Posted: Wed 24 Oct 2007, 11:11 Post subject: Nieuwe camera: Canon 1D mark III of 40D
Ik ben van plan een nieuwe camera aan te schaffen.
Ik fotografeer veel vogels en macro (aquarium)
Ik ben hopeloos aan het twijfelen tussen deze 2 camera's voornamelijk omdat de hoge ISO waarde van de 1D me aanspreekt voor het maken van aqua foto's.
Ook voor vogels (volgens horen zeggen) is de snelheid van de 1D een groot voordeel. Alleen geen idee hoe dat zit met de 40 d
Wat zou volgens jullie technisch gezien de beste optie zijn (geld even buiten beschouwing gelaten)
geld speelt natuurlijk wel een rol, ruim 2000 euro verschil is nogal wat, ik wil dit alleen niet mijn keuze laten bepalen. Dan zet ik wel langer geld opzij hihi
Gender: Male Age: 35 Joined: 20 May 2007 Posts: 125 Location: Beuningen Gld.
Posted: Wed 24 Oct 2007, 11:44 Post subject:
ik denk aan je lenzen te zien dat je beter een 40D kan kopen,
EF-S lenze passen namelijk niet op de 1DIII (toch?)
en ik heb hem gister ook gekocht, en geloof me. van 300D (ik 400D) naar 40D is een hele stap
uhm ja de lenzen die in mijn onderschrift staan zijn niet meer helemaal up to date meer.
Ik gebruik veelal nu de Bigma (sigma 50-500) voor vogels, natuurlijk wil ik daar een betere lens voor kopen, maar aangezien mijn huidige camera stuk is, eerst een nieuwe camera en dan doorsparen voor andere lenzen.
Posted: Wed 24 Oct 2007, 12:51 Post subject:
40D is bij een goede belichting inderdaad al erg goed met hogere ISO's , niet helemaal de 1D3 maar hij komt een eind in de buurt.
Prijsverschil is bijna 2600 euro met de 70 euro cashback die Canon op de 40D geeft momenteel. Daar kan je op lenzengebied toch heel veel mee doen.
(Daar heb je al bijna een halve 500 F4 IS voor )
AF van de 40D is al erg goed alleen mis je de AF-hulppunten die de 1D3 wel heeft. Zoeker is ook al veel beter dan je 300D en de 6.5fps zijn een openbaring.
Liveview hebben ze allebei, ideaal voor macrowerk en landschappen.
Ik zou zeggen, probeer ze eens uit bij de betere fotozaak.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum