Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking


Combinatie digitale spiegelreflex en spiegel-reflexadapter

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Ricardo


Gender: Male
Age: 52
Joined: 27 Oct 2003
Posts: 17

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 27 Oct 2003, 13:18    Post subject: Combinatie digitale spiegelreflex en spiegel-reflexadapter
Hallo,

Momenteel fotografeer ik met een antieke canon AE-1 met een spiegelreflex-adapter van Kowa op een TSN-823.
Ook ik wil graag overstappen naar digitaal, maar ik ben tot nu toe weinig info tegengekomen over het gebruik van een digitale spiegelreflex (bijv. Canon D10 of 300d), in combinatie met een originele spiegelreflex-adapter.

Heeft iemand hier al ervaring mee of weet iemand testverslagen van een dergelijke combinatie ?

Ricardo
Back to top
Reply with quote
 
Digibird




Joined: 10 Aug 2003
Posts: 415

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 10 Nov 2003, 22:49    Post subject:
Hoi,

Een wat verlate reaktie omdat ik gisterochtend uit het buitenland ben teruggekomen. Ik gebruik een digi SLR waarmee ik ook kan digiscopen. Doe ik sinds 2,5 jaar en dat bevalt me prima. Mijn keus voor SLR is oa. omdat ik dan ook gebruik kan blijven maken van mijn conventionele (tele)lenzen.

Ik heb sinds afgelopen zomer de 10D en er zijn helaas geen commerciele adapters te verkrijgen. Canon zei me destijds dat het allemaal niet kon etc. Toen ik ze de resultaten later toonde zeiden ze dat het mooi was, maar dat het niet door hun ondersteund werd. Maakt mij eerlijk gezegd niet uit, het werkt immers. Laughing

Een bankwerker die ik ken heeft voor mij op maat een aluminium-adapter gemaakt die ik over het oculair van mijn Swarovski AT HD80 kan schuiven. De adapter kan op een standaard-lens worden geschroefd (50 mm) en daarmee heb ik geen last van vignettering.
Omdat het maatwerk is voor elke scoop is mijn ontwerp helaas niet geschikt voor algemeen gebruik, maat het concept is denk ik wel duidelijk. Het meest simpele is denk ik het gebruik van een kartonnen rolletje die je over het oculair schuift en waarin je de camera drukt tot op het oculair. Niet het meest stabiel denk ik, maar dan kun je alvast aan de gang.

Suc6 ermee en vriendelijke groet,
Phil Koken, www.digibird.nl
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum