Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Natuur gebieden in Polen.

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 20 Mar 2007, 15:00    Post subject: Natuur gebieden in Polen.
Weet iemand of er langs de snelweg Poznan en Warschau nog plaatsen zijn waar je vogels of zoogdieren kan zien/fotograferen?.
Moet daar volgende week heen ,en wil tussen het werk door ook nog wat natuur beleven.
groeten steef. Smile
Back to top
Reply with quote

leo snellink
Moderator
Moderator

PostPosted: Tue 20 Mar 2007, 21:01    Post subject:
Langs de snelweg tussen Poznan en Warschau zou ik het niet direct weten, want mijn betere kaart van Polen heb ik in Polen liggen. Echt bekende natuurgebieden liggen daar niet, maar wel de nodige stukjes waar je waarschijnlijk leuke vogels kunt zien. Volgende week is nog een beetje vroeg voor een groot aantal Poolse vogels en ik weet niet hoe ver het voorjaar nu staat. Ik schat dat je op een hoop plekken kraanvogels kunt aantreffen. Wat je daarvoor nodig hebt is een nat stuk tegen een bos aan en die vind je wel als je een beetje zoekt. Verder zullen er wel wat ooievaars zijn. Als je niets leuks vindt om te fotograferen, kun je als optie altijd nog voor Warschau gaan. Daar heb je een park (Lazienki park) waar de vogels gewend zijn aan mensen en waar je eind maart redelijke kansen hebt op onder andere spechten (kleine, middelste en grote bonte plus groene), taigaboomkruipers, boomklevers, gaaien, appelvinken, ringmussen, kramsvogels, roeken, bonte kraaien, mezen enz. In deze tijd van het jaar heb je normaal vrij veel open water in midden Polen (de rivieren zijn wat breder) waardoor er ook wel wat kans is op leuke eenden en ganzen. Succes zou ik zeggen.
Back to top
Reply with quote

steef

PostPosted: Tue 20 Mar 2007, 23:48    Post subject:
bedankt voor de informatie Leo,ik hoop op een paar kraanvogels.
ik ga me wel vermaken daar.
groeten steef
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum