Posted: Wed 20 Jun 2007, 17:08 Post subject: Nieuwe lens rond de 70-200 tot 50-500mm
Hallo,
Ik ben mezelf nu al een maand aan het verdiepen in verschillende tele zoom lenzen. Ik wil deze veel gaan gebruiken (standaard op mn camera hebben) waarbij ik niet alleen op het lichtst van de dag kan fotograferen. Ik zal er ook een driekwart jaar mee gaan reizen, waarbij een prime volgens mij daarom al veel te zwaar is. Zelf heb ik in mijn hoofd:
70-200 2.8 sigma >> goed lichtgevoelig, redelijk goedkoop, te combineren met tc 2x is 140-400 (weet niet hoe goed dit werkt).
100-300 f4 sigma >> iets mooier bereik, mogelijk te combineren met 1.4 tc. Prijs gevonden die ongeveer hetzelfde is als die hierboven.
50-500 sigma >> erg mooi bereik, goede reviews, maar groot, zwaar en niet erg lichtgevoelig
100-400 canon 2e hands (max 1100euro) >> weet ik niet zoveel van, maar een 70-200 2.8 sigma + 2x tc heeft zelfde bereik en even lichtgevoelig
prime 300mm ?? Denk dat deze te zwaar zijn.
IK vind het erg lastig om tot een keuze te komen. Ik houd erg van vogelfotografie, maar dat zal niet een van mn belangrijkste foto onderwerpen zijn. Ik gebruik hem algemeen, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, mensen, architectuur, natuur, vogels, etc... Met een kleiner bereik als 70-200 zonder tc moet ik toch een aantal van deze dingen opgeven waardoor ik geneigt ben er dan een tc bij te kopen.
Dus, graag jullie advies wederom
Alvast bedankt!
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Wed 20 Jun 2007, 19:57 Post subject:
volgens mij is vogels fotograferen wel een aparte lens waard. Anders kun je het net zo goed laten.'
Wat denk je van het gewicht? ga je een statief meenemen?
voor tips over reizen en wat mee te nemen is er 1 persoon hier bij uitstek geschikt: bokje.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum