Gender: Male Age: 81 Joined: 19 Feb 2007 Posts: 296 Location: Dieren
Posted: Thu 04 Oct 2007, 19:12 Post subject: te droog
Hallo , even in haast, wij zijn er najaar 2006 geweest. wel het een en ander gezien ; uilen wielewalen , watervogels in vele soorten. alleen het probleem was dat het er al lange tijd niet had geregend. dus wel gaan mijns inziens maar alleen als het geregend heeft anders is er veel minder te zien. groeten guido _________________ onderweg wat foto's..
met mijn Olympus. .
Gender: Male Age: 64 Joined: 22 Aug 2003 Posts: 162 Location: Tienhoven (Utr.)
Posted: Fri 05 Oct 2007, 7:07 Post subject:
Hallo Jeroen,
Ik was van plan om er over 2 weken heen te gaan maar van ingewijden hoorde ik dat het park helemaal droog is en dat er "geen" vogels zitten.
Erg jammer want ik had er graag een week gefotografeerd (of nog langer als het goed zou zijn) maar ik twijfel nu heel erg of ik wel zal gaan.
Mijn plannen voorlopig maar op de Tijgers gericht. Bandavgarh staat nu als eerste bestemming in India op de lijst. Er zitten daar bovendien veel vogels.
Wellicht een idee voor je om daar heen te gaan.
Mocht je naar Sariska willen, daar zitten geen Tijgers meer. Allemaal gestroopt (mede dankzij de "wildlife-rangers", die gezwicht zijn voor het grote chinese geld). In Ranthambore schijnt het dezelfde kant op te gaan.
Gender: Male Age: 81 Joined: 19 Feb 2007 Posts: 296 Location: Dieren
Posted: Fri 05 Oct 2007, 7:28 Post subject: droogte
ondanks de droogte zagen wij nog wel veel vogels. maar niet meer zo massal als eerder het geval zou zijn geweest.
wat tijgesr betreft, we hebben 2 x de safari gedaan maar er geen 1 gezien.
Radjahstan is verder overigens interessant genoeg. ook vrij veel vogels onderweg. in de woestijn bijv. vaak ijsvogels. ondeweg ook dodaars , kraanvogels , toch best veel.
groeten guido _________________ onderweg wat foto's..
met mijn Olympus. .
Ik was vorig jaar november in Keoladeo. Volgens mij had India de hevigste moesson sinds jaren, maar was het kurkdroog in Keoladeo. Jammer voor mij natuurlijk, maar ik had ook erg te doen met alle gidsen die zo zonder inkomen zaten. Ik heb me laten rondleiden door een gids. Die kon me van alles laten zien, uilen, nachtzwaluw etc. Volgens hem waren er geen kraanvogels. Gelukkig heb ik aan het einde van de dag wel dit paar gevonden. Ik heb er een filmpje van gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=WeeIhYfl3iI
Dus zelfs in een slecht jaar is Keoladeo nog de moeie waard!
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum