Posted: Thu 28 Jun 2007, 16:47 Post subject: canon A630 op apo televit 77
beste birtpixers
is er onder de geledereen iemand die mij kan vertellen of de Canon A630
een gechikte keus is voor op de leica APO televit 77 ? ik wil namelijk een andere digi compact kopen eerder had ik de canon A60 was een prima camera alleen de pixetstructuur vond ik minder ,van daar dat ik de A720 kocht , dat was een misser de beeldstabilisatie was een ramp veel foto,s mislukte en dus exit 720 . ik zit nu te denken aan de A620 zonder beeldstabilisatie ,wat is jullie ervaring met deze camera ? .
Gender: Male Age: 25 Joined: 12 Apr 2005 Posts: 83 Location: Haren
Posted: Thu 28 Jun 2007, 18:28 Post subject: compactcamera
Beste Leo,
Op digiscooppix kan je op het forum het beste Canon intypen en dan krijg je alle discussie over de te gebruiken compactcamera's en de bijbehorende adaptors.
Even voor je gekeken en gezien dat de Canon A620, A630 en A640 ontraden worden voor digiscoping. Dit komt door de sterke vignettering die deze camera's teweeg brengen in samenwerking met een telescoop, 4x optische zoom. Met name de A630 is niet geschikt volgens M. van der Tol (citaat), ook de A640 niet.
Het schijnt dat de Canon A95 met draaibaar LCD scherm een goede digiscoopcamera was/is.
Als ik jou was zou ik eens op genoemde site - DIGISCOOPPIX- gaan grasduinen. Er passeren heel wat camera's en ook vooral passende adaptors de revue! Ook het aantal pixels en de grootte van de sensor speelt een rol.
Succes ermee.
Guidomeeuw _________________ Canon 20D met lens Canon EF 400mm L f5.6 + Tamron 1.4 extender + Monopod Manfrotto 681B + 234 RC.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum