Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking


Minolta Dynax 60 of Canon?

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Niels de Vos


Gender: Male
Age: 33
Joined: 05 Jan 2005
Posts: 41
Location: Wageningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 25 Jan 2005, 15:14    Post subject: Minolta Dynax 60 of Canon?
Hallo allemaal,

Ik ga bijna een SLR kopen alleen weet ik niet welke ik wil. Ik heb om een of andere reden grote voorliefde voor de Minolta, de Dynax 60, maar is er van Canon of Nikon ofzo nog iets anders wat niet te duur is? De Dynax 60 lijkt mij in ieder geval een heel goede, het is de SLR van 2004-2005 volgens mij!
Graag tips,

Niels de Vos
_________________
Groeten,
Niels de Vos

Apparatuur: Nikon D100 + MB-D100 - Nikon D70 (defect) - Sigma 50-500mm 1:4-6.3 - Nikkor 28-80mm 1:3.3-5.6 - Nikkor 50mm 1:1.4 - Nikkor 85mm f/1.8 - Manfrotto 055DB en 128RC - Nikon SB800 flitser
Back to top
Reply with quote
 
Rob Scholten


Gender: Male
Age: 65
Joined: 07 Dec 2004
Posts: 204
Location: Barneveld
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 25 Jan 2005, 16:11    Post subject:
Hallo Niels,
ik neem aan dat je keuze beperkt is door de financiën, anders zou ik je aanraden direct te starten met digitaal. Mijn mening is dat je dan veel sneller leert van de dingen die je in het begin fout doet en het voordeel dat het dan geen geld meer kost voor nieuwe films en afdrukken etc.
Ik denk als je nog even wacht, dat er binnenkort veel 2e hands digitale camera's ter beschikking komen voor een betaalbare prijs, zoals bijv. de Canon 300D, waarvan de prijs 2e hands behoorlijk aan het zakken is.

Groet Rob
_________________
Canon CPS member
http://www.robscholten.com/.
Back to top
Reply with quote
 
Niels de Vos


Gender: Male
Age: 33
Joined: 05 Jan 2005
Posts: 41
Location: Wageningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 26 Jan 2005, 10:24    Post subject:
Ik heb ook even gezocht opt internet, en heb er twee gevonden:

    De Minolta Dynax 60
    en de Canon 3000V

Ik zou heel erg graag weten, welke jullie zouden kiezen?

Niels de Vos
_________________
Groeten,
Niels de Vos

Apparatuur: Nikon D100 + MB-D100 - Nikon D70 (defect) - Sigma 50-500mm 1:4-6.3 - Nikkor 28-80mm 1:3.3-5.6 - Nikkor 50mm 1:1.4 - Nikkor 85mm f/1.8 - Manfrotto 055DB en 128RC - Nikon SB800 flitser
Back to top
Reply with quote
 
HJDT



Age: 48
Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1763
Location: Vleuten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 26 Jan 2005, 12:11    Post subject:
Hoi Niels,

Ik heb van de door jou genoemde camera's geen verstand maar misschien kan je er recensies van vinden op bijvoorbeeld www.dpreview.com of www.fredmiranda.com.
Overigens sluit ik me helemaal aan bij het advies om voor digitaal te gaan. Dit heeft (zeker voor een beginnende fotgraaf) erg veel voordelen.

Succes met zoeken !!

Groeten Michel
_________________
Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Back to top
Reply with quote
 
Jacob


Gender: Male
Age: 42
Joined: 01 Jan 2004
Posts: 248
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 26 Jan 2005, 17:23    Post subject:
Hallo,

Ik vraag me af of de mensen die aanraden om digitaal te gaan/beginnen dan aanraden om met Canon te beginnen en dan de 300D of de Nikon en dan de D70? Meegerekend dat je nog geen enkel objectief hebt van of voor beide body's?En weinig tot geen SLR ervaring.

Ik speel zoals zovele namelijk toch ook wel erg met een begin...Ik zou de camera dan ook wel voor non-vogel doeleinde gaan gebruiken en dus ook macro en groothoeklensen gaan gebruiken. Ik neig natuurlijk wel erg naar de 20D maar die is en erg duur en ik ben pas beginnende en ik geloof dat de 300D dan een goed model is om te leren??

Jacob
_________________
Nikon D200 met AF-S 300mm f4 en 1.4 converter
Back to top
Reply with quote
 
HJDT



Age: 48
Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1763
Location: Vleuten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 26 Jan 2005, 19:05    Post subject:
Hoi Jacob en anderen,

Het is al eerder gezegd maar als je zou moeten kiezen tussen een Canon EOS 300D en een Nikon D70, is de Nikon de meest voordelige camera voor die prijs. Hoewel ze beide in dezelfde prijscategorie vallen heeft de D70 voor dat geld een boel meer mogelijkheden die de 300D niet heeft.
Een lens is er ook zo bij gevonden lijkt me......

Groeten Michel
_________________
Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Back to top
Reply with quote
 
Jacob


Gender: Male
Age: 42
Joined: 01 Jan 2004
Posts: 248
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 27 Jan 2005, 16:51    Post subject:
Hoi Michel,

ik ben het met je eens dat waneer je beide body's sec naast elkaar zou leggen ik meteen voor de Nikon zou gaan. Er spelen echter nog wel wat meer factoren mee in dit selectie proces...Een combinatie van de hiervolgende puntjes zijn een weerspiegeling van mijn gedachtenproces mbt een DSLR kopen.

- budget, mbt de beperkte financien om uit te breiden op het lenzen gebied

- het feit dat ik een beginner ben en niet meteen het betse van het beste aan mijzelf en mijn beginnerscapaciteiten wil toevertrouwen. Een geschikt leermodel is belangrijk

- nieuwe lenzen en het bezit van slecht een paar zeer oude (met bajonet sluiting). De kosten van de verschillende merk objectieven en dan dus welk merk. Dit lenzen verhaal is wel iets wat met het meest bezig houdt, zowel mbt vogels als reguliere fotografie...

- de ontwikkelingen op het DSLR gebied en de mogelijkheid van occasions in de komende jaren

Mbt tot mijn studie (kunstgeschiedenis) merk ik steeds meer dat ik op een bepaalde manier de fotografie kant op wil, en eigenlijk het heel erg mis dat ik er a) te weing praktijk ervaring mee heb !(het digiscopen moet hier dus niet bij betrokken worden ik bedoel louter slr)
b) stil sta wat betreft het verkrijgen van deze ervaring
Het spijt me dat ik op wat warrige wijze mijn gedachten gangen van de laatse maanden over digitale fotografie met jullie deel maar ik hoop dat jullie misschien wat mee willen denken. Rolling Eyes

Jacob
_________________
Nikon D200 met AF-S 300mm f4 en 1.4 converter
Back to top
Reply with quote
 
Niels de Vos


Gender: Male
Age: 33
Joined: 05 Jan 2005
Posts: 41
Location: Wageningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 27 Jan 2005, 19:58    Post subject:
Jacob wrote:




Ik speel zoals zovele namelijk toch ook wel erg met een begin...



Ha Jacob,

Wat bedoel je hiermee? Ik heb even naar je foto's gekeken, en die zijn prachtig, ben jij een beginner?

Niels
_________________
Groeten,
Niels de Vos

Apparatuur: Nikon D100 + MB-D100 - Nikon D70 (defect) - Sigma 50-500mm 1:4-6.3 - Nikkor 28-80mm 1:3.3-5.6 - Nikkor 50mm 1:1.4 - Nikkor 85mm f/1.8 - Manfrotto 055DB en 128RC - Nikon SB800 flitser
Back to top
Reply with quote
 
Jacob


Gender: Male
Age: 42
Joined: 01 Jan 2004
Posts: 248
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 28 Jan 2005, 16:36    Post subject:
Hoi Niels,
dank voor je compliment, ik bedoel met het beginnen met DSLR fotgrafie. Digiscopen blijft wel natuurlijk maar ik wil ook erg graag beginnen met reguliere fotografie! En poneerde derhalve mijn gedachten om hier wat feedback op te krijgen...

Mvg
Jacob
_________________
Nikon D200 met AF-S 300mm f4 en 1.4 converter
Back to top
Reply with quote
 
Niels de Vos


Gender: Male
Age: 33
Joined: 05 Jan 2005
Posts: 41
Location: Wageningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 26 Mar 2005, 13:52    Post subject:
Ha allemaal,

erg bedankt voor alle reacties, resultaat is: ik heb de Nikon D70 gekocht en ik ben er vreselijk blij mee!! Very Happy Ik ben er ook van overtuigd geworden dat digitaal wel beter is om mee te beginnen.

Bedankt

Niels de Vos
_________________
Groeten,
Niels de Vos

Apparatuur: Nikon D100 + MB-D100 - Nikon D70 (defect) - Sigma 50-500mm 1:4-6.3 - Nikkor 28-80mm 1:3.3-5.6 - Nikkor 50mm 1:1.4 - Nikkor 85mm f/1.8 - Manfrotto 055DB en 128RC - Nikon SB800 flitser
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum