Gender: Male Age: 71 Joined: 10 Jan 2005 Posts: 806 Location: Rotterdam
Posted: Tue 22 Jan 2008, 22:23 Post subject: Bolex monopod
Ik heb een vraagje. Ongeveer 1 jaar geleden stond er op Marktplaats een monopod + balhoofd te koop. Op de afbeelding te zien leek het mij een fantastisch stevig ding. Tevens zat er een tas bij waar met grote letters "Luxon" op stond.
De vraagprijs was 25 euro, en er was 20 op geboden. Ik bied 25 en mag het komen halen.
Daar aangekomen vertelde men mij dat opa een beroepsfotograaf was en dit van hem was geweest. Thuisgekomen bleek het een Gitzo offcebter balhoofd te zijn en, naar ik dacht, een oude Gitzo monopd.
Nu heb ik de kleine lettertjes gelezen en blijkt het een Bolex monopod te zijn, met typenr.263660
Een beetje zoeken op internet levert de volgende resultaten op.
In de US is de vraagprijs $ 450 en op de website van Bolex is hij 450 zwitserse franc. Omgerekend is dat dus ruim € 280,00 (prijslijst 2008)
Is het een dusdanig goed ding, of is het een collectorsitem waar ik vaak mee loop te wandelen?
Gender: Male Age: 71 Joined: 10 Jan 2005 Posts: 806 Location: Rotterdam
Posted: Tue 22 Jan 2008, 22:47 Post subject:
Nee Ron, die is het niet.
Ik schat hem 20 jaar nieuwer.
zie de volgende link en klik even op de link tripods and grips, en dan van de monopod.
Het is exact dezelfde.
http://www.chamblesscineequip.com/catalog/catalog.htm
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum