Martijn de Jonge wrote: |
Ben twee keer een week met de 200-400 op stap geweest naar Polen en dit jaar naar Spanje. Hij is rdelijk hanteerbaar maar ik mis in Europa toch nog wat brandpunt, daarom blijf ik voorlopig bij de 500 AF-S, aangevuld met 300 AF-S en 70-200 AF-S voor snelle actie op korter afstand. |
Martijn de Jonge wrote: |
In de typebeschrijving staat type 11 terwijl ik ene lens zie zoals ik er zelf ook eentje heb namelijk de eerste versie van c. 3.800 gram. Als we Björn, de Noorse Nikonstester, mogen geloven is de 500 van zeer goede kwaliteit die bij volle opening F4 al optimaal presteert. Dat haal je in brandpunt en kwaliteit nooit met de 200-400. Tsjah en dan de VR, daar zijn vele meningen en theorieën over geschreven en bedacht. Mooi dat D3 een betere rusireductie heeft dan de D2 want dat is niet het sterkste punt van deze camera. Qua prijs lijkt me het redelijk, de dikke Nikons zijn erg waardevast is mij gebleken. Wel uitkijken voor invoerkosten en BTW. Ik heb laatst een paar nieuwe scharniertjes voor m'n laptop (Acer Travelmate) ut Singapore laten komen die samen met met nog wat andere spullen Euro 70 kostte maar waar nog Euro 30 bijkwam aan invoerrechten en BTW. Nou ja, Duitsland kun je zelf gaan halen.
Oh ja, reeën zijn best wel klein dus ik zou voor de 500 gaan. Succes bij je keuzes, Martijn. |