Posted: Fri 07 Sep 2007, 1:39 Post subject: statieven
hallo
Ik heb onlangs een telelens aangeschaft , een zwaargewicht van ruim 3 kg. Met de camera erbij wordt het zo'n 3,6 kg.
Wie weet welk statief type of merk daar geschikt voor is? Het gaat straks allemaal mee in het vliegtuig , maar ik vrees dat ik ook een zwaar statief moet hebben of is dat niet zondermeer zo.
Graag een tip! En vast bedankt
Gender: Male Age: 70 Joined: 13 Nov 2006 Posts: 60 Location: Heemstede
Posted: Fri 07 Sep 2007, 8:03 Post subject:
Ga eens langs een goede fotozaak (konijnenberg of cameraland of .. zie internet). Neem je camera en lens mee en ga het daar uitproberen. Er zijn vele soorten en maten en vooral prijzen. Mijn voorkeur gitzo GT3540l met manfrotto 393 heavy lens support. Veel geld maar dat is de keuze die je maakt. Ga ook eens zoeken op het forum op statief, er is op BP al zoveel overstatieven geschreven.
Succes,
Pieter _________________ Nikon D850
Nikkor 80-400
Teleconverter TC-14E III
Probeer een nieuwe catalogus van Gitzo te pakken te krijgen. Hierin staat interessante informatie over het gebruik van statieven. Het totaal gewicht van lens/camera/statiefkop is een gegeven. De lengte van de outfit heeft ook invloed op de stabiliteit (trillingen). Dus als het een lange lens is dan moet er ook voor een zwaarder statief gekozen worden althans volgens Gitzo. _________________ Nikon F100; Nikon D70s: NikonAF-S 70-300 mm/4.5-5.6 G IF VR; Sigma 17-70 mm 2.8-4.5 DC Macro, Nikon AF-S 28-70 mm 2.8 D; Nikon AF 85 mm 1.8 D, Gitzo1348mk2, Wimberley-head; Manfrotta 560B monopod
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum