RJS Images wrote: |
Hallo Hendrik,
als je zo'n kwaliteitslens koopt, mag je niet bezuinigen op je statief. Je koopt zo'n lens niet voor een mager plaatje lijkt me. In mijn ogen is het beste statief een Gitzo G1548, is belastbaar tot 15kg en kost ca.€ 600,00, een goed alternatief is zijn lichtere broertje de G1348, belastbaar tot 12kg en die kost ca.€475,00. Als kop is een Manfrotto 503HDV goed bruikbaar, zowel geschikt voor vogels in de vlucht als gewone opnamen, kost ca.€ 289,00. Wens je veel succes bij je beslissing. Wat ook helpt is werken met een electronische draadontspanner, kost voor de 350D ca.€ 20,00. Ook werken met een opgeklapte spiegel geeft al verbetering, weet alleen niet of de 350D dit heeft, moet je eens kijken bij je persoonlijke instellingen. Groet Rob |
Hendrik wrote: |
Weet je trouwens of zo'n wimberleyhead wat spelingsvrij is? Lijkt me veel bewegingsvrijheid te geven. Vliegende vogels met de 501 gaat maar die wimberley lijkt me daar beter voor. Als ik het goed heb draait de WH-200 van zichzelf (kun je die trouwens vertikaal ook vastzetten?) en heb je voor de SK-100 nog een balhoofd nodig? |
Quote: |
Foto's maak ik vooral aan de kust en daar staat nog wel eens wat wind. Spiegelopklappen en met AB werken doe ik al. Weet je trouwens of zo'n wimberleyhead wat spelingsvrij is? Lijkt me veel bewegingsvrijheid te geven. Vliegende vogels met de 501 gaat maar die wimberley lijkt me daar beter voor. Als ik het goed heb draait de WH-200 van zichzelf (kun je die trouwens vertikaal ook vastzetten?) en heb je voor de SK-100 nog een balhoofd nodig?
|