Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Mening(en) overstappers Canon 350D >>> 400D ?

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Guest

PostPosted: Tue 10 Apr 2007, 21:11    Post subject: Mening(en) overstappers Canon 350D >>> 400D ?
Ik hoop dat ik niet al te vervelend wordt met m'n vragen, want natuurlijk valt er het een en ander via Google te vinden maar ik wilde het graag hier eens vragen met het oog op de vogelfotograaf die vrijwel alleen zonder flits werkt (lijkt me dan).

Zijn er mensen die inmiddels met beide camera's hebben gewerkt en wellicht de volgende vragen kunnen beantwoorden/toelichten ?

1) is de lichtgevoeligheid van de 400D inferieur aan die van de 350D zoals beweerd wordt door een aantal overstappers op verschillende reviewfora of is dit in de praktijk anders ?

2) heb je echt voordeel bij de 9 punts autofocus van 400D t.o.v. de 7 punts autofocus van de 350D ?

3) heeft de 350D werkelijk een trage autofocus zoals wederom wordt beweerd op verschillende reviewfora ?

4) biedt de 'grotere burst' van de 400D een significant voordeel tijdens het fotograferen of is dit van weinig consequentie ?

5) ben je echt gebaat bij de 2 extra Megapixels of valt dit te verwaarlozen ?

6) zijn er misschien nog andere voor en tegens op te noemen inzake de twee genoemde camera's ?

Dat m'n eerste instap-DSLR een Canon gaat worden staat al vast maar ik dub dus nog tussen deze twee modellen. Er zit ook nog een klein prijsverschil tussen deze camera's en vooraleer ik overga tot de aankoop wilde ik hier nog eenmaal uit de aanwezige kennis putten.

Bij voorbaat wederom mijn dank,

Ray
Back to top
Reply with quote

HJDT

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 10 Apr 2007, 21:48    Post subject:
Ik heb geen idee hoe groot het prijsverschil is maar als het, zoals je aangeeft, een klein verschil is zou ik er geen seconde over twijfelen: neem het nieuwste model !!
Neem je een 350D dan heb je ook een goede camera maar die haalt het niet bij de 400D. Logisch lijkt me aangezien de 400D de opvolger van de 350D is.

Groeten Michel
Reply with quote

Kees de Jager

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 10 Apr 2007, 22:23    Post subject:
Geen ervaring uit eigen hand, maar kan wel enkele van je vragen beantwoorden.

1 t/m 3 laat ik over aan de ervaringsdeskundigen

4. grote burst is met name handig bij vliegbeelden. Daar is eigenlijk hoe meer (en sneller) hoe beter.

5. extra pixels is altijd handig bij croppen, maar zou voor mij niet de doorslag geven.

6. zie eens op dpreview. Hier staat een mooi overzicht van de verbeterpunten. Belangrijkste die je zelf nog niet genoemd hebt is:
- dust reduction (schoonmaken / houden van je sensor); mis ik nu erg op mijn 20D (en hiervoor 300D).

Daarnaast zal er ook onder de motorkap nog wel e.e.a. veranderd (lees verbeterd) zijn.
Als het prijsverschil dus niet al te groot is, en de ervaringen bij punt 1-3 niet negatief, dan zeker voor de 400D gaan !

Succes.

Kees
Back to top
Reply with quote

R. P. McMurphy

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 11 Apr 2007, 8:32    Post subject:
Momenteel loopt er een cashback-actie van canon voor de 400D, zodat je voor een body nog maar 560,- kwijt bent bij de goedkoopste aanbieder. K
Back to top
Reply with quote

R.D.
Guest

PostPosted: Wed 11 Apr 2007, 11:54    Post subject:
Quote:
HJDT:
Ik heb geen idee hoe groot het prijsverschil is maar als het, zoals je aangeeft, een klein verschil is zou ik er geen seconde over twijfelen: neem het nieuwste model !!

Dat was ook mijn aanvankelijke gedachte en daarom ga ik voor de 350D, deze is, door een gelukkig toeval, in mijn geval stukken goedkoper en dat geld kan ik prima toeleggen op een beter stuk glas, maar in ieder geval bedankt voor je reactie Smile

Kees, bedankt voor de tips. Na vele reviews bovenop de al eerder doorgeplozen reviews is het me duidelijk dat ik na het fotograferen met een Fuji S9600 sowieso zal schrikken van de prestaties van eender welke DSLR dus de 350D is sowieso een prima instapper voor deze leek.

Luc, jij ook bedankt, de tip van de Cashback is er normaliter een van waarde, ware het niet dat ik nu aan de 350D kan geraken voor een heel redelijke prijs vergeleken met de regerende winkelprijzen Cool

Nogmaals bedankt voor de reacties

Ray

[toevoeging]
Deze site is een aardige aanrader voor iedere beginnende Canon DSLR fotograaf zoals ikzelf >>> http://photonotes.org/articles/beginner-faq/lenses.html (engelse taal)
[/toevoeging]
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum