Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


FOTOWEDSTRIJD VOGELFESTIVAL 2007
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 05 Jun 2007, 10:16    Post subject: FOTOWEDSTRIJD VOGELFESTIVAL 2007
FOTOWEDSTRIJD VOGELFESTIVAL 2007


Het Vogelfestival organiseert samen met Birdpix een fotowedstrijd voor (amateur)fotografen.Het thema van de wedstrijd is vogels en water.

Hoe gaat de fotowedstrijd in z’n werk?
Iedereen kan meedoen. Van jong tot oud, van beginnend tot gevorderd fotograaf.
Er zijn twee categorieën:
1.kinderen tot en met 16 jaar
2.volwassenen

Thema vogels en water
Het onderwerp van de foto moet vogel(s) en water zijn. De betekenis en functie van water voor vogels in beeld gevangen. De foto moet wel in Nederland gemaakt zijn. Er mogen per deelnemer maximaal 2 foto’s worden ingezonden.

Prijzen

Er zijn per categorie prachtige prijzen te winnen, die onder andere beschikbaar gesteld worden door Leica. In de loop van de zomer maken we deze bekend.

Beoordeling

De eerste beoordeling van de foto’s vindt plaats via de website. Iedereen kan foto’s beoordelen. Hiervoor moet men zich ook eerst aanmelden op de website van het vogelfestival (met gebruikersnaam e-mailadres). Vervolgens wordt op 1 augustus bekend gemaakt welke tien foto’s voor de jeugd en welke twintig foto’s voor de volwassenen de meeste stemmen hebben gekregen. De makers van de dertig foto’s die door het internetpubliek worden gekozen, krijgen hierover begin augustus per email bericht. Zij moeten voor 14 augustus een afdruk van 20x30 cm van de foto opsturen naar de organisatie van het vogelfestival. De uiteindelijke winnaars worden gekozen door de bezoekers van het Vogelfestival. Zij kunnen hun stem uitbrengen op één van de genomineerden.

Hoe doe ik mee?
U kunt de foto’s digitaal uploaden via onderstaande links. Eén link is voor de volwassen en via de andere link kan de jeugd foto’s uploaden. Ook analoge fotografen kunnen meedoen aan de wedstrijd, maar zij moeten hun foto in eerste instantie (laten) scannen/digitaliseren om de foto te kunnen uploaden naar de website. De foto’s kunnen tot en met 15 juli worden geupload.

Uploaden foto’s
Volwassen klik hier: http://www.vogelfestival.nl/content.aspx?cid=118

Jeugd klik hier: http://www.vogelfestival.nl/content.aspx?cid=119

Hier zijn de instructies voor het uploaden:
- U moet zich eerst als gebruiker registreren op de website van het vogelfestival
- U kunt de foto’s uploaden naar een van de twee wedstrijdalbums voor de verschillende categorieën. Er gelden een aantal technische voorwaarden waaraan de foto’s moeten voldoen, zoals resolutie en bestandsgrootte. U kunt slechts 1 foto per keer uploaden.

Voorwaarden wedstrijd
U mag maximaal 2 foto’s inzenden.
Foto's kleiner dan 400*300 pixels kunnen onjuist afgebeeld worden. De maximale grootte van de foto’s is 1MB.
De foto moet door uzelf in Nederland zijn gemaakt en mag niet voor een andere fotowedstrijd zijn ingezonden.
Nestfotografie en foto’s van eieren zijn niet toegestaan.
Alle velden van het uploadscherm moeten worden ingevuld. Bij de omschrijving moet vermeld worden met welke apparatuur de foto is gemaakt en ook de technische gegevens als sluitertijd, diafragma etc. Daarnaast wordt een beschrijving over de omstandigheden op prijs gesteld. Een eventuele uitsnede moeten worden vermeld. Foto’s waarbij bovengenoemde info niet beschreven is, worden niet geaccepteerd.
Een foto kan niet worden teruggetrokken of worden vervangen door een andere foto.
Alleen kleine bewerkingen met een fotobewerkingsprogramma zijn toegestaan (zoals verscherping, contrast en levels). Clonen, retoucheren, tekst in en kaders om de foto etc. zijn niet toegestaan.
Wanneer uw foto tot de besten wordt gekozen, krijgt u bericht draagt u zorg voor het maken van een afdruk van 20x30 cm en stuurt deze voor 14 augustus op naar de organisatie van het vogelfestival. Deze afdruk moet identiek zijn aan de foto die eerder is geplaatst op de site. Houdt er dus rekening mee dat een afdruk van 20x30 cm van de foto mogelijk moet zijn. U bent zelf verantwoordelijk om tijdig te reageren op de email. Houdt er rekening mee dat u op vakantie kunt zijn. Wanneer u voor 14 augustus niet hebt gereageerd komt de foto te vervallen. Tevens dient u een fotobeschrijving bij de foto te leveren van plm. 100 woorden.
Degenen die op een oneigenlijke manier, proberen de wedstrijd te beïnvloeden, of zich niet aan de regels houden, worden uitgesloten van deelname.
De ingezonden foto’s kunnen door de organisatie worden gebruikt voor promotionele doeleinden van het vogelfestival.
Per deelnemer kan er slechts 1 prijs worden gewonnen.
Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.

Gedragsregels:
We doen een beroep op iedere amateurfotograaf zich naar onderstaande gedragsregels te gedragen. Het welzijn van de vogel(s) en van de flora en fauna in de directe omgeving gaat boven alles. Het fotograferen mag nooit leiden tot verstoring van vogels daarnaast is nestfotografie niet toegestaan.
1.Houd voldoende afstand tot de vogel, wees geduldig en terughoudend zodat de vogels niet worden verstoord. Bedenk dat een vogel het beste kan worden gefotografeerd als deze zich op zijn gemak voelt. Fotografen dienen zich ervan te verzekeren dat ze door hun acties de vogel en/of andere dieren niet verjagen of verontrusten. Nestfotografie en eieren zijn niet toegestaan.
2.Betreed niet zonder meer voor publiek gesloten terreinen zoals reservaten, landgoederen, tuinen, weilanden en dergelijke. Vraag toestemming van de eigenaar of beheerder.
3.Voorkom te allen tijde schade aan het terrein.


Last edited by Daan Schoonhoven on Thu 14 Jun 2007, 22:18; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1045

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 05 Jun 2007, 15:36    Post subject:
hoi Daan,

maakt het nog uit wanneer de foto is gemaakt? (of heb ik daar overheen gelezen?)

groeten Lesley
_________________
www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 05 Jun 2007, 21:03    Post subject:
Lesley van Loo wrote:
hoi Daan,

maakt het nog uit wanneer de foto is gemaakt? (of heb ik daar overheen gelezen?)

groeten Lesley


Scherp opgemerkt, staat er niet in. Ga er voorlopig van uit dat de foto in 2007 moet zijn gemaakt. Wordt het anders, dan meld ik dat hier.
Back to top
Reply with quote
 
sam janssen


Gender: Male
Age: 29
Joined: 17 Oct 2005
Posts: 52
Location: wijchen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 08 Jun 2007, 19:52    Post subject:
ik hoop dat het weer zo leuk word:D
_________________
Ben actief in de natuur.
http://www.wildlifepassion.com/

150mm Macro
200mm 2.8
2x telecoverter
1,4 teleconverter
10-20mm groothoek 5.6
Sigma 300mm F4
(Dit aparatuur leen ik van mijn vader
nikon D70s
Manrotto 681B monopod.
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 09 Jul 2007, 9:27    Post subject:
De inzendtermijn om foto's in te sturen is verlengd tot 31 juli.
Back to top
Reply with quote
 
Jaco Ottevanger


Gender: Male
Age: 32
Joined: 07 Apr 2006
Posts: 119
Location: Sliedrecht
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 09 Jul 2007, 10:41    Post subject:
Als ik op de link klik om een foto te uploaden, krijg ik een of ander raar berichtje, en dan kan ik niks uploaden Confused
_________________
Canon Eos 20D + Sigma 50-500 F4.0-6.3 APO DG HSM
Sony dsc h1 +2.2x teleconverter

www.jacoottevanger.nl
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 09 Jul 2007, 11:32    Post subject:
Jaco Ottevanger wrote:
Als ik op de link klik om een foto te uploaden, krijg ik een of ander raar berichtje, en dan kan ik niks uploaden Confused


Gebruik je Internet Explorer? Mij is opgevallen dat de applicatie alleen onder IE goed werkt.
Back to top
Reply with quote
 
Jaco Ottevanger


Gender: Male
Age: 32
Joined: 07 Apr 2006
Posts: 119
Location: Sliedrecht
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 09 Jul 2007, 11:36    Post subject:
digidaan wrote:
Jaco Ottevanger wrote:
Als ik op de link klik om een foto te uploaden, krijg ik een of ander raar berichtje, en dan kan ik niks uploaden Confused


Gebruik je Internet Explorer? Mij is opgevallen dat de applicatie alleen onder IE goed werkt.


Ja, ik gebruik Internet Explorer...
_________________
Canon Eos 20D + Sigma 50-500 F4.0-6.3 APO DG HSM
Sony dsc h1 +2.2x teleconverter

www.jacoottevanger.nl
Back to top
Reply with quote
 
vogelaars


Gender: Male
Age: 62
Joined: 12 Aug 2006
Posts: 27
Location: Kilder (Montferland)
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 09 Jul 2007, 11:58    Post subject:
Had ik in het begin ook. Gewoon even doorzetten.
Daan maken de cijfers uit de een foto heeft? Want bij de volwassenen zie ik hele mooie foto's met een slecht cijfer.
_________________
Canon eos 7D, Canon EF 300 F4.0 L IS USM, 1.4 Extender, Feisol CT 3441, HBN Gimbal Head, schuiltent
Back to top
Reply with quote
 
Jaco Ottevanger


Gender: Male
Age: 32
Joined: 07 Apr 2006
Posts: 119
Location: Sliedrecht
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 09 Jul 2007, 20:11    Post subject:
Hij doet 't weer!
_________________
Canon Eos 20D + Sigma 50-500 F4.0-6.3 APO DG HSM
Sony dsc h1 +2.2x teleconverter

www.jacoottevanger.nl
Back to top
Reply with quote
 
john.bre


Gender: Male
Age: 59
Joined: 18 Jan 2006
Posts: 159
Location: oudenbosch
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 21 Jul 2007, 0:04    Post subject:
beste daan ik heb 2 foto,s ingestuurdt voor de wedstrijd van het vogelfestival 2007, maar mischien wel voor de laatste keer! en waarom omdat ik het sterke vermoeden heb,dat op de site van het vogelfestival het stemmen op de foto,s wordt gemanupileerd door op zichzelf zeer hoog te stemmen en anderen uit de top 5 te stemmen met extra lage cijfers en ook, niet een stem op zichzelf te geven maar vele hoge cijfers met verschillende ip adressen(computers) van zichzelf en vrienden en ik dus denk dat deze manier van stemmen niet werk en geen zin heeft! ook op de site van grasduinen werkte men op de zelfde manier en is men hier dan ook vanaf gestapt vanwege deze manupilatie,s. ik hoop dan ook dat een deskundige jurering achteraf wordt gedaan die er echt de beste 20 foto,s uitzoekt op de vogelfestivalsite. ik begrijp overigens niet waarom men het beoordelen niet heeft gedaan zoals vorig jaar op de birdpixsite,dit was mijn,s inziens wel op een eerlijke manier gegaan.
met vriendelijke groet, john breugelmans
_________________
canon camera,s en canon glaswerk
lenzen en ook de 1.4 en 2.0 covertor van canon.en nog wat tussenringen en statieven.
Back to top
Reply with quote
 
john.bre


Gender: Male
Age: 59
Joined: 18 Jan 2006
Posts: 159
Location: oudenbosch
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 21 Jul 2007, 0:09    Post subject:
o ja en ook vogelaars hierboven heeft hierover al een berichtje geschreven ik ben dus niet de enige (gelukkig) die dit is opgevallen.
groeten john.
_________________
canon camera,s en canon glaswerk
lenzen en ook de 1.4 en 2.0 covertor van canon.en nog wat tussenringen en statieven.
Back to top
Reply with quote
 
Benster


Gender: Male
Age: 46
Joined: 04 Sep 2005
Posts: 55
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 21 Jul 2007, 7:38    Post subject:
Heb net ook even gekeken, ik doe meestal niet mee met dit soort wedstrijden, waarbij jan en alleman zichzelf en anderen kan beoordelen, je hebt altijd te maken met vriendjes politiek.

In dit gaval lijkt het ook erg duidelijk dat men of elkaar bewust omhoog stemt (of omlaag) want in de top 5 (sorry dat ik het zeg) staat momenteel geen een foto die er zou moeten staan, en er staan zulke goede foto's op die nu buiten de top 20 vallen.

Enige oplossing is een team van experts de foto's laten bekijken en jureren.

Je kan het ook niet doen, maar dan sla je naar mijn idee een behoorlijke flater op het vogel festival. Crying or Very sad Embarassed

Groet,
Ben.
_________________
Ben Nagtegaal

http://www.pbase.com/tonbenrob

Nikon D200
Sigma 500mm f/4.5 DG EX APO HSM
Gitzo 1548 statief met Manfrotto 393 kop
Back to top
Reply with quote
 
EV


Gender: Male
Age: 53
Joined: 21 Sep 2005
Posts: 73
Location: Wateringen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 21 Jul 2007, 8:22    Post subject:
Ben het helemaal eens met de vorige heren. De foto's in de top 5 zijn daar zeker niet op z'n plaats!

Wat ik ook een minpuntje vind is dat de foto's wat aan de kleine kant worden getoond waardoor het beoordelen moeilijk is.

Uploaden lukte mij ook niet meteen maar dat kwam doordat ik popups uitgezet had waardoor dat juiste scherm werd genegeerd.

Gr. Erik
_________________
http://www.peernatuurfoto.nl/

Nikon D300, 70-200 mm Nikon, 400mm Nikon,
2x converter
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male

Joined: 01 Sep 2005
Posts: 806

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 21 Jul 2007, 9:33    Post subject: vogelvestival
hoi allemaal

ik zelf ben een paar jaar geleden ook naar het vestival geweest .alles leuk en aardig , maar de indruk die ik en mijn vrouw en een kennis hadden van het overigens fraai geheel . was dat het nog al jup achtig aan deed de Oostvaarders wordt verkocht als het natuur gebied van het moment ,echter het is voor al veel riet , brandnetels en wilgen , en daar van hebben we in het rivierengebied meer dan genoeg . en wat de fotowetstrijd beteft , als het waar is wat ik lees ,dan zou ik het voor gezien houden .dit heeft dan volgens mij niets meer te maken met fotografie ,maar alles met vriendjespolitiek , en daar zijn de birdt pixers volgens mij te goed voor ,of vergis ik mij ? . Rolling Eyes


leo
Back to top
Reply with quote
 
R. P. McMurphy


Gender: Male

Joined: 05 Mar 2005
Posts: 546

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 21 Jul 2007, 9:56    Post subject:
Vogelbescherming (en andere clubs) organiseren op deze manier nu eenmaal hun fotowedstrijden. En bij ELKE wedstrijd over fotografie vindt vriendjespolitiek plaats, zeker op amateurniveau (stel, je ziet een mooie foto van een maatje van je uit de vogelwerkgroep oid...). Ik had me ook ingeschreven voor deze wedstrijd en zelfs twee foto's geselecteerd, maar die heb ik niet geupload omdat het systeem zoals het nu wordt gebaseerd compleet ondoorzichtelijk is (niet verifieerbaar voor de buitenstaander). Het is doodsimpel om je eigen foto via omwegen tot grote hoogten te laten stijgen. Of is er een onafhankelijke jury die, los van het gestem, bepaalt welke foto's erdoor komen en welke niet?
Back to top
Reply with quote
 
Han Bouwmeester


Gender: Male
Age: 58
Joined: 11 Aug 2003
Posts: 886
Location: Hof van Twente
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 21 Jul 2007, 10:47    Post subject:
Heb het naar aanleiding van deze berichten ook even bekeken en inderdaad zeg. Er staan zelfs twee, laten we het tijdelijk album foto's, noemen van dezelfde persoon in de top vijf.
Alle wedstrijden die op deze manier gespeeld worden (konijnenberg, grasduinen maandfoto enz) worden op deze manier ten grave gedragen. Jammer dat Birdpix hier nu ook de dupe van is en noem het zelfs Birdpix onwaardig. Het systeem van vorig jaar was toch goed?
@Leo: Ik denk dat je toch niet helemaal goed naar het gebied gekeken hebt maar als je dat nog een keer wilt doen, doe het dan beslist niet in het weekend van het vogelfestival Cool
_________________
Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
Back to top
Reply with quote
 
Jaco Ottevanger


Gender: Male
Age: 32
Joined: 07 Apr 2006
Posts: 119
Location: Sliedrecht
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 21 Jul 2007, 11:00    Post subject:
Ik vond het systeem van vorig jaar idd ook stukken beter. Ik sta dan nu toevallig eerste in het jeugdalbum, maar dat zegt ook niks. Frauderen met de rating is gewoon te makkelijk.Ik zou zo een aantal vrienden in kunnen schakelen, die mij allemaal en 10 geven, en ik zou zelf een paar accounts aan kunnen maken en mezelf (anoniem) hoge cijfers geven.
Misschien volgend jaar weer op de manier van vorig jaar?? (dat is natuurlijk wel weer extra werk voor de mods... Think )

Misschien is het een idee om een klein poosje de tijd te nemen, als dat mogelijk is, om de categorie waar je niet in mee doet even van een cijfer te voorzien... Of... idd experts naar laten kijken, zoals hier al eerder is gezegd.

mvg
Jaco
_________________
Canon Eos 20D + Sigma 50-500 F4.0-6.3 APO DG HSM
Sony dsc h1 +2.2x teleconverter

www.jacoottevanger.nl
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van Kammen


Gender: Male
Age: 40
Joined: 07 Nov 2006
Posts: 802
Location: Noardbergum
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 21 Jul 2007, 14:04    Post subject:
En dan wil ik niet een ouwe zeur zijn,maar volgens mij voldoen die Merel en die Blauwborst in de top 5 absoluut niet aan het thema vogel en water.....of vergis ik me nu?
_________________
Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl

Nikon Camera en wat lensjes.
Back to top
Reply with quote
 
egon


Gender: Male

Joined: 22 Aug 2006
Posts: 85

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 21 Jul 2007, 14:45    Post subject:
Ik heb niet meegedaan omdat ik al zoiets verwachtte Crying or Very sad
Ben benieuwd hoe Vogelbescherming en Birdpix deze gênante vertoning gaan oplossen....
_________________
Nikonian; Gitzo
http://home.wanadoo.nl/egonkraak/foto/
Back to top
Reply with quote
 
Wim De Cock


Gender: Male
Age: 64
Joined: 25 Nov 2005
Posts: 104
Location: Roeselare (B)
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 21 Jul 2007, 14:53    Post subject:
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook dit ook eens te bekijken. Inderdaad gewoon belachelijk hoe bepaalde fotos daar in de kijker gesteld worden. Dit lijkt mij echter geen reden om ons (birdpix) hier zorgen over te maken. Gewoon niet mee doen zou ik zeggen.
Birdpix bewijst dagelijks hoeveel maal ze beter zijn, dus 'don't worry', zou ik als goeie raad willen geven.


Last edited by Wim De Cock on Sun 22 Jul 2007, 19:59; edited 2 times in total
Back to top
Reply with quote
 
Andrew George


Gender: Male

Joined: 12 Feb 2006
Posts: 266
Location: Eindhoven
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 21 Jul 2007, 18:11    Post subject:
Ja inderdaad, zo'n systeem wordt helaas bijna overal gebruikt en werkt in mijn ogen dus niet. Ik ben een voorstander van anoniem posten of jury beoordelingen.

Alhoewel anoniem posten nog niet uitsluit van "vriendjespolitiek".
_________________
Natural Inspiration

http://www.agfoto.nl
Back to top
Reply with quote
 
vogelaars


Gender: Male
Age: 62
Joined: 12 Aug 2006
Posts: 27
Location: Kilder (Montferland)
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 21 Jul 2007, 18:50    Post subject:
De foto's die je daar ook instuurt nemen ook erg met kwaliteit af! En mensen geven extra lage cijfers als iemand foto in de top 5 staat.
_________________
Canon eos 7D, Canon EF 300 F4.0 L IS USM, 1.4 Extender, Feisol CT 3441, HBN Gimbal Head, schuiltent
Back to top
Reply with quote
 
john.bre


Gender: Male
Age: 59
Joined: 18 Jan 2006
Posts: 159
Location: oudenbosch
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 22 Jul 2007, 19:52    Post subject:
iedereen bedankt voor de reactie om mijn bericht,en ik ben blij dat ik niet de enige ben die ziet dat het zo niet klop en dat het beter kan .
groeten john
_________________
canon camera,s en canon glaswerk
lenzen en ook de 1.4 en 2.0 covertor van canon.en nog wat tussenringen en statieven.
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 22 Jul 2007, 20:50    Post subject:
We hebben besloten dat een jury de foto's gaat beoordelen en dat de ratings niet meetellen.
Uiteindelijk zal het publiek van het vogelfestival de uiteindelijke winnaars bepalen.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum