Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Fotowedstijd: Beste vogelfoto van 2006
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 08 Feb 2007, 18:23    Post subject:
hvdgriendt wrote:
Ik bekijk alleen maar nieuwe foto's , heel soms foto's die er langer op staan, het heeft volgens mij weinig zin om alles er op te laten staan, daar komt nog bij dat niet alles de moeite waard is om te bekijken laat staan meer maals te bekijken..


Nou zijn d'r ook andere mensen die deze site gebruiken. En sommigen van die mensen kijken wel naar oudere foto's....

Bovendien vind ik je reactie wat apart, voordat je je registreerde heb je met de voorwaarden ingestemd, hier staat onder andere het volgende in

Quote:
Geplaatste foto's, commentaren, reacties, ratings etc. kunnen niet worden verwijderd, aangezien zij integraal onderdeel uitmaken van de website.


Lijkt me toch weinig aan duidelijkheid over te laten?

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
hvdgriendt




Joined: 18 Nov 2004
Posts: 25

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 08 Feb 2007, 18:37    Post subject:
quote : voordat je je registreerde heb je met de voorwaarden ingestemd quote : , daar moet ik je gelijk in geven Arjen, dat had ik niet gezien, maar toen ik daar achter kwam ben ik gestopt met foto's plaatsen, dat had ik al gezegd, Lijkt me toch weinig aan duidelijkheid over te laten?, maar wil het nog wel eens zeggen hoor, dus nu vind ik jou reaktie weer apart..

Last edited by hvdgriendt on Thu 08 Feb 2007, 20:01; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Martijn de Jonge



Age: 66
Joined: 01 Jan 2004
Posts: 462
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 08 Feb 2007, 19:31    Post subject: fotorechten
Als ik me goed herinner staat er ergens vermeld dat de fotografen de copyrights over hun foto's behouden. Hoort daar ook niet bij de zeggenschap over de publicatieduur? Als de fotografen het copyright over hun foto's behouden begrijp ik ook niet dat Daan mailtjes rondstuurt om foto's highres aan hem te leveren voor doorverkoop. Lijkt mij op handel in beeld, niks op tegen maar wees daar dan duidelijk in. Voor die handel van Daan's Database is het ook niet handig als mensen hun beelden gaan verwijderen van deze site, vandaar dus Marcel's punt. Soms is alles heel makkelijk te verklaren.

Groeten, Martijn.
Back to top
Reply with quote
 
hvdgriendt




Joined: 18 Nov 2004
Posts: 25

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 08 Feb 2007, 19:47    Post subject:
Ik wil helemaal geen foto's verkopen, ik hoef ook helemaal geen foto's te verkopen, fotografie is mijn hobby, en ik doe met mijn foto's wat ik wil....

Ik plaats mijn foto's op een site als ik dat wil en haal ze er ook weer af als ik dat wil, en aangezien dat dat op birdpix niet kan, net zoals op Nederpix (neem ik aan) zul je daar mijn foto's niet tegenkomen... , daar zit trouwens ook niemand op te wachten..

Zoals ik al zei, respecteer ik ieders mening en hoop dat mijn mening ook gerespecteerd wordt.

Dit is een ketting zonder eind en ga er ook mee stoppen..

Waar ik mij aan stoorde was dit.: De competitie staat alleen open voor betalende gebruikers (VIPS)

Succes verder, ik blijf gewoon naar alle mooie plaatjes kijken..
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 64
Joined: 15 Apr 2005
Posts: 9821
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 08 Feb 2007, 19:48    Post subject:
Tjonge wat een heftige discussie nou weer. Iedereen heeft wel een beetje gelijk.

Ik heb er ook wel moeite mee om het publikatierecht van één van mijn beste foto's zomaar uit handen te geven. Wat je ervoor terug krijgt is natuurlijk exposure.


Vraag aan Daan:

Stel één van mijn foto's wint een prijs, mag ik hem dan zelf ook nog verkopen? Als zo'n foto verder nog wordt gebruikt, anders dan in het Birdpixboek, krijg ik dan ook nog (een deel van) de opbrengst?
_________________
Nikon, Gitzo
Back to top
Reply with quote
 
Zeger


Gender: Male
Age: 114
Joined: 16 Apr 2006
Posts: 117

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 08 Feb 2007, 19:52    Post subject:
Hmmm dit is intressant........... is Daan ook schilder ? is Daan stiekum een vrouw ? ............. j/k
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 08 Feb 2007, 23:17    Post subject:
@ hvdgriendt: ik begrijp werkelijk niet waar je moeilijk over doet. De meeste gebruikers van Birdpix zijn niet-betalend en dat is prima. Het uitgangspunt is altijd geweest dat het mogelijk moet zijn om zonder kosten deel te nemen aan de website. Maar ik ben blij met de betalende gebruikers van Birdpix, zij maken de website mede mogelijk. Met de gesponsorde fotowedstrijd wil ik daar ook van mijn kant iets tegenover stellen. Het lijkt mij heel legitiem om, als er mooie prijzen zijn te winnen, dit alleen voor degenen open te stellen, die de website mede mogelijk maken.
En overigens is het heel normaal om bij fotowedstrijden inschrijfgeld te betalen.

Ik ben blij dat er ook mensen zijn die de fotowedstrijd waarderen. Het heeft bijzonder veel moeite gekost om een sponsor te vinden, maar in de ASN Bank hebben we een aantrekkeljike sponsor gevonden.

@ Hendrik: jij doelt op de fotowedstrijd voorwaarde dat ingezonden foto's kunnen worden gebruikt voor publicatie en/of promotionele doeleinden. Wat hier concreet mee wordt bedoeld is publicatie in het birdpixboek deel III en een evt. artikel in een tijdschrift of krant over het boek of birdpix, waarbij dan de foto gebruikt kan worden, zonder dat daar een vergoeding voor moet worden betaald. Vorig jaar is dat 1 maal voorgekomen. Het gaat er dus niet over dat je het publicatierecht uit handen geeft en je mag je ingezonden foto's gewoon verkopen.

@ Zeger: Laughing

@ Martijn: je gaat erg off-topic en haalt van alles door elkaar, maar voor jou leg ik het graag uit. Tuurlijk blijft het copyright bij de fotograaf, dat staat n.b. onder elke foto. Het komt idd. af en toe voor dat via mij verzoeken binnenkomen om foto's te leveren. Juist omdat het copyright bij de fotograaf ligt stuur ik een mailtje met de vraag of de fotograaf dat wil. Hij/zij bepaalt dat. Het is echter nooit het uitgangspunt van birdpix geweest om foto's te verkopen en dat zal het ook niet worden. Het doel van birdpix is, zoals staat in de FAQ, om fotografen een podium te bieden en vogelfotografie naar een hoger niveau te tillen.

De reden waarom we terughoudend zijn om foto's te verwijderen heeft hier dan ook niets mee te maken. De belangrijkste reden is dat foto's worden beschouwd als forum-posts en het is niet gebruikelijk op het Internet om forumposts te verwijderen omdat het waardevolle informatie bevat die later nog van toepassing kan zijn. De commentaren bij de foto's zijn hierbij vvooal van groot belang. Wanneer wij een foto verwijderen, verwijderen we ook ongevraagd de commentaren van de andere gebruikers.

Tot slot weer on-topic en wel over het anonimiseren van de inzendingen. De afgelopen jaren is hier steeds om gevraagd, maar dit kon toen niet. We gaan het gewoon een jaartje proberen. Ik voorzie niet zoveel problemen dat sommige foto's bekend zullen zijn en andere niet. Iedereen is vrij om zelf te bepalen wat hij/zij doet: een bekende of een onbekende foto insturen.
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 64
Joined: 15 Apr 2005
Posts: 9821
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 08 Feb 2007, 23:28    Post subject:
O.K. Daan bedankt, duidelijkheid.
_________________
Nikon, Gitzo
Back to top
Reply with quote
 
hvdgriendt




Joined: 18 Nov 2004
Posts: 25

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 08 Feb 2007, 23:48    Post subject:
Beste Daan.

Ik doe niet moeilijk , ik heb een mening, dit is wat ik zeg en zei:

@:Ik plaats mijn foto's op een site als ik dat wil en haal ze er ook weer af als ik dat wil, en aangezien dat dat op birdpix niet kan, net zoals op Nederpix (neem ik aan) zul je daar mijn foto's niet tegenkomen... , daar zit trouwens ook niemand op te wachten..

Zoals ik al zei, respecteer ik ieders mening en hoop dat mijn mening ook gerespecteerd wordt.

Dit is een ketting zonder eind en ga er ook mee stoppen..

Waar ik mij aan stoorde was dit.: De competitie staat alleen open voor betalende gebruikers (VIPS) ... einde Quote.

Jij zegt : En overigens is het heel normaal om bij fotowedstrijden inschrijfgeld te betalen.

Klopt bij elke wedstrijd moet je inschrijf geld betalen, maar dit is geen inschrijfgeld, 14,95 is alleen voor niet leden begrijp ik, als dat niet zo is, dus als ook de VIP's 14,95 moeten betalen om mee te mogen doen zit ik er goed naast in dat geval mijn welgemeende excuus..
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 09 Feb 2007, 0:12    Post subject:
hvdgriendt wrote:
Jij zegt : En overigens is het heel normaal om bij fotowedstrijden inschrijfgeld te betalen.

Klopt bij elke wedstrijd moet je inschrijf geld betalen, maar dit is geen inschrijfgeld, 14,95 is alleen voor niet leden begrijp ik, als dat niet zo is, dus als ook de VIP's 14,95 moeten betalen om mee te mogen doen zit ik er goed naast in dat geval mijn welgemeende excuus..


In de aankondiging staat dat het betaald lidmaatschap is te beschouwen als inschrijfgeld, maar formeel is dat het natuurlijk niet. Maar wanneer je het beschouwt als inschrijfgeld is het a) niet veel en b)krijg je bovendien een jaar lang meer functionaliteiten en ruimte.
Back to top
Reply with quote
 
hvdgriendt




Joined: 18 Nov 2004
Posts: 25

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 09 Feb 2007, 0:51    Post subject:
Ik vind het allemaal prima zo Daan, ik laat het hierbij..
Back to top
Reply with quote
 
Elbert van Wijk


Gender: Male
Age: 44
Joined: 12 Jul 2005
Posts: 205

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 01 Mar 2007, 12:01    Post subject:
Ik heb nu pauze, waar blijven ze?! Very Happy
groeten
_________________
Canon DSRL: ouder spul
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Mar 2007, 17:05    Post subject:
Alle foto's staan nu online en je kunt beginnen om de foto's te nomineren. Dit kan tot 15 maart a.s.
iedereen die heeft ingezonden: bedankt en veel plezier bij het nomineren.
Back to top
Reply with quote
 
Elbert van Wijk


Gender: Male
Age: 44
Joined: 12 Jul 2005
Posts: 205

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 01 Mar 2007, 17:10    Post subject:
joepie, eindelijk
Veel kijkplezier allen!
_________________
Canon DSRL: ouder spul
Back to top
Reply with quote
 
martin


Gender: Male
Age: 50
Joined: 11 Oct 2004
Posts: 82

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Mar 2007, 19:57    Post subject:
digidaan wrote:
Alle foto's staan nu online en je kunt beginnen om de foto's te nomineren. Dit kan tot 15 maart a.s.
iedereen die heeft ingezonden: bedankt en veel plezier bij het nomineren.


Nog een klein vraagje Rolling Eyes Hoeveel foto's mag je nu nomineren,alleen de beste die er voor mij uitspringt of alle foto's die mij aanspreken.
Back to top
Reply with quote
 
ricootten


Gender: Male
Age: 66
Joined: 01 Sep 2003
Posts: 54

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 01 Mar 2007, 19:58    Post subject:
Ik kan geen foto rechtstreeks in het wedstrijdalbum plaatsen, ik krijg
de melding dat ik de foto in het verzamel- en uploadalbum moet plaatsen.
Wat doe ik verkeerd?

Ik heb het al gezien, ik ben te laat................


Last edited by ricootten on Thu 01 Mar 2007, 20:01; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
martin


Gender: Male
Age: 50
Joined: 11 Oct 2004
Posts: 82

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Mar 2007, 20:00    Post subject:
ricootten wrote:
Ik kan geen foto rechtstreeks in het wedstrijdalbum plaatsen, ik krijg
de melding dat ik de foto in het verzamel- en uploadalbum moet plaatsen.
Wat doe ik verkeerd?


Ik denk dat je al te laat bent voor een inzending.
Back to top
Reply with quote
 
Elbert van Wijk


Gender: Male
Age: 44
Joined: 12 Jul 2005
Posts: 205

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 01 Mar 2007, 20:03    Post subject:
Quote:
De nummer 5 tot 10 ontvangen een eervolle vermelding en het binnenkort te verschijnen boek “Dorrestijns Vogelgids” t.w.v. 20 Euro.


Hmm, hoeveel moet ik er nu nomineren. Met mijn systeempje (ooit eens geventileerd in een discussie) had je er drie kunnen nomineren, met daarin een onderscheid, namelijk nr 1 drie punten, nr 2 twee punten en nr 3 één punt, nu heeft dat niet veel zin meer. Je kunt overwegen om in verband met bovenstaande 10 foto's een even zware nominatie te geven. De andere mogelijkheid is 1 foto, en anders.... Ja verzin maar iets dat al dan niet logisch onderbouwd kan worden.
groeten
_________________
Canon DSRL: ouder spul
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Blom


Gender: Male
Age: 67
Joined: 05 Feb 2006
Posts: 174
Location: Best
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 01 Mar 2007, 20:24    Post subject:
Veelal wordt nomineren gezien als een voorselectie van een aantal kandidaten voor de hoofdprijs. Uit de (bijv 5) genomineerden wordt dan uiteindelijk een winnaar gekozen met per persoon 1 stem.
Het systeem hier werkt ook wel, maar nu telt een exclusieve stem van persoon A even zwaar als een stem van een persoon B die wel zes foto's heeft genomineerd. Voor mijn gevoel zit daar toch wel een verschil in.

Ik ben voorstander van een systeem van niet meer dan 3 nominaties per persoon. Maar ik kan niemand dwingen zich daar aan te houden.

Wordt mijn gevoel hierin door anderen gedeeld?
_________________
Canon EOS 7DII
17-85 mm IS USM en
300 mm F4 IS USM, ext. 1.4x
Back to top
Reply with quote
 
Alexander Koenders


Gender: Male
Age: 60
Joined: 02 Jan 2006
Posts: 376
Location: De Meern
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 01 Mar 2007, 20:38    Post subject: frappant
Het valt nu al op dat de Portal erg veel bekeken wordt en de foto's aldaar al enige stemmen/commentaren hebben gehad terwijl je op de volgende pagina's het in een keer in elkaar ziet kakken. Dit zal niets te maken hebben met het feit dat de foto's op de eerste pagina beter zijn dan die daarna......toch Question Happy competition Wink
_________________
Olympus E5 en E510 Digitaal met Zuiko 14-45, 50-200, ED300 f2.8 en de 35mm makro.
De Sigma 150 mm macrolens, 1.4 en 2.0 converter, Velpon Sjerpa Pro 730 met GMB kop driepoot met schommelkop en manfrotto monopoot. O ja....ook nog een schuiltentje..
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Mar 2007, 21:36    Post subject:
martin wrote:
Nog een klein vraagje Rolling Eyes Hoeveel foto's mag je nu nomineren,alleen de beste die er voor mij uitspringt of alle foto's die mij aanspreken.


In de beginpost van dit topic staat dat 5 nominaties het redelijke maximum is, maar dit is geen harde grens. 3 zoals Jepickx voorstelt lijkt mij ook heel redelijk.
Back to top
Reply with quote
 
john.bre


Gender: Male
Age: 59
Joined: 18 Jan 2006
Posts: 159
Location: oudenbosch
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 02 Mar 2007, 11:55    Post subject:
een opmerking, kun je de volgende keer het woord gast niet vervangen door b.v. wedstrijd of competitie , wat niet iedereen heeft volgens mij door dat het om een wedstrijd/competitie gaat.
groeten john
_________________
canon camera,s en canon glaswerk
lenzen en ook de 1.4 en 2.0 covertor van canon.en nog wat tussenringen en statieven.
Back to top
Reply with quote
 
R. P. McMurphy


Gender: Male

Joined: 05 Mar 2005
Posts: 546

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 02 Mar 2007, 12:11    Post subject:
john.bre wrote:
een opmerking, kun je de volgende keer het woord gast niet vervangen door b.v. wedstrijd of competitie , wat niet iedereen heeft volgens mij door dat het om een wedstrijd/competitie gaat.
groeten john

Dan moeten die mensen maar een klein beetje verder kijken dan hun neus lang is Wink . En daarnaast worden ze snel genoeg gecorrigeerd.
Back to top
Reply with quote
 
john.bre


Gender: Male
Age: 59
Joined: 18 Jan 2006
Posts: 159
Location: oudenbosch
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 02 Mar 2007, 12:16    Post subject:
daar heb je ook weer wel gelijk in luc
groeten john
_________________
canon camera,s en canon glaswerk
lenzen en ook de 1.4 en 2.0 covertor van canon.en nog wat tussenringen en statieven.
Back to top
Reply with quote
 
R. P. McMurphy


Gender: Male

Joined: 05 Mar 2005
Posts: 546

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 02 Mar 2007, 20:54    Post subject:
Zo, klaar. Zoveel mogelijk foto's van commentaar voorzien, en twee nominaties uitgedeeld. Ik vond het moeilijk: veel gelijkwaardige foto's en, belangrijker, het werd me flink lastig gemaakt door mijn geheugen. In 2006 zijn erg veel mooie platen geplaatst, waarvan ik er maar heel weinig heb teruggezien in de competitie. Waar zijn al die platen???? Mijn probleem was dat je de competitiefoto's onbewust afzet tegen datgene wat in de diverse alba's staat. Dat maakt de keuze er zeker niet makkelijker op. Belangrijker worden dan aspecten als originaliteit, creativiteit en, maar dat is persoonlijk, is het een registratiefoto of een foto-foto (is het een foto van een onverwachte ontmoeting, of heeft de fotograaf van tevoren een doel voor ogen gehad en dat geprobeerd te uiten?). Birdpix is tenslotte een fotografie-site, tenminste, voor mij. Misschien dat die invalshoeken anderen kunnen helpen met het beoordelen van de foto's.
Lof aan allen die wat ingestuurd hebben!
Succes met nomineren en becommentarieren,

Luc
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 2 of 4


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum