Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Fotografieplek in Noord-holland

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 20 Mar 2007, 19:23    Post subject: Fotografieplek in Noord-holland
Hallo,

ik moet volgende week maandag voor een gesprek in Wormerveer zijn....dit gesprek vind 's ochtends plaats, dus heb de rest van de dag tijd om foto's te maken.

Weet iemand van jullie misschien een mooie plek dicht in de buurt van Wormerveer of meer noordelijker waar ik bijv. Krooneenden kan fotograferen, of een andere plek die jullie mij aanraden waar ik goed vogels kan fotograferen met mijn 300mm met 1.4 tc vanuit de auto? Kluten o.i.d.

groeten Marcel

Nikon Camera en wat lensjes.
Back to top
Reply with quote

steef

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 21 Mar 2007, 0:04    Post subject:
Voor de kluut en andere steltlopers,eenden en meer,denk ik aan'' de putten''
tussen Petten en Camperduin .
het is wel ff meer naar het noorden maar een leuke plaats.
en kijk dan ook even aan de zee zijde van de dijk.
soms zie je daar ook wel leuke dingen. Smile

Last edited by steef on Wed 21 Mar 2007, 19:13; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

Ron van Elst

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 21 Mar 2007, 0:56    Post subject: Wormer en Jisperveld wellicht ??
Zie tekst:

Quote:
Wormer- en Jisperveld
Algemene informatie

copyright www.fotonatura.com

Het Wormer- en Jisperveld is een zeer rijk veenweidegebied met veel open water. Het gebied is nauwelijks ontsloten door wegen. Doordat veel percelen alleen over water bereikbaar zijn (het zogenaamde vaarland), wordt het gebied van oudsher extensief gebruikt. Langs veel percelen liggen rietkragen, hier en daar staat een elzenrij. Door de relatief hoge ligging fungeert het Wormer- en Jisperveld tegenwoordig als inzijgingsgebied. Door zoute kwel (invloed van de voormalige Zuiderzee) is een interessante vegetatie ontstaan. In de veel dieper gelegen Schaalsmeerpolder treedt zowel regionale kwel als zoete kwel vanuit de boezem en het Wormer- en Jisperveld op. Hoewel de aantallen weidevogels over het algemeen nogal zijn teruggelopen, is het nog steeds een belangrijk weidevogelgebied (onder meer grutto en wulp). Door een specifiek beheer (vernatting van percelen) is het aantal broedende kemphanen sinds begin jaren negentig toegenomen. Het Wormer- en Jisperveld is nu het belangrijkste broedgebied voor deze soort in Nederland. Tot de broedvogels behoren verder onder meer roerdomp en rietzanger. Het gebied is verder één van de belangrijkste voedselgebieden voor lepelaars in Noord-Holland en vormt in de wintermaanden een belangrijke pleisterplaats van smienten.

Ligging:

Tussen de Beemster, Purmerend, Wormerveer en Oost- Knollendam

http://www.natuurkaart.nl/kvn.vogelbescherming/natuurkaart.nl/i000289.html

Eeeeh, o. Je schreef 'vanuit de auto'. Daar is dit gebied waarschijnlijk minder voor geschikt.. Maar het schijnt mooi weer te worden, dus wellicht toch wandelen....?

http://www.shutterstock.com/g/ronvanelst
Back to top
Reply with quote

laninga

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 21 Mar 2007, 17:36    Post subject: foto plek
Kijk eens bij: www.poelboerderij.nl", daar kan je mee varen. Let wel op de zomer tijd dit week einde.
Rij vanaf Krommenie naar Marken Binnen, richting Alkmaar. Aan de linker kant heb je het Alkmaardermeer.
Let op, over de brug kan je links en rechts af, maar steek de kruising over. Dan kan je ook weer links en rechts, ga daar rechts af. Richting West Graftdijk. Aan de linker kant is een gas sation. Neem de eerste weg links. in het begin is het erg hobbelig. Het riet is daar gemaaid. Zodat je een mooi overzicht hebt. Bij Driehuizen ga je weer links af, langs het water. Zo kom je bij de drie molen van "Rustenburg". Ga recht door langs het water. Zo kom je bij Ooterleek. Je kan nog verder. Ga er 's middags heen, dan heb je de zon in je rug.
groetjes
Dirk Laninga
Canon 100-400
Canon 24-70
Sigma 180 macro
3 tussenringen
Back to top
Reply with quote

Marcel van Kammen

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 21 Mar 2007, 19:19    Post subject:
bedankt voor al jullie tips! Ik ga morgen mn nieuwe camera ophalen, en aangezien het weer mooi gaat worden hoop ik wat leuke soorten en gebieden tegen te komen. Ga jullie tips even bekijken en er dan een leuk gebiedje uitzoeken!

Nikon Camera en wat lensjes.
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum