Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

nikon d80 of nikon d200
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 16 Jan 2007, 19:16    Post subject: nikon d80 of nikon d200
goedendag allemaal, ik ben een beginnende fotograaf en ben van plan om mijn eerst spiegelreflexcamera aan te schaffen.ik wil graag vogel en wildfotografie doen maar nu twijfel ik tussen de nikon d80 en de d200
kunnen jullie mij hierin advies geven? tevens ben ik van plan om de volgende lens aan te schaffen namelijk de Nikkor AF-S 300/4.0 IF ED
is dit een goede keuze ook in combinatie met een teleconverter?of is er een betere alternatief met dezelfde prijsklasse.
ik hoop dat als ik het matriaal heb gekocht net zulke mooie foto's kan maken als die ik op birdpix heb gezien.
Back to top
Reply with quote

peter wijn

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 16 Jan 2007, 19:26    Post subject:
welke je ook maakt: een uitstekende keuze.

Wat mij betreft D200 omdat je direct met knopjes de in het veld belangrijkste instellingen kunt aanpassen en omdat ie veel steviger is, tegen een stootje kan. + dat ie sneller is, zowel autofocus als aantal foto's per seconde. Wel een stuk zwaarder.

Lens is uitstekend. Nou nog een goed statief (en zelf een grote rijst/bonen-zak maken voor uit auto of schuilhut).

Maar uh, voor het zelfde geld heb je een 30D met een 300 F4 USM IS. Het verschil zit hem in de IS, beeld stabilisatie. Wordt wel geleverd door een ander merk, beetje 2e keus, allerbelabberst natuurlijk vinden alle nikonians onder elkaar Wink - of ben je eerst nederlander?

(val ik een beetje in herhaling?)

Last edited by peter wijn on Thu 18 Jan 2007, 10:28; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

bert schoemaker

PostPosted: Tue 16 Jan 2007, 19:35    Post subject: