Age: 67 Joined: 01 Jan 2004 Posts: 462 Location: Amsterdam
Posted: Wed 31 Oct 2007, 8:14 Post subject:
Rudi Debruyne, zie http://www.pbase.com/bielik/image/87342068, werkt veel met de 500 op monopod, zijn bekende zeearendvluchtfoto heeft hij o.a. ermee gemaakt. Hij gebruikt daarbij de Manfrotto schommelkop, modelnr. 393, en dat werkt erg goed aangezien je dan meer kanten op kunt draaien dan met de monopod solo. Heb deze kop net gisteren bij mijn groothandel gehaald voor c. 200 Euri.
Gender: Male Age: 59 Joined: 11 Aug 2003 Posts: 886 Location: Hof van Twente
Posted: Wed 31 Oct 2007, 12:53 Post subject:
Lekkere groothandel Martijn want je hebt er flink voor betaald
Ik kan uit eigen ervaring bevestigen dat deze kop inderdaad erg fijn werkt op een eenpoot. _________________ Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
Age: 49 Joined: 04 Aug 2003 Posts: 1763 Location: Vleuten
Posted: Wed 31 Oct 2007, 22:24 Post subject:
Inderdaad is 200 euro behoorlijk duur voor deze kop maar dat terzijde.
Mij werd door een verkoper van Kamera Express aangeraden een nogal gammel uitziend balhoofdje met snelkoppelingsplaat te monteren op mijn monopod. Gelukkig heb ik dat advies niet opgevolgd maar eerst de schommelkop uitgeprobeerd die ik op mijn driepoot gebruik, dat werkte namelijk fantastisch.
Enige probleem is dat ik vaak te lui ben om elke keer de camera en lens vast te houden maar voor wie dat geen probleem is zou ik het ten zeerste aanraden.
Groeten Michel _________________ Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Age: 67 Joined: 01 Jan 2004 Posts: 462 Location: Amsterdam
Posted: Wed 31 Oct 2007, 22:53 Post subject:
Tuurlijk 200 Euri is niet erg goedkoop als ik de sites van Kamera Expres of Konijnenberg bekijk. Maar het is wel heel simpel: als ik in Amsterdam in 12km rijd en die kop direct heb scheelt me dat 2 uur op- en neer naar Capelle. Pak hem beet 150km x 0,20 Euro per kilometer= 30 Euri. Kijk, dan heb ik het prijsverschil al geheel gecompenseerd. Over de afstand Amsterdam-Den Ham begin ik dan maar niet. Vandaag heerlijk geschommeld met de kop die overigens best wel een stevig eigen gewicht heeft. Met carbon éénbeenstatief ben je met 500mm en schommelkop best wel een beetje topzwaar. En de Manfrotto 393 draait een stuk minder soepeler dan mijn goede oude Wimberley. Maar goed, die werkt weer niet lekker op een monopod, het blijft behelpen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum