very Happy Very Happy Laughing
_________________
Nikon spulletjes


Think outside the box.
Back to top
Reply with quote
 
Theovv




Joined: 01 Feb 2008
Posts: 122

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 17:09    Post subject:
Haha, dan wel sneeuwwit kiezen Wink

Het blijft lastig gezien de verdeelde meningen en ervaringen en gebrek aan feiten/vergelijkingen. Misschien het zekere voor het onzekere nemen en geen rood nemen, maar dan beperk ik mezelf weer erg in de keuze (veel rode auto's bij de goedkopere aygo's/c1's/107's) waardoor ik of wat meer moet betalen of wat minder waar voor mn geld krijg.
Back to top
Reply with quote
 
Ruud van Veenschoten


Gender: Male
Age: 64
Joined: 01 Nov 2005
Posts: 765
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 17:09    Post subject:
@Jan: leuk. Jij hebt in ieder geval wel de ruimte voor de Sigma 200-500mm f/2.8 in je achterbak Very Happy

Groet,
Ruud
_________________
Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Back to top
Reply with quote
 
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1045

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 17:13    Post subject:
Quote:
Chris van Rijswijk schreef:
Belangrijker vind ik dat je een auto hebt waarbij de lampen niet automatisch aangaan. Ik heb nu een wagen (VW Polo) waarbij altijd aan de voorkant 2 lampjes blijven branden. Daar ben ik minder blij mee en ik heb geen idee hoe ik dit uit kan zetten...

Volgens mij kun je dat als volgt uitzetten. Met contact uit (en licht in stand 0(=uit)). De grootlichtschakelaar naar je toe halen en dan contact aanzetten.
Staat ook wel in de handleiding als het goed is.


dat is een goeie tip, heb ook een polo en ik dacht dat dit niet uit te zetten was.

@ Jan Willem:
weet je toevallig ook hoe ik het piepje van de gordel uit kan zetten? Very Happy
_________________
www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
Theovv




Joined: 01 Feb 2008
Posts: 122

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 17:15    Post subject:
Lesley van Loo wrote:
Quote:
Chris van Rijswijk schreef:
Belangrijker vind ik dat je een auto hebt waarbij de lampen niet automatisch aangaan. Ik heb nu een wagen (VW Polo) waarbij altijd aan de voorkant 2 lampjes blijven branden. Daar ben ik minder blij mee en ik heb geen idee hoe ik dit uit kan zetten...

Volgens mij kun je dat als volgt uitzetten. Met contact uit (en licht in stand 0(=uit)). De grootlichtschakelaar naar je toe halen en dan contact aanzetten.
Staat ook wel in de handleiding als het goed is.


dat is een goeie tip, heb ook een polo en ik dacht dat dit niet uit te zetten was.

@ Jan Willem:
weet je toevallig ook hoe ik het piepje van de gordel uit kan zetten? Very Happy
gewoon achter je rug langs erin doen, piept ie niet en je hebt er geen last van Wink
Back to top
Reply with quote
 
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1045

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 17:19    Post subject:
dat weet ik idd, Very Happy
meestal pak ik de gordel van de bijrijders kant.
_________________
www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 3


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum