Posted: Mon 16 Jul 2007, 5:48 Post subject: Hangende vijver, of: zot zijn doet geen pijn!
Hoi,
zot zijn doet geen pijn en daarom besloot ik in m'n tuin eens iets geks te proberen. Ik ben behoorlijk onder de indruk van de foto's van Bence Maté en was al langer van plan zijn concept van drinkwaterhutjes eens om te zetten in de praktijk. Ik heb ondertussen toestemming om dat te gaan aanleggen in een privé-bos grenzend aan de Kalmthoutse Heide.
Maar omdat ik het gevoel had dat er nog veel moois te rapen lag in eigen tuin, heb ik daar de voorbije dagen een enigszins aangepast idee uitgewerkt: een drinkplaats annex voederplaats voor deze zomer en komende winter. Vanuit m'n garage kan ik zonder enige verstoring fotograferen, maar het probleem was dat ik nog geen vijver had. Een gewone vijver is geen optie omdat we net een klein kindje hebben gekregen en die zou er kunnen insukkelen. Bovendien zou ik dan standaard foto's krijgen met een standpunt van bovenuit. Daarom een vijver op ooghoogte gebouwd. Prentjes in m'n PA. Het ding staat er nu 2 dagen en trekt al behoorlijk wat vogels aan, ik post binnenkort de eerste resultaten!
Gender: Male Age: 61 Joined: 02 Jan 2006 Posts: 376 Location: De Meern
Posted: Mon 16 Jul 2007, 7:52 Post subject: fantasie is grensloos
Je moet het maar bedenken Glenn . Een beetje maaien en onkruid wieden zal het geheel beter benaderbaar maken
Als het lukt ben ik straks ook van de partij _________________ Olympus E5 en E510 Digitaal met Zuiko 14-45, 50-200, ED300 f2.8 en de 35mm makro.
De Sigma 150 mm macrolens, 1.4 en 2.0 converter, Velpon Sjerpa Pro 730 met GMB kop driepoot met schommelkop en manfrotto monopoot. O ja....ook nog een schuiltentje..
Eerste resultaten (voorlopig nog geen drinkende vogels hoewel ze het al wel gebruiken) op www.pbase.com/glennv/ Een Nikon 200-400mm zou nu wel heel erg welkom zijn. Gisteren zat er weer een gaai op die ik simpelweg niet in beeld kreeg...
Age: 47 Joined: 18 Aug 2005 Posts: 651 Location: Valkenswaard
Posted: Mon 16 Jul 2007, 10:21 Post subject:
Strak plan Glenn, mooi dat je een tuin hebt die je de ruimte voor dit soort experimenten biedt. Succes en we zien ongetwijfeld binnenkort wel weer enkele mooie platen langskomen. Als het een weekje warm is komen ze vanzelf badderen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum