Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Paar vragen over battery grip voor canon 350D

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 12 Jun 2007, 12:39    Post subject: Paar vragen over battery grip voor canon 350D
Ik zit te denken om een battery grip + 2 van die accubatterijen te kopen voor mn canon 350D. Dit voornamelijk omdat ik veel zal gaan reizen met mn camera en wil dat deze veel langer meegaat. Mijn vraag is nu of deze grip te bevestigen is op een statief, want kan geen foto's van de onderkant van zo'n grip vinden. Daarnaast wat is precies het verschil tussen canon's eigen merk grip en die van andere merken? Is het de prijs waard?
ALvast bedankt voor de reactie!

Jolle

PS: heb de mogelijkheid om via ebay een nieuwe grip + 2 nieuwe accus, beide van canon te kopen in het buitenland voor ongeveer de helft van nieuwprijs in nederland
Back to top
Reply with quote

eric vd eijk

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 12 Jun 2007, 13:43    Post subject: Re: Paar vragen over battery grip voor canon 350D
jolle wrote:
Ik zit te denken om een battery grip + 2 van die accubatterijen te kopen voor mn canon 350D. Dit voornamelijk omdat ik veel zal gaan reizen met mn camera en wil dat deze veel langer meegaat. Mijn vraag is nu of deze grip te bevestigen is op een statief, want kan geen foto's van de onderkant van zo'n grip vinden. Daarnaast wat is precies het verschil tussen canon's eigen merk grip en die van andere merken? Is het de prijs waard?
ALvast bedankt voor de reactie!

Jolle

PS: heb de mogelijkheid om via ebay een nieuwe grip + 2 nieuwe accus, beide van canon te kopen in het buitenland voor ongeveer de helft van nieuwprijs in nederland

De orginele van Canon is een prima grip, en is natuurlijk te bevestigen op een statief, Er kunnen zelfs accu/batt van een ander merk in.
Voor lange tochten is het zeker een aanrader. Ik heb er 2 jaar plezier van gehad. Ik heb nu de Canon 30D , ook nu heb ik een grip aangeschaft.
Ik heb geen ervaringen met andere merken

Eric

Arjen Drost

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 12 Jun 2007, 21:02    Post subject:
Even een vraagje over die batterijen van een ander merk. Kan het ook dat je er 1 canon batterij in hebt, en 1 andere, of levert dat problemen op?

Groeten, Arjen
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote

eric vd eijk

PostPosted: Tue 12 Jun 2007, 21:39    Post subject:
Arjen Drost wrote:
Even een vraagje over die batterijen van een ander merk. Kan het ook dat je er 1 canon batterij in hebt, en 1 andere, of levert dat problemen op?

Groeten, Arjen

Nee hoor dat werkt prima samen, ik heb nu een grip voor de Canon 30D met ook 1 van Canon (de orginele die bij de body zit), en 1 van een ander merk die dan ook nog een stuk goedkoper is. Neem dan wel 1 die behoorlijk vermogen kan leveren, bij 1300 mAh. Deze accu is dan ook op te laden met de accu oplader van Canon.
En bij me vorige Camera de Canon 350D werkte het ook prima, en ook gewoon de oplader gebruiken die word meegeleverd met de body.

groet,

Eric

Arjen Drost

PostPosted: Tue 12 Jun 2007, 22:00    Post subject:
Back to top
Reply with quote

Rudi Debruyne

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 12 Jun 2007, 23:30    Post subject:
Zo'n grip is echt "de max" - Ik heb (en ik fotografeer veel!) nog nooit na één dag met lege batterij gestaan en dat is zalig!

Ik gebruik hem nu op mijn D30 maar kocht hem bij mij D20.

Toen ik een 350 had heb ik er ook een gehad. Een voordeel met deze kleinere camera is dat ie veel beter in de hand gaat liggen.

groet, Rudi
Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Back to top
Reply with quote

Aad Verkuijl

PostPosted: Tue 12 Jun 2007, 23:43    Post subject:
Heb gehoord dat de oude canon grips wel eens kuren vertoonde.
Schijn nu opgelost te zijn. Ook de Delta grips schijnen wel eens mankementen te vertonen.
Ik zou lekker een Canon aanschaffen.

Gr. Aad Verkuijl

jolle

PostPosted: Wed 13 Jun 2007, 7:09    Post subject:
Ah bedankt voor alle reacties! Ik denk dat ik gewoon inderdaad voor de canon grip ga. Naast de voordelen die je dan hebt dat hij veel langer meegaat voor de batterij op is, lijkt het me inderdaad ook super handig omdat de camera dan beter in de hand ligt!

Groet Jolle
Back to top
Reply with quote

peatty

PostPosted: Wed 13 Jun 2007, 10:28    Post subject:
Ik heb een Ansmann Powergrip voor mijn 350d gekocht waar ik erg tevreden over ben. Dat is zelf een batterij van 3600 mAh (in de vorm van een grip) en geen grip waar afzonderlijke batterijen in moeten. Ik fotografeer elk weekeinde flink en moet om de 1,5-2 maanden de stekker in het stopkontakt steken. Ook stabiliseert de powergrip het toestel goed. De prijs ligt lager dan een canongrip plus batterijen.
Back to top
Reply with quote

eric vd eijk

PostPosted: Wed 13 Jun 2007, 10:46    Post subject:
jolle je kan eventueel bij de grip van Canon ook gewone batt gebruiken, dit gaat via een extra module. Dus ik zou gaan voor de Canon.
En die extra module krijg je er gewoon bij.

iedergeval veel succes met je keuze.

groetjes,

Eric

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum