Gender: Male Age: 68 Joined: 04 Jun 2006 Posts: 242 Location: schijndel
Posted: Sun 22 Jul 2007, 16:59 Post subject: Welke compacte verrekijker?
Ik ben op zoek naar een compact verrekijkertje. Een 8x25 of 10x25 zou prima zijn. Nu is mijn probleem dat ik door een Zeiss en een Leica gekeken heb, en de rest valt dan zwaar tegen. De Zeiss en Leica kosten tussen €400 en €500, dat valt dus echt buiten het budget. Ik wil maximaal €250 uitgeven, maar alles wat ik tot nu toe bekeken heb is nauwelijks beter dan mijn oude kijkertje ( kostte €20 ).
Mijn vraag is dus:
Wat adviseren jullie mij, en weet iemand misschien een site waar ik revieuws van verrekijkers kan vinden?
Alvast bedankt
Groeten
Ad _________________ NIKON
Posted: Sun 22 Jul 2007, 18:09 Post subject:
@ Aad:
Ja, ik heb op marktplaats gekeken, maar daar vindt ik nooit Leica of Zeiss van het type dat ik zoek. ik moet dus een alternatief zoeken, maar weet niet wat.
Posted: Sun 22 Jul 2007, 19:35 Post subject:
Heb je al eens bij de vogelbescherming gekeken?
Die hebben een vrij uitgebreid assortiment.
In de winkel in Zeist kan je alles uitgebreid testen en volgens mij hebben ze ook wel een pdf met prijzen online staan.
Groet, Erik
Gender: Male Age: 65 Joined: 25 Nov 2005 Posts: 104 Location: Roeselare (B)
Posted: Sun 22 Jul 2007, 19:56 Post subject:
www.deputter.be
Een speciaalzaak in verrekijkers die alle goeie merken op voorraad heeft. Is wel in België, nl in Brugge.
Je moet zeker eens deze site bezoeken, je vindt er hoedanook een compleet overzicht dat je op ideeën kan brengen.
Mijn tip: volg dagelijks Marktplaats en heb geduld
Ik volg het aanbod van verrekijkers en telescopen op marktplaats al langere tijd met grote regelmaat en heb alle topmerken en typen al voorbij zien komen, ook in de compact-klasse.
Het kan enkele weken duren maar dan kan het ook zomaar gebeuren dat er in een week tijd zomaar meerdere leica's, zeiss of swarovski's worden aangeboden. Momenteel is het wat rustig op marktplaats maar na de vakantie's neemt het aanbod weer toe.
Echt een kwestie van tijd en geduld.
Overigens wordt van de 3 topmerken het bij vogelaars populaire Leica het meest aangeboden. Nog niet zo lang geleden heeft er nog een 10 x 25 te koop gestaan op M.plaats.
Tip: er liggen voor deze kijkers altijd wel liefhebbers op de loer dus ga geen onzin-bedragen bieden. Je moet toch minimaal denken aan een bedrag tussen de 150 en 250 euro.
Via Google ben ik ooit een duitse compact-kijker test tegengekomen waar met name Leica heel goed scoorde.
Kijk ook eens op www.birdforum.net en ga daar naar equipment revieuws en kijk daar ook eens op het forum bij equipment/binoculars.
Succes !
Gender: Male Age: 77 Joined: 29 Nov 2005 Posts: 28 Location: raamsdonksveer
Posted: Mon 23 Jul 2007, 10:16 Post subject: verrekijker
Ad,
Ik zie dat je in Schijndel woont.
Dan adviseer ik je om langs foto Rooijmans in Budel te gaan.
Hebben een enorm assortiment en ook diverse aanbiedingen
in top kijkers.
Daar slaag je beslist.
gr.Juul _________________ swarovski habicht at 80 ocul:32w en 20-60
Posted: Mon 23 Jul 2007, 15:58 Post subject:
Bedankt allemaal voor de input. De gouden tip kwam van Juul. Ik ben naar Rooijmans in Budel geweest, en heb een Steiner gekocht.
Deze winkel is echt een aanrader. Ze hebben alles, van een kijkertje van een paar tientjes tot gigantische kijkers van een paar duizend euro. bovendien weet het personeel waar ze over praten, en zijn de prijzen concurerend.
groeten
Ad
( topic kan op slot, wat mij betreft ) _________________ NIKON
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum