Posted: Wed 05 Sep 2007, 20:50 Post subject: Pentax K100D
Over reisverzekering gesproken...mijn man heeft gisteren een auto-ongeval in IJsland gehad. Gelukkig alleen flinke blikschade, Helaas is mijn camera (Pentax istD) ook gesneuveld. Hoe het met m'n lens gaat, weet ik nog niet. Gelukkig had hij de telelens niet bij. Nu dekt onze reisverzekering waarschijnlijk wel deze schade en zal ik op zoek kunnen naar een nieuwe. Maar dan moet ik op zoek naar een nieuwe body, één waar in ieder geval mijn Pentax telelens op past.
Wie heeft er ervaring met de Pentax K100D?
Gender: Male Age: 61 Joined: 21 Oct 2005 Posts: 21 Location: Egmond
Posted: Thu 06 Sep 2007, 14:26 Post subject:
Hallo. Ik kan niet in je budget kijken maar waarom niet kijken naar de K10. Zelf overgestapt van isds naar k10 maar bevalt zeer goed. Uitgebriede mogelijkheden en vooral water en stofdicht wat bij natuurfotografie een voordeel.
gr fvdb _________________ pentax voorheen nu nikon body's met bijbehorende lenzen. Statief manfrotto swinghead en RNB-2 balhoofd. Verder schuiltentje
Gender: Male Age: 44 Joined: 03 Mar 2006 Posts: 34 Location: Steenwijk
Posted: Thu 06 Sep 2007, 14:40 Post subject:
Ik heb een paar keer met de Pentax K100 gewerkt. Het is een fijn toestel met stabilisator. Helaas heeft deze maar 6 mp. Maar als het budget vrij krap is, is dit een goede keus. Prima beeldkwaliteit voor een 6 megapixel camera en weer een makkelijk menu. Zelf gebruikte ik ook een ist DL maar qua beeldkwaliteit is de K100 toch weer een stuk beter. Zelf heb ik nu zijn grote broer de K10. Deze bevalt me prima. De mogelijkheden zijn eindeloos.
Groeten Martin (enne overstappen op canon of nikon, waarom? een dure camera aanschaffen zonder beeldstabilisator ) _________________ Nikon D7000, Sigma 150-600 C
Pentax K5, Sigma 105 enz
@peter wijn: Ik snap dat overstap gedoe ook eerlijk gezegt niet Waarom wel?
@M. ten WoldeWaar. Wat zou het probleem zijn van een 6MP camera? iedereen is maar aan de MP race terwijl dit echt niet nodig is. Ik heb van de K100D foto's op 50 x 75cm afdrukken aan de wand hangen die er perfect uitzien!
Tenzij je alleen voor posterformaat wilt gaan met je afdrukken dan moet je er niet aan beginnen.
@Isabelle, Ik zou zelf niet gaan voor de K100D maar voor zijn opvolger de K100D Super. Heeft wat aardigheidjes van de K10D mee gekregen en voor dezelfde prijs als de K100D over de toonbank gaat
Bdeankt alvast voor de tips. Ik fotografeer al heel mijn fotograferend leven met Pentax en dat bevalt goed. Ik zal zeker de K100Dsuper eens opzoeken. _________________ Pentax istD Pentax lens 80-320
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum