Posted: Sat 22 Jan 2005, 17:45 Post subject: Arie Ouwerkerk en Rico Otten winnaars van fotocompetitie
Na twee weken van inzendingen van foto's voor de competitie en nog een week van raten, is de uitslag bekend.
We zijn tevreden over het verloop van de competitie. Meer dan dan 100 foto's zijn ingezonden, vaak erg goede foto's, er zijn behoorlijk wat nieuwe (blijvende) gebruikers en de competitie leefde enorm gezien de geweldige hoeveelheid commentaren en discussies op het forum.
Iedereen bedankt voor zijn/haar bijdrage, waardoor het een levendige competitie is geworden.
Uitslag DSLR categorie:
1. Arie Ouwerkerk met de Roodborsttapuiten
2. Ran Schols met de Gierzwaluw
3. Jelger Herder met de Wilde Zwaan
Uitslag Categorie digiscoping:
1. Rico Otten met de Heggenmus
2. Rein Hofman met de Kleine Zwanen
3. Richard Houtman met de Pestvogel
Met name in de DSLR categorie is het enorm spannend geweest. Eigenlijk jammer dat het voor niemand te volgen was. Elke dag ging er wel een andere foto aan kop, maar al snel werd duidelijk dat het tussen Arie Ouwerkerk, Ran Schols en Jelger Herder ging. Slechts met een verschil van enkele hondersten zijn zij de prijswinnaars geworden.
In de categorie digiscoping was het iets minder spannend, maar de gedoodverfde winnaar: Rico, is een terechte (overigens zou je kunnen zeggen dat Rico overall winnaar is, want hij heeft de hoogste rating behaald, maar wellicht speelt de categorie een rol). Rein is blij dat hij op de valreep van het jaar een digiscoop-combinatie heeft aangeschaft: hij valt meteen in de prijzen. Nieuwkomer Richard Houtman is derde geworden.
Omdat in de regels staat dat er per inzender slechts 1 prijs gewonnen kan worden, moest Rico kiezen, want logischerwijs heeft hij de KOWA competitie gewonnen. In de KOWA competitie is Garry tweede geworden.
De verdeling van de prijzen:
Camouflagetent “Bird watching”, ter beschikking gesteld door P&M Fotoservice uit Driebergen: Arie Ouwerkerk
Bresser 8x42 Verrekijker ter beschikking gesteld door Foto Rooijmans uit Budel: Ran Schols
Boek “Vlerkenstreken” en een abonnement op “Het Vogeljaar”, ter beschikking gesteld door Het Vogeljaar : Jelger Herder
Bresser 8x42 Verrekijker ter beschikking gesteld door Foto Rooijmans uit Budel: Rein Hofman
CF Card van 512 mb, ter beschikking gesteld door jijbent.nl : Richard Houtman
Boek “Vlerkenstreken” en een abonnement op “Het Vogeljaar”, ter beschikking gesteld door Het Vogeljaar : Marcel van der Tol
KOWA 32x groothoek-oculair, ter beschikking gesteld door Benel: Rico Otten
KOWA adapter ter beschikking gesteld door Benel: Garry Bakker
Tot slot zouden we 3 exemplaren van 'Vlerkenstreken', ter beschikking gesteld door verloten onder alle inzenders voor de competitie. Dit zijn geworden:
1. Gerrit Jan Klop
2. Paul Cools
3. Chris van Rijswijk
Alle winnaars van harte gefeliciteerd en veel plezier met de gewonnen prijzen.
Wil je de exacte uitslag weten, en bijv. ook je eigen plek, ga dan naar het competitiealbum, en kies onderaan als sorteermogelijkheid: rating - aflopend. De foto's worden dan automatisch zo gerangschikt dat de hoogste rating bovenaan staat.
Ben je benieuwd naar hoe de winnende foto's er in het echt uitzien? In het jaarboek worden de eerste drie van de DSLR categorie geplaatst en de eerste twee uit de digiscoping categorie. Binnenkort volgt meer informatie over het jaarboek.
Gender: Male Age: 59 Joined: 11 Aug 2003 Posts: 886 Location: Hof van Twente
Posted: Sat 22 Jan 2005, 19:37 Post subject:
Winnaars, van harte met het behaalde resultaat!
Zeer terrechte uitslag en ik ben zelf ook best trots om als nieuwkomer in de top 30 te zitten! Zie elke dag weer uit naar nieuwe foto's.
Gender: Male Age: 38 Joined: 03 Nov 2004 Posts: 75 Location: Ugchelen
Posted: Sat 22 Jan 2005, 19:44 Post subject:
van harte gefeliciteerd
ik had stiekem ook al wel een beetje verwacht dat de beide heren zouden winnen
ook ik ben zeer trots op mijn 34ste plek met mijn 4 maanden ervaring tegen al die dslr _________________ Canon 30d
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl
Gender: Male Age: 78 Joined: 20 Oct 2004 Posts: 257 Location: Dordrecht
Posted: Sun 23 Jan 2005, 14:44 Post subject:
arie en rico: van harte gelukgewenst met jullie overwinning; wat goed is komt altijd bovendrijven!
rico's heggenmus was inmiddels al een klassieker,dus : geen verrassing.
wat betreft arie's robotaps was ik toch een beetje verbaasd; als je de geleverde commentaren erbij pakt, zou ik niet voorspeld hebben dat deze zou gaan winnen; persoonlijk had ik ook meer ingezet op de drietenen van arie. maar daarom niet minder verdiend! heb toch weer wat kunnen leren van het democratische spel dat rating heet. had persoonlijk toch een andere volgorde ingeschat;zo zie je maar weer dat iedereen op z'n eigen manier naar foto's kijkt. nogmaals :beiden proficiat!! (en daan bedankt voor z'n vele werk). _________________ Nikon D500 ( 2 X ), Nikon D810, Nikon 500 mm PF, diverse Nikon lenzen.
Gender: Male Age: 87 Joined: 09 Jan 2005 Posts: 174 Location: OOSTENDE BELGIE
Posted: Tue 25 Jan 2005, 19:54 Post subject:
Hartelijk proficiat aan al de verschillende winnaars.
Hun juweeltjes van foto's werden dan ook verdiend bekroond
Hopelijk krijgen we dit jaar nog meer van dit alles te zien
Ikzelf ben ook zeer tevreden met mijn elfde plaats tussen al deze
"Hollandse meesters"
Tot genoegen! _________________ Canon EOS D60 - 300D - 40D- 1-D Mark IV
Canon Lenzen: EF70-200mm USM f2.8 IS II, EF 500mm USM f4 IS, EF 800mm f5.6 IS USM en extenders : TC1.4 III en TC2 III
Canon EF100mm f2.8 USM Macro
Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Wed 26 Jan 2005, 18:38 Post subject:
Een tijdje 'uit de lucht' geweest. Kreeg ik zaterdag een telefoontje van Daan met de mededeling dat ik gewonnen had, leuke verrassing! Zelf had ik iets meer verwacht van de vliegende 3-teentjes, maar zo zie je maar dat ieder een eigen smaak heeft.
Graag wil ik iedereen bedanken voor de ratings en commentaren.
Verder wil ik mijn complimenten maken aan het Birdpix-team, die veel van hun vrije tijd in de site steken en er een groot succes van hebben gemaakt.
Ik zal proberen de schuiltent goed te gaan gebruiken en de resultaten zullen hopelijk t.z.t. te zien zijn op Birdpix!
Groeten,
Arie Ouwerkerk
p.s. En natuurlijk mijn felicitaties aan de overige winnaars. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Age: 42 Joined: 28 Aug 2003 Posts: 46 Location: Zwijndrecht
Posted: Wed 26 Jan 2005, 19:36 Post subject:
Ik sluit me bij allen hier tp aan. Van harte Rico en Arie! _________________ Fotografeer nog analoog. En vrijwel nooit vogels, de enige uitzonderingen daarop zijn Bass Rock, een Morinelletje bij Hargen en een Huisgors in Marokko (op de plek waar gefilmd is voor de Gladiator). Ik schrijf echter en dat maakt alles goed.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum