Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Accu voor in 350D grip,moeten dezelfde zijn?Merk belangrijk?

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 13 Jun 2007, 13:07    Post subject: Accu voor in 350D grip,moeten dezelfde zijn?Merk belangrijk?
Hallo allemaal,
Ik heb al eerder een vraag gesteld over een canon grip en heb inmiddels deze besteld, dus de canon BG E3 grip. Nu ben ik echter aan het kijken voor een accu omdat ik naast de accu die ik al had en in de camera zat ik er nog eentje nodig heb om samen in de grip te stoppen. Degene die ik al heb is de algemene 7.4V 720mAh(Li-ion) accu genaamd NB-2LH. Omdat deze nieuw het goedkoopst voor rond de 50 euro te vinden is en andere merk-accu's die ook compatible zijn met 350D soms maar voor een tientje en dan ook nog mAh hebben zoals 1200mAh of zelfs 2500mAh. Ik snap zelf niet veel van die mAh, maar begreep dat hoe hoger hoe langer hij meegaat.

Dus concluderend is mijn vraag, kunnen een canon accu en een andere accu samen goed in een grip, of is het verschil in capaciteit erg slecht voor de algemene capaciteit? En daarnaast of het uberhaupt slim is om zo'n ander merk accu te kopen en van welke mAh?

Heel erg bedankt alvast, vind het lastig om zelf uit te vinden.

Groeten Jolle
Back to top
Reply with quote

Aad Verkuijl

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 13 Jun 2007, 13:49    Post subject:
Hier zijn eerder al vragen over gesteld op dit forum.
De grips werken maar met 1 accu tegelijk, dwz dat ze eerst 1 accu leegmaken om vervolgens over te schakelen naar de volgende.
Je kunt dus 2 verschillende accu's gebruiken. Ook het merk is niet van belang. Ik vind trouwens een 720 mAh wel erg weinig.
Waarom bestel je niet 2x 1700 oid. Heb ze binnen 3 dagen in huis, voor 1 tientje per stuk.

Gr. Aad Verkuijl

jolle

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 13 Jun 2007, 14:14    Post subject:
Ah, dat wist ik niet dat de 2 accu's na elkaar werken. Ik dacht beide tegelijk maar minder snel. Mooi dan ga ik inderdaad een nieuwe bestellen van een goedkoper merk. Bedankt!
Groet jolle
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum