Gender: Male Age: 46 Joined: 30 Mar 2007 Posts: 30 Location: Rotterdam
Posted: Tue 27 May 2008, 8:42 Post subject: Bass rock prijs?
Hallo allemaal,
Na lang wachten staat dan toch eindelijk onze 8daagse reis naar Schotland voor de deur, nog 2 dagen! Ons plan is om naar de Farne Island, Holy island én Bass Rock te gaan. Nu heb ik van een fotograaf dit weekeind gehoord dat de prijs om op Bass Rock te komen tegenwoordig ongeveer 200 euro is...heeft iemand hier wat up-to-date informatie over of dit juist is? Ik vind dit namelijk net even teveel geld ervoor en dan zou ik beter volgend jaar naar Helgoland kunnen gaan.
Daarnaast, mocht Bass rock nou niet doorgaan, heeft iemand alternatieve fotografie plekken in the lowlands? We hebben namelijk dan 2 tot 3 dagen over. Misschien een goede plek om een Grouse te fotograferen (al is het misschien net even te laat daarvoor, qua balts/zichtbaarheid?) of iets anders....brand los zou ik zeggen!
Gender: Male Age: 59 Joined: 11 Aug 2003 Posts: 886 Location: Hof van Twente
Posted: Tue 27 May 2008, 9:53 Post subject:
Michiel,
los van de prijs; die wel kan kloppen als je 'los' probeerd te boeken, is het bijna onmogelijk om als individu op Bass Rock te komen; helemaal nu nog. Ze varen niet vaak uit om het eiland te behoeden voor teveel bezoek en wat ze uitvaren is vooral met groepen die maanden daarvoor al hebben moeten bespreken.
Farne eilanden is vanzelfsprekend geen enkel probleem.
De berichten die ik van de schippers heb gehoord waren juist erg positief over de populatie van dit jaar. Ben benieuwd. _________________ Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
Gender: Male Age: 59 Joined: 11 Aug 2003 Posts: 886 Location: Hof van Twente
Posted: Tue 27 May 2008, 11:52 Post subject:
Bedankt voor het linkje Andrew. Dat bevestigd dus de gedachte. Ach, we gaan het straks allemaal zelf weer zien als ze ons links en rechts langs de oren vliegen _________________ Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
Gender: Male Age: 41 Joined: 07 Nov 2006 Posts: 802 Location: Noardbergum
Posted: Tue 27 May 2008, 14:42 Post subject:
Mooi reisje voor de boeg zie ik wel.
Voor de Grouse weet ik nog wel een plekje in Engeland, maar dat is weer ten zuiden van Newcastle. Ongeveer een uurtje rijden vanaf de haven. Mocht je interesse hebben, zal ik proberen om het goeie landkaartje ff te vinden met daarop de juiste locatie. _________________ Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl
Posted: Tue 27 May 2008, 15:21 Post subject:
Owja......die keren dat ik op die weg was, heb ik elke keer de Grouse daar gezien, in redelijke aantallen....inclusief jonkies. Verder is dat een reuze interessante omgeving, met broedende Goudplevieren e.d. in een prachtig heuvellandschap. _________________ Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl
Gender: Male Age: 46 Joined: 30 Mar 2007 Posts: 30 Location: Rotterdam
Posted: Tue 27 May 2008, 22:34 Post subject:
Bedankt voor alle reacties! Jammer dat de informatie klopte...maar gelukkig word ik denk ik blij genoeg van de Farnes. Hebben jullie ook ervaring met Helgoland? Is het hetzelfde idee maar dan goedkoper? Want anders is dat wel voor volgend jaar een goede optie.
@ Marcel: Klinkt heel erg goed! Kom maar op met dat landkaartje!!
Gender: Male Age: 67 Joined: 05 Jun 2005 Posts: 380 Location: Diksmuide (W.Vl) Belgium
Posted: Tue 27 May 2008, 22:44 Post subject:
Doe het voor mij ook maar es Marcel, Ik zit in Schotland vanaf 6 juni. Verblijf enkele dagen op Holy Island en bezoek natuurlijk de Farnes. Ga ook nog noordelijker, naar Ghanda, waar de jagers zitten. Maar voor een goeie plaats voor Grouse wil ik wel even omrijden.
groet, Rudi _________________ Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Posted: Wed 28 May 2008, 11:12 Post subject:
@Michiel: de aantallen Jan van Genten ligt vanzelfsprekend veel lager op Helgoland, maar het is wel een fantastische plek om de Jav van Genten te fotograferen. Je komt dan gegarandeerd met toffe platen terug. Ik ga ergens in juni ook heen voor een weekendje, ik kan niet wachten. Wordt de 3e keer, en volgend jaar ga ik gewoon weer.
Kaartje wordt geregeld, jullie horen nog van me. _________________ Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl
Posted: Wed 28 May 2008, 14:28 Post subject:
@Ronald: ik kan je emailadres nergens vinden, ik heb een beschrijving voor je klaar liggen. _________________ Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum