Posted: Mon 21 Jan 2008, 16:54 Post subject: ombouwen tc leica of nikon
Geacht Forum
Ik zit met een vraag . Ik heb 2 leica lenzen , Waar ik eigenlijk geen afstand van wil doen , Om dat de kwaliteit gewoon super is .
Nu kan ik mijn leica tc laten om bouwen naar nikon vatting . Waarbij de tc voorgoed onbruikbaar is voor leica . En ik alles handmatig zal moeten instellen . Nu loop ik ook met de gedachte om een nikon tc aan de lens kant naar leica vatting om te laten bouwen . mij redenering is , Dat mijn nikon D300 dan wel de tc ziet en dus ook de lens . Daar mee zou ik in mijn denk wijze dus gewoon alle functie behouden met uitzondering van de autofocus , Want die zit er niet op de lens . In de D300 zit een menu waar in je de brandpunt met het serienummer van de lens in geeft .
de camera zoekt dan daar de diafragma bij . wat is wijsheid ?
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Mon 21 Jan 2008, 17:10 Post subject:
wijsheid is alles in tact laten en gewoon inruilen / te koop aanbieden. Dat brengt niet op wat het gekost heeft, maar zagen brengt helemaal niets, dan daalt de handelswaarde naar 0.
AF-S op nikon is waanzinnig handig voor vogelfotografie. Een 300F4 zou jij moeten kunnen betalen, als je je 2e d300 verkocht hebt.
Koop anders een manual focus nikkor 600 F5,6 ais. Ben je geen geld/tijd/risico kwijt door het zagen.
(zagen in een leica, idioot idee. Je zou je lenzen kunnen houden om ooit op een m8 te schroeven).
Ik laat dan ook niet in de lenzen zagen , Maar in de tc , En dat is heel wat anders dan in de apo telyts . Zei het dat de leica tc ,s ook Apo,s zijn .
tevens verlies ik behoorlijk wat licht met de nikkor 300/4 . Ook kun je daar met geen goed fatsoen een tc op zetten zonder fors licht verlies .
misschien dat een 2,8/300 wel gaat , Maar die kost ook een lieve duit .
Gender: Male Age: 44 Joined: 30 May 2005 Posts: 536 Location: sexbierum
Posted: Mon 21 Jan 2008, 20:43 Post subject:
Volgens mij zijn ook die TC's redelijk aan de prijs. Heb je wel eens op ebay gekeken? Daar staan praktisch alle mogelijke verlopen, adapters op.
Het spul van leica zou ik in ieder geval intact houden. _________________ De nodige kilo's canon....
Gitzo carbon + wimberley
www.natuurplaten.nl
E-Bay is voor mij gesneden koek . Het probleem is . Dat namelijk zo wel nikon als leica bijna de zelfde bajonet diameter hebben .
Dus is het maken van een adapter eigenlijk niet aan de orde .met canon . gaat dit weer wel . Omdat die bajonet kleiner is . En dus kun je
daar wat gemakkelijker een adapter voor maken . Even als voor de 3/4 van Olympus en Panasonic . Gevolg daar van is dat de camera wel ziet dat er een lens aanhangt , Maar verder is de camera blind . Je moet dan dus gaan gokken . En gokken . Ik ben een slechte gokker .
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum