Gender: Male Age: 52 Joined: 20 May 2006 Posts: 262 Location: Weert
Posted: Wed 14 Feb 2007, 17:33 Post subject: Muziekkeuze bij overvloeishows/digitale diashow
Hoi
Wie heeft er ervaring met goede muziek die ik
kan gebruiken bij digitale presentaties?
Ik dacht zelf al aan Enya, JM Jarre etc.
Wie heeft er nog wat tips voor me?
Gender: Male Age: 69 Joined: 12 Oct 2006 Posts: 327 Location: Gelderland
Posted: Wed 14 Feb 2007, 19:47 Post subject:
De zogenaamde "Psychedelische Rock" uit de jaren '60 en '70, bijvoorbeeld Pink Floyd.
Verder kun je eens rondneuzen in de shop van de BBC. De soundtracks van diverse natuurseries die ze gemaakt hebben zijn op CD verkrijgbaar, zoals die van Planet Earth en Blue Planet.
Realiseer je overigens dat de keuze van de muziek zeer bepalend is voor de sfeer die je oproept/op wilt roepen.
Posted: Sat 17 Feb 2007, 11:46 Post subject: Muziek keuze bij digishows
Hallo allemaal,
ik denk dat muziekkeuze bij een digishow meer een kwestie is van het aanvoelen van de sfeer die je met je beelden wilt oproepen. Je moet dus een ruime muziek kennis hebben en dit weer toepassen op je beelden. Rockmuziek bij tere bloemetjes of twinkelend ijs, slaat de plank denk ik mis. Ook moet je de beelden van een sfeer (mist) of onderwerp (ijs) bij elkaar steken en daar muziek bij uitzoeken. Mysterieuze muziek voor mist en twinkelend voor ijs ? Voor een voorbeeld kun je even gluren op onze website www.erwinvanlaar.nl klik dialezingen, klik de foto en vervolgens krijg je klankdiareeksen IJsland en Leersumse Veld.
Veel plezier met het samenstellen.
Groet, Wilma en Erwin.
Last edited by Erwin van Laar on Sat 17 Feb 2007, 22:07; edited 1 time in total
Posted: Sat 17 Feb 2007, 20:09 Post subject: muziek
Rammstein e.d. doet het eigenlijk altijd wel goed bij me, maar heb ik eerlijk gezegd nog niet uitgeprobeerd bij mijn vogelplaatjes .... maar wellicht vliegen de vogels dan alsnog uit beeld.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum